Van Medevoort of Audio Analogue kopen Ai, Ai

Pagina: 1
Acties:
  • 1.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
Ik ben naarstig op zoek naar een nieuwe set (versterker, CD-speler, tuner en speakers) en de keuze heb ik al weten te beperken tot twee sets. (mede dankzij mijn vriendin, die nauwgezette eisen heeft qua looks etc.) |:(

Ik zit nu te twijfelen tussen een set van Van Medevoort (MA340, CD230) of Audio Analogue (Puccini SE remote en Paganini). Beide sets zien er minimalistisch uit, zijn 19" en in het zilver (dit is dus belangrijk). De NAD silver line valt wegens prijstechnische redenen dus af :)

De speakers waar ik een oog op heb zijn de piega P4 L MKII of de Dynaudio Audience 122 (of eventueel 72 of 82)

Nu ben ik nieuwsgierig of er iemand is die ervaring heeft met deze sets en/of combi's en hier iets zinnigs over kan zeggen. Wat ik ook zou kunnen waarderen is een adres in Noord-Holland waar Audio Analogue te beluisteren is. (Stassen is zo ver weg....)

Ik luister voornamelijk vocale (live) muziek, klassiek en pop/dance (beperkt)

Kan iemand mij, voordat ik zelf ga luisteren, wat ervaringen meegeven? :9

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Over de sets zelf kan ik weinig zinnigs zeggen, het enige wat ik wel kan zeggen is dat die audience 122 en de p4L best extreem verschillen :).

De Dynaudio is mooi, mooi midden en behoorlijk diep doorlopend laag, wat een tikje aangezet is (de keer dat ik 'm hoorde) en die piega die heeft laag wat mensen dan "extreem strak" noemen, waardoor het echte laag soms een heel klein beetje afwezig lijkt.

Moet ik ernaast zeggen dat ik die speakers alleen in een luisterruimte van een winkel heb gehoord. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Zoals JvS al zegt, er zit een heel groot verschil tussen de Audience 122 en de Piega P4 XL MKII. Ik heb beide gehoord, me vader heeft de Piega's hier staan, en ik vind de Piega's 100x mooier klinken dan de 122's. De 122's klinken zo dof, laag is haast niet aanwezig, kortom ik vind het niks. De Piega's daarintegen geven een mooi strak laag, mooi midden en een goed gedaitalleerd ( of hoe schrijf je het )hoog. Over de versterker en cd speler kan ik je van beide merken niks vertellen, heb ze beide niet gehoord. Mag ik vragen wat het setje kost ( cd + amp )? Misschien kunnen we hier nog andere goeie suggesties doen.

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Hier is een link naar de dealerlijst van Analogue Audio (nederlandse distributeur van Audio Analogue): http://www.analogueaudio.com/dealerlijst.htm. Als er een "A" achter de dealer staat verkopen ze Audio Analogue.

• cyrax
Ik zal eens kijken op de dealerlijst, deze had ik nog niet gezien.

De piega wil ik graag horen omdat ik die er erg strak uit vind zien (nu ik dit opschrijf merk ik pas hoe belachelijk dit klinkt :7 ).Ik sta ook nog open voor andere speakersuggesties in dezelfde prijsklasse (van 700 tot 1000 euro per stuk als het maar niet van die lompe kasten zijn)

De versterkers van beide merken liggen zo rond de 1100 / 1200 euro, en de CD speler is bij beide 1250 Euro

Nadeel van de AA is dat er een platenspeler voorversterker in zit en die gebruik ik niet. Voordeel van de VanMedevoort is dat deze cd-speler gebalanceerd op de versterker aangesloten kan worden.

De specs heb ik nu niet op een rijtje, die zal ik vanavond wel even uitzoeken en posten.

De vanmedevoort zit er wat spartaanser uit, de italiaanse is wat gestileerder (maar dat lijkt me logisch bij de italianen, als de versterker nu maar niet wegroest ;)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:59

FFF

Ik wil graag rega aanbevelen, erg mooi geluid, en sruren ook moeilijker aan te sturen speakers probleemloos aan.

Rega is er (nog niet zo lang) ook in het zilver, bescheiden grote maar heel degelijk en mooi.

Bijvoorbeeld deze set:

rega planet cd speler. (á 865 euro)
rega mira geintegreerde versterker. (á 865 euro)

of deze:

rega planet cd speler. (á 865 euro)
rega cursa voorversterker. (á 865 euro)
rega maia eindversterker. (á 865 euro)

Je kunt zo ver gaan met de sets als je wilt, maar dit zijn zeer mooie sets, ik zeg niet dta ze gegarandeerd beter zijn, maar echt wle het luisteren waard. Je kunt op de mira eventueel nog een eindversterkerker etc aansluiten. en op de cursa ook nog 1 extra.

het design van rega is strak, maar ook stoer, en tijdloos. En niet onbelompt groot ofzo. Verdre hebben de mira cura en maia mooie koelribben aan de onderkant.

Zeker even naar kijken, op http://joenit.com (importeur)

echt het luisteren waard, de ervaringen die ik er tot nu toe mee heb, speeld deze set er echt veel uit.

• FFF

FFF

Wat betreft de speakers, heb ik gehoord dat die dynaudio's nogal een vette amp nodig hebben om een beetje tot zijn recht te komen.

voor dit budget zou je kunnen kijken bij bijvoorbeeld de B7W cdm1nt. en dan een mooie stand eronder klinkt zeker niet gek, moet je maar eens naast die andere zetten en vergelijk.

Verder moet je eigenlijk je vriendin niet meenemen bij het uitzoeken en beefenen van je hobby :P

Je moet toch zelf eens gaan luisteren, want wat wij adviseren klinkt (in jouw oren) misschien voor geen meter(euhhh decibel ;) ).

het merk totem produceerd ook een leuk geluidje maar je moet van het design houden, gewoon heel simpel, maar wel mooi afgewerkt, zelfde importeur als rega. maar echt design gaat vaak ten koste van geluidskwaliteit, tenminste daar betaal je voor.

suc6

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Best mooie apparatuur. Nog een andere tip is wellicht T+A, kun je ook in mat zilver kopen, dacht ik (en is vrij strak).

Als het iets verder weg mag liggen:
Rik Stoet in Den Haag verkoop AA en Piega.
Studio Zwaard in Rotterdam noord (niet in het centrum) verkoopt AA, Dynaudio, Piega van Medevoort en T+A.

Allebei best goede winkels (service en luister mogelijkheden).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Nog even inhakken op het budget voor speakers. Je wil er ongeveer 700 - 1000 euro per stuk voor geven zie ik net, maar daar heb je geen Piega P4 XL MKII voor. De P4L heb je hier wel voor, het kleinere broertje van, met 1 laagunit ipv. 2. De P4XL kost in guldens rond de 3000,- per stuk dus ongeveer 1400 euro.

• cyrax
Ik weet dat die Piega's duurder zijn (testje voor de oplettende lezer --> geintje). Als het echt moet kan er wel iets meer bij omdat ik ervan uit ga dat er nog wel wat korting te bedingen is wanneer ik in een keer een hele set koop (waar moet ik eigenlijk aan denken?)

Rega ziet er ook goed uit, zal vanavond alles eens rustig bekijken (is die CD speler een bovenlader?!?!?!?)

Zouden de onderstaande spec's de dynaudio's aan kunnen sturen? (zijn van de vanmedevoort Amp.)

vermogen> 2x 150 Watt / 8 Ohm
vermogen RMS> 2x 110 Watt / 8 Ohm
dempingsfactor1200 - 1500
ingangsimpedantie50 kOhm
ingangsspanning max.onbeperkt
kanaalscheiding> 100 dB / 1,5 -100.000 Hz
vervorming< 0,002 % / 1,5 -100.000 Hz
signaal / ruis verhouding> 100 dB
ingangen / aansluitingen6 / 1x XLR + 5x cinch
uitgangen / aansluitingen2 / 5 wegs aansluitklem
voeding230 Volt / 50 Hz
opgenomen vermogen65 Watt min / 350 Watt max.
gewicht12 kg
maten b x h (h+voeten) x d 434 x 88 (102) x 390 mm

En ach ja, vriendin meenemen. De spullen komen in de huiskamer te staan. Als ze het niet mooi vindt zet ze een vaas bloemen op de apparatuur of zo en dan is O+ over...

Het is niet zo dat ik echt design wil (anders koop ik wel B&O :P ). Ik wil gewoon een No-nonsens set met zo min mogelijk knopjes (in het zicht) met een goed geluid (en in het zilver en in 19 inch formaat)

[edit, even een smiley toegevoegd bij B&O opmerking, anders gaan de mensen verkeerde dingen denken]

Verwijderd

2x 110watt is meer dan genoeg voor die Dynaudio's. Ook voor de 72 en 82. Eh waarom moet het eigenlijk precies 19x2,5 = 47,5cm zijn? Je zou ook nog eens naar Marantz Premium kunnen gaan kijken/luisteren. Zit ook wel in je prijsklasse.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Aanvulling op het bovengenoemde, ga eerst toch goed luisteren, de klankkarakters van AA en VMD ZOWEL als de speakers liggen kilometers uit elkaar.

• cyrax
De nieuwe set hoeft niet precies 19" te zijn maar wat ik bedoelde is dat ik geen miniset wil (zoals Cyrus)

reactie op Hervaz: Ik weet dat zowel de sets als de speakers compleet anders klinken maar ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een van deze combinaties. M.a.w, wat kan ik verwachten? Ik heb nog weinig ervaring met kwaliteitsspul maar ik heb wel een voorkeur voor een redelijk "clean, muzikaal" geluid.

Dat ik zelf nog ga luisteren is logisch. (misschien is dit nog wel een van de leukere dingen om te doen)

• FFF

FFF

cyrus is ook een aanrader, maar rega voorop, net wat meer power voor hetzelfde geld.

Die dynaudio's ken ik zelf niet, maar ik geloof dat ze een redelijk lage impedantie kunnen hebben, en wat controle kunnen ze ook wel gebruiken.

aanraders in deze prijskalsse zijn eerder genoemde rega sets, en bijvoorbeeld de cyrus 7, verder kan een marantz PM17 of PM14 (mk2ki) er ook wle mee door.

• hervaz
Tja, echt eigen smaak, die audio analogue wordt door veel mensen beschreven als "buizenachtig", van medevoort is analytischer qua klank, en wordt vooral gezet op speakers die veel power lusten, mede door hun hoge dempingsfactor.

De dynaudio's vind ik mooie speakers, maar de piega ook, maar van piega moet je echt houden, ze klinken zo precies maar ik vind ze wel erg mooi, vooral door het hoog.

De dynaudio is toch meer allround, en zeker niet slecht, dynaudio heeft toch wel zo'n beetje de mooiste units imo.

Kortom, heel erg smaakgeboden, maar dat heb je nu eenmaal in deze niet misselijke prijsklasse.

• FFF

FFF

Op maandag 06 mei 2002 20:08 schreef FFF het volgende:
cyrus is ook een aanrader, maar rega voorop, net wat meer power voor hetzelfde geld.

Die dynaudio's ken ik zelf niet, maar ik geloof dat ze een redelijk lage impedantie kunnen hebben, en wat controle kunnen ze ook wel gebruiken.

aanraders in deze prijskalsse zijn eerder genoemde rega sets, en bijvoorbeeld de cyrus 7, verder kan een marantz PM17 of PM14 (mk2ki) er ook wle mee door.
lees net dat je cyrus nix vind :D

Het gaat er meer om hoe het presteerd dan hoe het eruit ziet he, voor mij is het zo dat ik geen grote kast wil die niet gevuld is, als je bijvoorbeeld rega bekijkt, dan zijn die goed gevuld, met echte power.

• cyrax
Kwalitatief heb ik geen mening over Cyrus, maar ik vind andere sets mooier qua uiterlijk. Cyrus was me al wel opgevallen hoor, je ziet het toch vrij veel.

Ga binnenkort maar eens naar Rotterdam (Studio Zwaard). Daar hebben ze beide sets en speakers. Lekker een ochtendje luisteren (hoe is de koffie daar 8-) ) Moet eerst nog even op het vakantiegeld en de bonus wachten >:)

Zijn er hier uberhaupt mensen die iets van vanMedevoort of AA hebben? Ik ken namelijk niemand.

• hervaz
Kijk eens op hifi.nl, start daar dit draadje, zijn veel mensen met veel aparatuur.

(niet als spam bedoelt)

//edit

Ik zie dat je dat al gedaan hebt... :)

edit\\

• cyrax
[off-topic]

Dat had ik al gedaan ja en er nog bij gezet dat het mijn eerste post was...

Na drie reacties werd ik al afgeslacht door Theo. Leuke mensen daar (hoop dat dit een uitzondering was)

Posters hier zijn gelukkig toch wat coulanter (dit is geen flame naar hifi.nl en op deze post hoeft niet gereageerd te worden)

[/off topic]

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 20:29 schreef Cyrax het volgende:
[off-topic]

Dat had ik al gedaan ja en er nog bij gezet dat het mijn eerste post was...

Na drie reacties werd ik al afgeslacht door Theo. Leuke mensen daar (hoop dat dit een uitzondering was)

Posters hier zijn gelukkig toch wat coulanter (dit is geen flame naar hifi.nl en op deze post hoeft niet gereageerd te worden)

[/off topic]
Probeer het ook eens op www.hear.nl Je zult merken dat de sfeer op dat forum heel anders is! Jammer alleen dat het niet zo'n druk bezocht forum is.

Met groet, Audiopaul 8-)

• cyrax
Daar heb ik ook even rondgekeken maar daar is het inderdaad niet zo heel druk, vandaar dat ik Hifi.nl gepakt heb. Theo heeft weer gereageerd en de betrekkingen zijn weer 'normaal'

Veel belangrijker: Heb vandaag Studio Zwaard gebeld en ga vrijdag langs voor een eerste indruk. Ga in eerste instantie luisteren naar de Piega P4 L en XL en de Dynaudio 72 en 122 i.c.m met AA en VM.

ben benieuwd!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 17:03 schreef Cyrax het volgende:
Daar heb ik ook even rondgekeken maar daar is het inderdaad niet zo heel druk, vandaar dat ik Hifi.nl gepakt heb. Theo heeft weer gereageerd en de betrekkingen zijn weer 'normaal'

Veel belangrijker: Heb vandaag Studio Zwaard gebeld en ga vrijdag langs voor een eerste indruk. Ga in eerste instantie luisteren naar de Piega P4 L en XL en de Dynaudio 72 en 122 i.c.m met AA en VM.

ben benieuwd!
Veel luisterplezier vrijdag! *D Neem een paar cd's mee die representatief zijn voor je muzieksmaak en NIET omdat ze zo mooi opgenomen zijn! En probeer een eventuele kandidaat ook thuis te beluisteren! Je zult niet de eerste zijn, die een miskoop doet vanwege akoestische problemen e.d.!

Met groet, Audiopaul 8-)
Pagina: 1