Toon posts:

case fan coolermaster installatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik die cooler master case fan installeren?

zodat de hete lucht eruit wordt gezogen? het is een 80x80x25 fan type AF8-25IM-74. Mijn cpu temp schommelt nu tussen de 44 en 47 C. Is dat OK?

Al vast bedankt!

Verwijderd

ik zal het niet snel zeggen, maar dit is echt een te grote SEARCH vraag om er op te reageren!!!

Verwijderd

:D >:)

Verwijderd

Wat voor een kast heb je? teken anders eens in paint ofzo hoe het er ongeveer nu uitziet met de fans ( hoe ze gericht staan. naar binnen, naar buiten ofzo).

Ik zou de airflow zo maken dat er ongeveer 50% van de fans naar buiten blaast en ongeveer 50% naar binnen.

edit:

idd een beetje search vraag ja)

Verwijderd

als je eerst ff zegt wat voor cpu het is dan wten we ook meer he en dan kunnen we zeggen of dat goed is

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 14:54 schreef Geforcefighter het volgende:
Hoe moet ik die cooler master case fan installeren?

zodat de hete lucht eruit wordt gezogen? het is een 80x80x25 fan type AF8-25IM-74. Mijn cpu temp schommelt nu tussen de 44 en 47 C. Is dat OK?

Al vast bedankt!
je kan er het beste aan beide kanten papier op plakken, dan heb je de beste weerstand

Verwijderd

Maar goed, we zijn allemaal n00b geweest:

Het beste is uit laten blazen, de regel is:
meer uitblaas dan inblaas.
Je voeding blaast uit, wat je het beste kunt doen is nu twee koelers erbji plaatsen,
1 in
1 uit

Als je er geen koeler meer bij wilt kopen, laat de koeler die je nu hebt dan UIT blazen.
Je krijgt dan onderdrukt in je kast, je kast wordt min of meer vacuum gezogen, en de warme lucht wordt er letterlijk uitgezogen.

Verwijderd

Sorry maar ik dacht dat warmte zichzelf minder goed kon afgeven aan een (vacuum) ruimte met minder druk omdat er gewoon minder lucht is om de warmte op te nemen. Bedenk maar het principe van de termos kan. tussen de 2 glazen platen zit een gas met weinig druk. Zo geleid het de warmte minder goed.

[edit]
Maar ik heb ook 2 uitblaas hoor, tijdelijk vanwege te veel lawaai.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit klonk ook wel erg rookie van mij. Maar ik heb een amd xp1900+ een geforce4ti 4400 van leadtek daar tegenover heb ik een pci stofzuiker erin gezet die blaast de hete lucht eruit. ik heb een aopen atx kast amd recommended.

Maar ik bedoelde dus als ik die fan bekijk dan zie de sticker zitten het is een ball fan hoe monyteer ik die sticker gericht naar de processor of naarde binnenkast van de kast?

BTW ik heb een cpu cooler teevens van coolermaster een DP%-7h53f-01 low noice die is erg still en draait volgens mij top.

korte specs herhaling

AMD 1900+
KT333 ultra MSI moederboard
corsair xms geheugen 256mb 2700
geforce4ti 250d van leadtek
coolermaster cpu fan type DP5-7H53F-01
PCI cooler soort stofzuiger die hete lucht wegzuigt
rechttegenover mijn geforce4

verder 1 pci slot voor die usb bracket met die lampjes en een 56k modem.

Graag jullie advies voor deze rookie :)

al vast wederom bedankt en wat een snelle reacties erg cool!!!

Verwijderd

je heb een mooie temp hoor voor een amd 1900+ je hoeft je geen zorgen te maken

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op de zijkant van je fan staan zeer waarschijnlijk twee pijltjes: één geeft de draairichting van de fan aan, de ander de richting van de airflow.

Als regel zou je kunnen gebruiken dat de kant waar de motor vast zit (meestal bij het stickertje), dat daar de lucht "uit" de fan komt

Verwijderd

Klopt, fans blazen (meestal) naar de sticker toe. Anders sluit je m gewoon ff aan op een nog open aansluiting op je mobo en houd je de fan gewoon in je hand. Dan zie je het snel genoeg.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 15:23 schreef xargon het volgende:
Klopt, fans blazen (meestal) naar de sticker toe. Anders sluit je m gewoon ff aan op een nog open aansluiting op je mobo en houd je de fan gewoon in je hand. Dan zie je het snel genoeg.
Dat vind ik wel een erg gevaarlijke manier van testen hoor, een amd kan niet zo lang zonder koeling. Zonder fan zal hij het wel even volhouden, maar ik denk dat je heatsink erg snel erg heet zal worden. Dus gewoon naar de pijltjes op je fan kijken.

/edit Leestekens.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Op maandag 06 mei 2002 15:34 schreef daan123 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een erg gevaarlijke manier van testen hoor, een amd kan niet zo lang zonder koeling. Zonder fan zal hij het wel even volhouden, maar ik denk dat je heatsink erg snel erg heet zal worden. Dus gewoon naar de pijltjes op je fan kijken.

/edit Leestekens.
Ehhh... volgens mij las ik dat het over een casefan gaat. Die AMD kan dus echt wel ff zonder casefan hoor. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ok de een zegt wel de ander niet wat is nu wijsheid in deze ik heb begrepen dat het extra is om deze fan te plaatsen.

Het is de tweede fan naast mijn andere pci fan (deze fan blaast de warme lucht eruit veroorzaakt door mijn geforce4ti.

Moet ik nu er lucht inblasen of eruit met die casefan.

Ik zie de pijltjes erop staan thanx goede tip.

En denk dat dit wel een goede vraag is hoe heet mag mijn cpu eigenlijk worden en wat is acceptabel en goede temperatuur. hij schommelt na 3 uur aan te staan nu toch wel richting de 50 graden.

Verwijderd

Kijk aub eens in de OCE faq's en [search=zuigen blazen]

Dit is zo vaak voorbijgekomen al.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.