Toon posts:

Welk mobo in 19" rack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een sampler bouwen in een 19" rack van 2 of 3 units hoog. Nu ben ik bang dat als ik een kast koop met gewoon een moederboard, dat het niet past. Ik heb al een kast op het oog: een MAPOWER P38AX. Deze is 3 units hoog.

Het probleem is dat er naast een geluidskaart (RME) ook nog
Firwire, usb, P4, geheugen, Videokaart (liefst onboard), ethernet, 2 HD, een writer en misschien een xtra cdromspeler in moeten.

Als ik 2 units neem, heb ik dan wel ruimte voor geluid, video en firewire?
En als ik 3 units neem, passen de kaarten er dan wel in qua hoogte?

Ik zoek dus eigenlijk een mobo met veel onboard die ook nog past in 19" rack en een P4 kan dragen en waarbij stabiliteit voorop staat.
Weet iemand welk Moederboard ik hier het best voor kan gebruiken?.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ken de specs van die 19" kast niet (kan 'm ook niet vinden op mapower.com.tw), maar 3U is hoog genoeg om de PCI zonder riser card in de kast te kunnen zetten. We gebruiken zelf een 3U kast van Antec waarmee dat mogelijk is. Je kunt dan alle PCI slots van het moederbord gebruiken. Een desktop plank met normale afmetingen zou er probleemloos in moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
hij staat op www.genesis.nl/product/mapower/p38AX.htm

Heb je nog advies voor een goede P4 plank? Ik ben zelf AMD minded en weet dus weinig over P4 moederboarden.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 15:11 schreef terence_hill het volgende:

Heb je nog advies voor een goede P4 plank? Ik ben zelf AMD minded en weet dus weinig over P4 moederboarden.
ABIT TH7|| :)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Abit IT7 MAX (moeilijk verkrijgvaar - vrij nieuw) bevat onboard FireWire, USB 2.0 en sound.
Alleen geen onboard video. En geen oude aansluitingen (legacy) zoals ps/2 en parallel, serieel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op maandag 06 mei 2002 15:11 schreef terence_hill het volgende:

Moet er dan per sé een P4 in? :)

In die 3U kast kun je alles kwijt wat je ook in een normale tower kunt stoppen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Intel's eigen bordjes zijn over het algemeen gewoon zeer goed, vooral als je een serverbord pakt uiteraard :)

zijn er gewoon van intel zelf :)
zou je even op de site moeten kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze willen alleen maar P4, maar bedankt voor de tips, hier kan ik wel heel wat mee.
Pagina: 1