Op vrijdag 10 mei 2002 20:48 schreef guillaume het volgende:
De boot.ini goed aangepast m.b.t. de partities??
Dit is niet nodig, omdat hij op een lege schijf terug wordt gezet, dus ook weer op de 1e hd en 1e partitie.
Op vrijdag 10 mei 2002 22:14 schreef Tyrian het volgende:
Klopt het dat de PC waarop je de image hebt gemaakt een andere hardwareconfiguratie heeft als de PC waarop je de image terugzet?
*Als* dat zo is dan komt het probleem waarschijnlijk doordat Windows hierdoor van slag raakt. Probeer voor iedere hardwareconfiguratie een eigen image te maken.
Ja de hardware verschilt erg, zoals hierboven al stond.
En voor elke pc een image maken is geen optie, vrijwel elke pc is anders hier. Jammer genoeg.
Op vrijdag 10 mei 2002 22:21 schreef Bob_de_Bouwer het volgende:
Als je win2000 gaat ghosten kun je het beste eerst een sysprep draaien en hem daarna pas ghosten. Het is mogelijk met sysprep 1.0 dat je nogsteeds inaccesible boot device krijgt. Gebruik daarom sysprep 1.1 (te downloaden bij microsoft).
Als je de sysprep hebt gedraaid en je maakt de image maakt ie een computer onafhankelijke image. Je kunt dan de image op iedere gewenste pc installeren en de mini-setup draaien waardoor de pc ook weer goed wordt geinstalleerd. Je hoeft dus GEEN image te maken voor iedere soort pc die je hebt staan.
Ik heb 1.1 gebruikt en toen kreeg ik die inaccessable boot device melding.
Op vrijdag 10 mei 2002 22:27 schreef pir-p3 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook al eerder gehad. Komt door verschillen in de
Harddisk-controllers tussen de pc's waarvan de image is gemaakt en die waarop je 'm teruggezet hebt.
(Is slordig van MS; haalt het hele PnP principe onderuit)
Wat ik gedaan heb; nadat de image is teruggezet de win2k pro
cd-rom erin, ervan booten en bij de eerste keuze tussen
Repair en install kiezen voor install. Dan ziet ie op je hd
een reeds eerdere installatie en krijg je weer een repair optie. Als je die kiest, zal ie win2k er opnieuw overheen zetten, maar blijven je programma's en data wel intakt.
Het enige wat daarna nog een keer moet is ServicePack2 en de
windows update.
Dit heb ik al meerdere keren succesvol gedaan.
Dit is niet de bedoeling, men wilt dat de image terug wordt gezet door middel van een boot-cd/diskette en dat er vervolgens direct gebruik van gemaakt kan worden.
Nu ben ik bang dat dat zowiezo niet gaat lukken met win2k.
Tot op heden, nogsteeds geen oplossing