Hoe start ik kde3? [Mandrake 8.2]

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Heb nu een paar weken mandrake er op, nu maar weer is proberen KDE3 er op te zetten...
Hoe kan ik nu KDE3 starten?

terwijl ik het installeerde stond er dit: (om het optestarten)

export "KDEDIR="/opt/kde3/"
export "$KDEDIR/bin:$PATH"

de eerste regel ging goed, maar de 2e regel zegt ie zoiets van dat het niet duidelijk is welke /BIN: dan krijg ik een heel regel met /bin:/usr/bin/:bash/bin/ enz zo nog een paar directories...

Als ik KDE3 in de root doe, krijg ik ook een error,:

Display 0

hoop dat ik duidelijk genoeg ben :P , anders zal ik eerst eff naar linux moet gaan, (naast windows) en precies de errors nakijken...

greetz amrulez

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14
Anders lees je eerst even de FAQ...nee deze keer niet die van NOS maar die van KDE zelf: How do I start KDE

2x klikken vanaf de KDE homepage.

Iets zegt me dat je dit zelf ook had kunnen uitvinden...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op maandag 06 mei 2002 14:58 schreef AmRuLeZ het volgende:
Heb nu een paar weken mandrake er op, nu maar weer is proberen KDE3 er op te zetten...
Hoe kan ik nu KDE3 starten?

terwijl ik het installeerde stond er dit: (om het optestarten)

export "KDEDIR="/opt/kde3/"
export "$KDEDIR/bin:$PATH"

de eerste regel ging goed, maar de 2e regel zegt ie zoiets van dat het niet duidelijk is welke /BIN: dan krijg ik een heel regel met /bin:/usr/bin/:bash/bin/ enz zo nog een paar directories...

Als ik KDE3 in de root doe, krijg ik ook een error,:

Display 0

hoop dat ik duidelijk genoeg ben :P , anders zal ik eerst eff naar linux moet gaan, (naast windows) en precies de errors nakijken...

greetz amrulez
Die errors omtrent $KDEDIR krijg je, omdat dat een variabele is. Dat werkt dus niet. Als het goed is, kun je gewoon KDM opstarten en dan kiezen voor een session met KDE3. Maar idd. dit had je ook zelf kunnen gaan lezen op kde.org. Ik ben niet zo thuis in Mandrake, dus ik kan ernaast zitten en dan moet je alsnog naar kde.org.

Overigens, je moet óók even de NOS FAQ lezen op [topic=163843/1/25]. Dingen als "greetz amrulez" zijn niet nodig hier. Friendly remark.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de officiële handleiding van Mandrake zelf wel gelezen?
Mandrake zou namelijk Mandrake niet zijn als je zelf op de console dit soort dingen moest intikken... ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja ik schaar me achter de bovenste posters... dit had je ook zelf kunnen uitvinden ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.