Toon posts:

Beste kaar voor Unreal Tournament

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb nu een Viper 550 en een Celeron 300@450. Een van de twee wil ik gaan vervangen voor een andere.

Het spel dat ik het meeste speel is UT. Nu heb ik al ff lopen zoeken op het net, maar 99% van de benchmarks worden met fucking Q3A gedaan en nergens met UT.

Mijn vraag dus wat is het best kan doen. Een andere proc. of een andere videokaart kopen ??

Verwijderd

Unreal heeft meer baat bij een snelle cpu dan vga kaart. DUs ik zou een p3 of celly2 nemen.

Verwijderd

ik zou idd de cpu vervangen, mocht je toch een nieuwe videokaart nemen, zou ik er een kopen die s3tc ondersteunt, dit is iets wat de unreal spelen ondersteunen, meestal zijn dat diamond kaarten s540 en viper2

Verwijderd

videokaart
alles draait tegenwoordig om een videokaart
koop een geforce 2 (256 bits)
of een tnt 2 (128 bits)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik denk dat et niet slim is om je systeem af te stellen op 1 type spel, al ken ik wel mensen die dat hebben gedaan :D

ik zou gewoon voor de snelste kaart gaan, op dit moment zijn dat toch nog wel de geforce 2 ultra kaarten

wat ik zou doen is beide vervangen, tis soms ook de combinatie die de snelheid bepaald

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Als je voor een pure 3d kaart gaat voor UT ,en een kaart die bijvoorbeeld quake 3 ook goed draait , dus gewoon de kaart die GLIDE(UT) en direct x en OpenGL goed draait , zou ik voor de Voodoo4 4500 of de v5 5500 gaan .Voor UT is vooral de GLIDE ondersteuning zeer belangerijk omdat dat de beste API is om UT en alle andere games die op die engine zijn gebaseerd(Deus EX) en alleen 3 dfx kaarten ondersteunen GLIDE.
Dus niet luisteren naar al die Nvidia reclameborden hierzo , UT draait gewoon het beste met een Voodoo kaart, klaar!!!
Maar als ik jou was zou ik inderdaad iets aan die processor doen , want UT is ook erg CPU afhankelijk.

En hier nog ff een paar benchmark , hij is in UT dus gewoon sneller als een GF2 Ultra , dus laat je niet misleiden door de bovenstaande (nvidia-minded) post(s)
een vergelijkende test op hothardware :

http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/gf2ultra(4).htm

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik denk dat et niet slim is om je systeem af te stellen op 1 type spel, al ken ik wel mensen die dat hebben gedaan[/quote]Doh!? We hebben het hier niet over 'zomaar een spel'....dit is UT! :)

En Halomaster: je hebt helemaal gelijk, UT loopt altijd sneller op 3dfx kaarten, dus de keuze is simpel. Overigens is veel geheugen ook erg fijn: minimaal 128mb en liefst 192 of meer - scheelt weer precaching als het spel begint.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09
Top of the line voor UT is de V5 volgens mij; Ik wou dat ik 'm had zit nou met een FUCKING VIPER770!!!!!!!!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Met een Voodoo 3 is UT ook heel goed te spelen. Ik kan hem op 1024x768 spelen op een Klote K6 bakkie.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

et klopt dat UT beter draait op een voodoo, en ja, UT is inderdaad meer een begrip :)ikzelf heb er een muisarm aan over gehouden, tis alleen op de lange termijn gezien niet slim om apart voor 1 spel een toch vrij duur en belangrijk onderdeel voor je pc te kopen. spellen komen en gaan (alhoewel,UT blijft voorlopig :P)

maar als je de processor blijft houden, zou ik inderdaad ook voor een voodootje gaan, is gewoon sneller

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Volgens mij gaan pc onderdelen sneller als games, ik speel nog steeds Half-Life, ging van een 166 naar 450 naar 800 en de game blijft mijn favo....zo zal meningeen dat met UT hebben dus een Voodoo 5 5500 lijkt me een goede koop.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

En dan nog wat... als je bv ook nog Quake III een keer gaat spelen.. das echt een geheugen vreet spel!!!! Pleur er lekker flink wat mem in (liefste Kingston : 256mb 159,- bij Funprice Computers, 145,- bij Gistron alleen komen dan die fockin verzendkosten erbij en kan je er niet 1-2 mee terug.. duz gewoon ff lekka langs Funprice lopen... ) of pleur er gewoon A-merk geheugen in.. 256mb = 99,- en 512= 219,- .. wederom bij Funprice.. Btw, goed A-merk geheugen (geen Tinky-Binkie shit geheugen)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 15 juli 2001 01:45 schreef NFA-DK het volgende:
En dan nog wat... als je bv ook nog Quake III een keer gaat spelen.. das echt een geheugen vreet spel!!!! Pleur er lekker flink wat mem in (liefste Kingston : 256mb 159,- bij Funprice Computers, 145,- bij Gistron alleen komen dan die fockin verzendkosten erbij en kan je er niet 1-2 mee terug.. duz gewoon ff lekka langs Funprice lopen... ) of pleur er gewoon A-merk geheugen in.. 256mb = 99,- en 512= 219,- .. wederom bij Funprice.. Btw, goed A-merk geheugen (geen Tinky-Binkie shit geheugen)
Wat ga jij nou oude topic opgraven :(

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een Geforce 3 kaart kopen, omdat deze onafhankelijk van de processor toch goed presteert!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oude }:O }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.