Toon posts:

[flash 5] (preloader) play mp3 + get url

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een simpele preloader te maken maar ik kom er niet uit.
http://www.freestyle-design.nl/test/

Ik heb 2 frames. In het bovenste frame zit de preloader, die wanneer een mp3 geladen is in het onderste frame de site moet laten zien. Hieronder staat de .fla afgebeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.freestyle-design.nl/test/test.gif

Frame 1 tot 10 geeft het de text loading en in frame 11 staat de mp3 (event). Frame 1 bevat:
code:
1
2
3
4
ifFrameLoaded (11) {
    gotoAndPlay (11);
    getURL ("main2.html", "main");
}

Nu, als ik dus alles test lijkt het of de movie steeds opnieuw geladen wordt waardoor steeds de mp3 wordt herhaalt en de site in het onderste frame steeds opniew wordt geladen. (zie hier

Wat moet ik dus veranderen zodat gewoon mp3 laad en in een loop afspeelt en ook de site gewoon wordt geladen.

Search+sites kwam ik niet echt uit (sinds gisteravond)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tis een gok maar; probeer er 's een layer bovenop (of onder) te plakken met daarin de mp3. (met 1 keyframe aan het begin dus)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

denk dat die mp3 ook wat langer is dan een enkel frame toch? maak je tijdslijn zolang als de mp3 is en laat pas beginnen op het laatste frame van de mp3.

andere oplossing: zet die mp3 in een aparte .swf die je naderhand inlaad,.. ken je hem ook daarna uit- en aan-zetten en verwisselen....

Verwijderd

Topicstarter
andere oplossing: zet die mp3 in een aparte .swf die je naderhand inlaad,.. ken je hem ook daarna uit- en aan-zetten en verwisselen....
Kan ik dan ook eigenlijk niet met scenes werken?

Verwijderd

zou kunnen ja,.. maar voordeel van aparte .swf zijn dat je beter kan preloaden,.. alhans ik vind het makkelijker...

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 14:26 schreef zkywalker het volgende:
Das idd een betere oplossing..
Dat ik daar niet aan gedacht heb :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan heb ik dus 2 swf's.

preloader.swf en sound.swf
In sound.swf zet ik gewoon event mp3 + get url, werkt allemaal. Alleen in preloader heb ik dan 10 frames met 'loading...'.
Maar hoe zorg ik er dan voor dat ie loading blijft herhalen totdat de sound.swf geladen is.

Verwijderd

gooi die preloader gewoon weg ;)
streamt vanzelf wel...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 14:59 schreef zkywalker het volgende:
gooi die preloader gewoon weg ;)
streamt vanzelf wel...
Jah kan... maar ik zit nu al ff kijken, vanaf gisteravond 8 uur te rommelen met flash en het lukt gewoon niet.

Het enige wat ik nodig heb is wat ik moet invullen in de preloader.swf zodat ie loading... blijft herhalen tot de sound.swf is geladen.

}:O
Pagina: 1