Verwijderd

Topicstarter
ik wou graag weeten of er onscherpte bestaat als 4 megapixel foto's op bijv. 10 bij 15 wordt afgedrukt.

ik vraag dit omdat je wel eens ziet als hele grote plaatjes inelkaar gedrukt worden en dan onscherp worden.

ik begrijp natuurlijk dat het anderson wel zo is, dus 1.3 mp is vager dan 3.3 bij uitprinten, maar is het dus ook andersom zo?

ik wil namelijk niet een mooie 4 mp camera kopen en dan op 1600*1200 schieten de hele tijd als ik niet wil uitvergroten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat zo'n fotolab wel fatsoenlijk kan resizen, dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Als je op je camera een lagere resolutie kiest scaled die trouwens ook volgens mij, omdat de CCD maar een paar resoluties kent.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat is echt geen probleem bij het afdrukken. Maar een 4 magepixel amera kopen om er vervolgens maar 10x15 afdrukken te maken is een beetje overkill. Als je hem echt alleen gebruikt voor 10x15 afdrukken zal een 2 megapixel ook goed volstaan. Als je ook nog 20x30 afrukken wilt maken is 4 mp wel een must.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.