Toon posts:

Asus A7v ATA100 prob! en Multiplier prob!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okee ik heb dus een Duron700 (nog 1 van de oude met multiplier pinnen) en een Asus A7v.

2 vragen hierover..

als ik me multiplier omhoog zet... naar 7.5 (switch 4 omhoog) dan gaat ie loeien als een sirene maar heb wel zitten potloden...
nu wil ik even zeker weten of switch 4 wel echt multiplier 7.5 is.

en die ATA100 controller, heb ik een probleem mee.. hoe zorg ik ervoor dat ie van de primary ata100 controller boot? omdat er ook nog een ATA33 schijf aan de gewone controller zit...

alvast bedankt!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 22:01 schreef SnipSel_2 het volgende:

als ik me multiplier omhoog zet... naar 7.5 (switch 4 omhoog) dan gaat ie loeien als een sirene maar heb wel zitten potloden...
nu wil ik even zeker weten of switch 4 wel echt multiplier 7.5 is.

en die ATA100 controller, heb ik een probleem mee.. hoe zorg ik ervoor dat ie van de primary ata100 controller boot? omdat er ook nog een ATA33 schijf aan de gewone controller zit...

alvast bedankt![/quote]Dat loeien dat heeft VR6Demon ook gehad, verkeerde multiplier keuze.
Zoek hiervoor ff naar Multiplier settings op tweaksite, heb 'm ergens gezien, maar weet niet meer waar.

Dat schijf verhaal; heb je ook een ATA`100 er aan hangen op de Primary master (die linker blauwe)? en staat daar dan een OS op?

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Voor zover ik weet ......... >:) >:) .... zijn de dipswitch instellingen als volgt.
DSFID Dipswitch Layout CPU
Multiplier 1234
5.0 0NONOFFON
5.5 OFFONOFFON
6.0 ONOFFOFFON
6.5 OFFOFFOFFON
7.0 ONONONOFF
7.5 OFFONONOFF
8.0 ONOFFONOFF
8.5 OFFOFFONOFF
9.0 ONONOFFOFF
9.5 OFFONOFFOFF
10.0 ONOFFOFFOFF
10.5 OFFOFFOFFOFF
11.0 ONONONON
11.5 OFFONONON
12.0 ONOFFONON
12.5 OFFOFFONON
With the DSFID Dipswitch, numbers 5 & 6 Must have the following settings:
56FID Status
ONON DISABLE CPU FID
OFFOFF Enable CPU FID

Basically if you intend to overclock via this method, then you must DISABLE CPU FID. ( Frequentie IDentifier.) Hopelijk is dit duidelijk genoeg. >:) Succes >:)

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 27 september 2000 22:01 schreef SnipSel_2 het volgende:

Ga naar je bios, in je bios ga je naar boot,
zet 2) IDE Harddrive op disabled.
ga naar (4) Other Boot Device en klik op SCSI/onboard ATA Boot Device.
Hiermee start je computer op met de ATA100 device.
Veel succes!

Verwijderd

ga gewoon naar www.asus.com daarna naar socket a mobo's en vraag de gegevens op van de a7v hierin krijg je een heel mooi overzicht van hoe je je fsb+multiplier moet instellen om op een bep snelheid te komen.