Toon posts:

CS via Wine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met CS via Wine? Ik wil binnenkort naar linux overstappen, maar ik wil ook zonder problemen aan mijn nodige uurtjes cs per dag toe komen....

Verwijderd

dualboot?

Ik ben halflife onder wine draaien... Zie ook http://lhl.linuxgames.com/. CS zou hetzelfde moeten werken...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
CS werkt.

Maar toen in het voor het laatst probeerde, was het aardig langzaam (30 fps ongeveer) en je had de laatste wine nodig (de laatste CVS versie)

Kom nou aub niet aan met "30 fps is speelbaar hoor" want dat is het NIET

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
naar het werkt bij jou dus zonder fratsen en zonder iedere paar dagen een upgrade en zo?
hoe snel kwamen 1.4 een 1109 uit voor wine (of kon je de normale gewoon gebruiken)
is het installeren erg moeilijk?

sorry maar ik ben echt een complete linux noob

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:49
Er komen geen speciale wine-versies van programma's uit, je kunt gewoon de normale versies draaien. er is btw een lijst van programma's waarin de stabiliteit onder wine wordt aangegeven. zie winehq.org

edit:

dit wil niet zeggen dat je alle windows-programma's kunt draaien onder wine... sommige werken gewoon (nog) niet

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:31 schreef Wirf het volgende:
CS werkt.

Maar toen in het voor het laatst probeerde, was het aardig langzaam (30 fps ongeveer) en je had de laatste wine nodig (de laatste CVS versie)

Op mijn crapy systeempje was het redelijk speelbaar. Gebruikte je wel de GL versie en niet de non-accelerated versie? Dat moet je handmatig aanzetten in HL... Ook gebruikte ik wineX ipv wine. Dat maakt ook nogal verschil.

• Wirf
Op maandag 06 mei 2002 15:19 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Op mijn crapy systeempje was het redelijk speelbaar. Gebruikte je wel de GL versie en niet de non-accelerated versie? Dat moet je handmatig aanzetten in HL... Ook gebruikte ik wineX ipv wine. Dat maakt ook nogal verschil.
Ik moet zeggen dat het al weer een hele poos geleden is dat ik het geprobeerd heb en dat ik toen ook een behoorlijk crappy systeem had. Maar ja, openGL stond aan. En nee, ik gebruikte geen wineX

edit: Ben nu maar ff WineX aan het downloaden :)

Verwijderd

ik krijg cs niet geinstaleerd wil iemand mijn ff helpen ?????
en moet dat via de cd
of moet ik hem downen

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 15:42 schreef linux-noob het volgende:
ik krijg cs niet geinstaleerd wil iemand mijn ff helpen ?????
en moet dat via de cd
of moet ik hem downen
Wow :) Ik dacht net: nou laat ik het toch nog es proberen, en hij werkt! :)
Wat ik fout deed was dat ik niet eerst met de prompt naar de root ging van halflife. Bij mij werkt het nu prima zo:
code:
1
2
cd /mnt/win_c/Sierra/Counter-Strike/
wine ./cstrike -- --console

Screenshot

Overigens kun je hem installeren door de cd te mounten en dan de Setup.exe in wine te openen. Misschien dat je m aan het einde ff moet helpen afsluiten trouwens ;)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op maandag 06 mei 2002 14:31 schreef Wirf het volgende:
CS werkt.

100 is pas speelbaar 8-)

Maar ik ben mn cd kwijt :( kan ik ook spelen met een al geinstalleerd hl (shit linux heeft geen register :( ) lama ik weet nu waarom ie niet zo werkt :+

.

• Wirf
Op maandag 06 mei 2002 16:30 schreef AkroBatik het volgende:

[..]
(shit linux heeft geen register :( )
Wine wel :)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:30 schreef AkroBatik het volgende:

[..]

100 is pas speelbaar 8-)

Maar ik ben mn cd kwijt :( kan ik ook spelen met een al geinstalleerd hl (shit linux heeft geen register :( ) lama ik weet nu waarom ie niet zo werkt :+
wine gebruikt een eigen 'fake' windows register ipv het standaard windows register, dus dat gaat niet samen vrees ik. :).

Verwijderd

CS 1.3 liep vlot hier. Internet gaming en alles.

Nu heb ik geupdate naar CS 1.4 (en HL 1109), maar CS wilt niet meer draaien.

Hij probeert constant een DirectSound interface op te zetten en dat gaat niet met wine dacht ik.

Dan valt'm terug op WaveIn (ja, "IN", niet "OUT") en daar gaat het mis. Ik heb al in de config uitgezet dat hij niet moet zoeken naar een microotje ofzo...

Hoe lopen medetweakers hier CounterStrike?
via half-life met de mod CS of direct de CS-CD geinstalleerd?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:40
die directsound errors kan je weg krijgen door alles van voice uit te zetten in je config.cfg, maar dan heb je dus geen voice |:(
Pagina: 1