Soundblaster 64 of SafeWay 4kanaals 3d-pci

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ik heb 2 systemen, op welke kan ik deze kaarten beter gebruiken?
Op de Soundblaster 64 zit deze chip:
Creative ES1373
1373-0001-02
en
Creative CT1297-TAT
9845C

Of de SafeWay 4kanaals 3d-pci zit deze chip:
CMI8738/PCI-SX

Systeem 1 is een P2 266 met WinXP voor mijn zusje. Ze zal waarschijnlijk alleen wat MSN'en en i'netten. Misschien af en toe een MP3'tje.
Systeem 2 is een Celeron 700 met WinXP en misschien dualboot naar 98SE en Linux (Mandrake). Deze ga ik dus gebruiken voor meer dingen, zoals film, mp3, games, inet etc.

Dus mijn vraag welke geluidskaart het beste uitkomt in welk systeem. Op beide systemen komen gewoon 2 stereo boxjes.

Juist

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zou de SB maar op systeem 2 doen :)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 14:36 schreef Hielkej het volgende:
ik zou de SB maar op systeem 2 doen :)
Kan je misschien ook vertellen waarom?

Juist

Verwijderd

ik zal de safeway doen

ik heb er goede ervaringen er mee
onder windows 2000 en windows 98se

windows 2000 drivers staan niet op de cd je moet ze van hun web afhalen
de genen die hun bij leveren is voor windows nt
je systeem loopt gelijk vast er door

Verwijderd

In het P2 bakkie zou ik die SB 64 doen en op het snelle bakkie die Safeway.
Het geluid wat die C-Media 8738 chip produceert is prima te noemen, zeker voor het geld.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ik heb beide geluidskaartjes al, en bijna beide systemen. Ik wacht alleen nog maar op een converterkaart en koeler.

De soundblaster 64 draait nu ook op XP en werkt goed, alleen ik oude DOS spellen heb ik wel geluid, maar geen muziek. Is dit een bekend probleem?

Oh ja, als ik Linux ga installeren, heb ik natuurlijk ook drivers nodig. Bestaan deze voor deze kaarten?

Juist

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik zou zelf de sb houden, naar mijn idee is dit een van de beste geluidskaarten ooit. Safeway ken ik niet echt, dus die kan ook best wel goed zijn. Alleen als je linux wilt gaan draaien zou ik de sb pakken, is waarschijnlijk wat makkelijker te configureren.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Op maandag 06 mei 2002 22:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik zal de safeway doen

ik heb er goede ervaringen er mee
onder windows 2000 en windows 98se

windows 2000 drivers staan niet op de cd je moet ze van hun web afhalen
de genen die hun bij leveren is voor windows nt
je systeem loopt gelijk vast er door
dan wil ik ff weten hoe jij je instellingen heb staan want ik zit hier met tijdelijk een safeway 5.1 onder XP maar de hele 5.1 doet t niet en het geluidhapert de hele tijd :'(

k wil mn Live! terug :'( maar die levert probs met t mobo

maar ik zou de SB 64 nemen 2x dan

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Dus over het algemeen zeggen jullie de SB 64 in de betere pc.
Maar ik heb nog geen echte motivatie gehoord waarom, alleen maar dat er geen problemen mee zijn, maar dat zeggen anderen van de safeway ook weer.

Dus graag een duidelijke reden waarom welke kaart in welke pc het beste uitkomt.

Juist

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
We hebben hier een SB 32 liggen...en dat ding was voor z'n tijd HEEL bruut :9

Maar tegenwoordig denk ik dat een wat nieuwere chip een beter geluid produceerd, dus 'k zou voor de safeway gaan :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25
Het maakt opzich niet zoveel uit :), alleen is sound blaster volgens mij vrij oud :(. Terwijl die andere vrij nieuw is. Dus ik zou zeggen :

Pentium 2 => sb 64 (past er ook wat meer bij).
Celeron => Saveway kaartje.

Verwijderd

SB64 echtwel, heb zelf ook nog een SB64 gehad en een CMI 8738... de SB64 was 10x beter

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 18:33 schreef Cutebritney het volgende:
Maar tegenwoordig denk ik dat een wat nieuwere chip een beter geluid produceerd, dus 'k zou voor de safeway gaan :)
je moet niet denken, de geluidschip op de SB64 is veel beter dan die CMI chip..

Verwijderd

je kon duidelijk het verschil horen, in muziek, in films.. veeeel meer detail en zuiverheid bij de SB64

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op donderdag 09 mei 2002 18:54 schreef SiCnEsSs het volgende:
je kon duidelijk het verschil horen, in muziek, in films.. veeeel meer detail en zuiverheid bij de SB64
Ken jij deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :?

Verwijderd

Ik zit er zelf ook aan te denken om zo'n safeway ding aan te schaffen, bij mij ergens in de buurt heb ik dat dingetje gevonden voor amper 11 euro, en volgens mij is da nie redelijk goedkoop voor een goede geluidskaart, ik wil 'm gaan gebruiken als 2e geluidskaart (om te mixen dus), zal ik dan maar zo'n Safeway kaart aanschaffen of moet ik toch maar ff verder gaan kijken?

Greetzzzz
Pagina: 1