Hoi,
Op dit moment ben ik bezig om een top lijst te maken van meest verkochte producten.
Alle order regels staan in een tabel.
Die ziet er zo uit:
productid, orderid, hoeveelheid.
Op die toplijst te maken moet ik dus een lijst krijgen met de hoeveelheden per product bij elkaar opgeteld en dan gesorteerd op de grootste hoeveelheid het eerste.
Mijn huidige query doet het met een count maar dat werkt niet omdat je dan alleen het product dat het meeste voorkomt in de tabel bovenaan krijgt. Een beeld dat niet helemaal verkeerd is maar ook niet klopt wanneer er per regel meerdere hoeveelheden bestelt zijn.
Wie weet de juiste functie om de hoeveelheden bij elkaar op te tellen?
De query ziet er nu zo uit :
[code]
SELECT productrefpid, COUNT(quantityvalue) AS itemssold
FROM productlineitem, isorder
WHERE productlineitem.lineitemctnrid = isorder.uuid
GROUP BY productrefpid ORDER BY itemssold DESC
[code]
Alvast bedankt.
Oeps! subject line vergeten in te vullen en dat is niet te editen. Als een admin het ziet maak er dan aub. even Optellen product hoeveelheden van.
Sorry voor de overlast.
Op dit moment ben ik bezig om een top lijst te maken van meest verkochte producten.
Alle order regels staan in een tabel.
Die ziet er zo uit:
productid, orderid, hoeveelheid.
Op die toplijst te maken moet ik dus een lijst krijgen met de hoeveelheden per product bij elkaar opgeteld en dan gesorteerd op de grootste hoeveelheid het eerste.
Mijn huidige query doet het met een count maar dat werkt niet omdat je dan alleen het product dat het meeste voorkomt in de tabel bovenaan krijgt. Een beeld dat niet helemaal verkeerd is maar ook niet klopt wanneer er per regel meerdere hoeveelheden bestelt zijn.
Wie weet de juiste functie om de hoeveelheden bij elkaar op te tellen?
De query ziet er nu zo uit :
[code]
SELECT productrefpid, COUNT(quantityvalue) AS itemssold
FROM productlineitem, isorder
WHERE productlineitem.lineitemctnrid = isorder.uuid
GROUP BY productrefpid ORDER BY itemssold DESC
[code]
Alvast bedankt.
Oeps! subject line vergeten in te vullen en dat is niet te editen. Als een admin het ziet maak er dan aub. even Optellen product hoeveelheden van.
Sorry voor de overlast.