[98se] Geluidskaart doet het niet, wazige melding.

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Op een oud Tulip beestje werkt de geluidskaart van het ene op het andere moment niet meer. Het enige wat ik te zien krijg is een windows foutmelding met het nummer 80040256.
Geen ideewat dat mag betekenen, opnieuw installeren werkte niet met het juiste resultaat en verder heb ik ook even geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

De windows is een maand geleden nog schoon geinstalleerd en verder is het een kale PC, er zijn geen programma's geinstalleerd die drivers of dll's vervangen of overschreven hebben. Opeens doet de kaart het gewoon niet meer.

Ik ben geen held in het openschroeven van PC's en zeker niet omdat het een desktop model is, ben bang dat ik die kast nooit meer in elkaar geschroefd krijg :) Bovendien is het niet mijn PC en ik ben dus redelijk bang dat ik iets sloop.
Omdat het zo'n plat desktop model is lijkt het me ook stug dat ie meer sockets heeft waar ik de geluidskaart eens in kan steken...

Wie weet wat het nummer van die foutmelding kan betekenen?!?

Volledige foutmelding:
"Cannot play back the audio stream: no audio hardware is available, or the hardware is not responding. (Error=80040256)"

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Gewoon openen die kast, heb je waarschijnlijk wel een torx-setje nodig, vaak zijn die bedrijfs pc'tjes daarmee afgemonteerd.

Kan zijn dat die kaart gewoon focked op is... heb je nog een andere pc waar je hem eventueel in zou kunnen testen?

Verwijderd

Oh ehm, die fout melding weet ik niet, staat er niet ergens een fout-code lijst van MS online?

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Hmmm... waar staat die lijst precies, want dat het niet werkt snapte ik ook al wel, dat nummer zegt me niks... Waarom kunnen ze niet eens wat gedetailleerdere info plaatsen bij zo'n foutmelding :(

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Mja ik vind het een beetje jammer, want Windows opnieuw installeren is hier geen optie, openschroeven ook niet >:)

Arrggh...

En er wordt echt wel van me verwacht dat ik het hier even oplos :?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Op maandag 06 mei 2002 14:24 schreef VageGast het volgende:
Mja ik vind het een beetje jammer, want Windows opnieuw installeren is hier geen optie, openschroeven ook niet >:)

Arrggh...

En er wordt echt wel van me verwacht dat ik het hier even oplos :?
dan optie 3 > helemaal geen geluid he :)
Pagina: 1