Toon posts:

[php/mysql] hoe groot mag een tabel zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de maximale grootte van een tabel in cols?

Ik hoef niet het aantal KB's te weten, maar als ik nou een tabel maak met hierin bijvoorbeeld 40 cols, is dit dan normaal en nog belangrijker: normaal op te vragen (met een redelijke snelheid dus)?

Stel je hebt 120 rijen, en 40 cols (weet het volledige woord hier even niet voor ;) ), en deze bevatten allemaal een woordje van 6 tekens, is dit dan te doen met een website die dagelijks door 3000 mensen wordt bezocht? (niet dat ik over een dergelijke website beschik, maar als voorbeeld)

Ik kan wel zo'n tabel maken maar als hier nou mensen zitten die mij aan kunnen raden dit niet te doen, dan is dat wel een stuk gemakkelijker..... Bedankt.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

waar heb je zoveel kolommen voor nodig dan?

ga anders eens iets lezen over normaliseren :)

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

Als je zo'n grote tabel krijgt doe je toch iets niet goed denk ik... Ik zou ff goed kijken of je je data op kan splitsen in tabellen.

Als je echt zoveel data hebt, en het niet op te splitsen valt, zou ik een eigen fileformaat bedenken, of alles in filesystem gooien.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:52 schreef GraasGast het volgende:
waar heb je zoveel kolommen voor nodig dan?

ga anders eens iets lezen over normaliseren :)
Daar ben je wel even mee zoet denk ik als je daar nog niets over weet :)!

Overigens, een-op-een relaties horen in een tabel, dus als je adresgegevens/personalia etc van een persoon op gaat slaan is de kans groot dat je toch een aardige tabel krijgt.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik kan wel zo'n tabel maken maar als hier nou mensen zitten die mij aan kunnen raden dit niet te doen, dan is dat wel een stuk gemakkelijker..... Bedankt
nou... ik raad het je aan niet te doen :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
De tabel wordt voor het volgende gebruikt:

Er worden mensen toegevoegt (30 per maand ongeveer). Deze mensen hebben vervolgende een varierend aantal items (van 3 tot 15 items) welke stuk voor stuk weer varierend 0 tot 15 items hebben.

Hoe ga ik dit in een tabel stoppen?!?! Dat is het probleem....

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

MaxxMark

HT is Tof!

Op maandag 06 mei 2002 16:08 schreef ivy het volgende:
De tabel wordt voor het volgende gebruikt:

Er worden mensen toegevoegt (30 per maand ongeveer). Deze mensen hebben vervolgende een varierend aantal items (van 3 tot 15 items) welke stuk voor stuk weer varierend 0 tot 15 items hebben.

Hoe ga ik dit in een tabel stoppen?!?! Dat is het probleem....
ehm
ff snel:

-tabel mensen
-tabel itemgroep
-tabel items

tabel mensen heeft dan een colom naam en itemgroupid (verwijst naar een row in itemgroup)
en zon item groep hheeft dan weer een itemid (welke verwijst naar de tabel items)

Dan heb je er geen 40 meer lijkt mij...

Moet misschien wel wat meer over nagedacht worden, maar dis ff from the top of my head :Y)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Tabel SubItem

SubItemID = PK
ItemID
etc.

Tabel Item

ItemID = PK
PersonID
etc.

Tabel Person

PersonID = PK
etc

Met ItemID koppel je subitems aan een item (veel-op-een)
Met PersonID koppel je items aan een person (veel-op-een)

Normalisatie rulez 8-)

Verwijderd

Dit moet gewoon prima gaan...het aantal kolommen maakt niet zo veel uit joinen en vooral subqueries zijn de kracht vreters..echter kunnen sub's nog niet in mysql :(
Pagina: 1