Kjournald bokt! :-(

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Meisies ;),

Mijn kjournald doet 't momenteel volgens mij niet zoals hij doen moet. Kjournald drijft de load in zijn eentje op richting de 3 en da's nie choe!

Heeft iemand enig idee waarom hij dit doet? Ik heb natuurlijk gegoogle'd bij 't leven maar heb niets nuttigs gevonden ;(.

Anybody ?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Wat is een kjournald?

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

volgens mij komt ie uit zuid afrika :P

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:11 schreef jep het volgende:
Meisies ;),

Mijn kjournald doet 't momenteel volgens mij niet zoals hij doen moet. Kjournald drijft de load in zijn eentje op richting de 3 en da's nie choe!

Heeft iemand enig idee waarom hij dit doet? Ik heb natuurlijk gegoogle'd bij 't leven maar heb niets nuttigs gevonden ;(.

Anybody ?
Que?

• jep
:D

Kjournald draai je als je ext3 gebruikt :). Zal dus wel staan voor journaling daemon

Verwijderd

Welke kernel gebruik je, en wat is de status van het proces?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem aan dat dat niets te maken meer heet met die processen die in status D bleven hangen? D betekende oorspronkelijk natuurlijk Disk Wait, dus daar zit wel een verband met je filesystem. DMA-problemen zorgen alleen voor korte momenten van hogere load, dus dat zal het ook niet zijn. Welke (opvallende) processen heb je allemaal in status R en D staan?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• jep
Op maandag 06 mei 2002 18:03 schreef MarcelP het volgende:
Welke kernel gebruik je, en wat is de status van het proces?
2.4.18, SW

• jep
Op maandag 06 mei 2002 20:15 schreef odysseus het volgende:
Ik neem aan dat dat niets te maken meer heet met die processen die in status D bleven hangen? D betekende oorspronkelijk natuurlijk Disk Wait, dus daar zit wel een verband met je filesystem. DMA-problemen zorgen alleen voor korte momenten van hogere load, dus dat zal het ook niet zijn. Welke (opvallende) processen heb je allemaal in status R en D staan?
Nee, dit is een compleet andere machine en geen RedHat maar Debian (maar dat doet er waarschijnlijk niet toe).

Het gaat overigens maar door ;(. Load tussen de 2 en de 7 terwijl er geen gekke dingen gebeuren.

Verwijderd

Stomme vraag, kun je kjournald niet -HUP'en? :?...

• jep
Nou................dat doe ik liever niet zomaar >:)

Kan 't niet testen hier, alles reiserfs.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 22:30 schreef jep het volgende:
Nou................dat doe ik liever niet zomaar >:)

Kan 't niet testen hier, alles reiserfs.
Als 't je systeem crasht zal kill wel weigeren (lijkt me). :P.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kjournald reageert (net als veel andere dingen die met k beginnen) niet echt op kill signals volgens mij. Dat omdat het "nep-processen" zijn volgens mij, net als kswapd en zijn vriendjes. Die reageren afaik nooit op signals, omdat het kernelprocesses zijn, en in kernelspace draaien, en geen "normale" processes.

• jep
Andere kernel pakken?

Wat denken jullie ? Kerneltje terug of prepatchje verder?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Doe eens gek, en neem een nieuwere : )
Werkt hier meestal wel als er dingen gek doen..

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 22:45 schreef jep het volgende:
Andere kernel pakken?

Wat denken jullie ? Kerneltje terug of prepatchje verder?
Hmm..... 2.4.18? :?... Ik ken geen specifieke ext3 problemen met 2.4.18... Doe eens een volledige fsck op alle ext3 HDs en check je volledige kernel log (dmesg) nogmaals na (ervanuitgaande dat je dat al gedaan had. :P).

Het kan een bug zijn - maar als er niks voer ext3 in de changelogs staat zal het nog niet gefixt zijn...

• jep
Die filechecks doe ik dan wel als ik er bij ben, ik denk dat ik dan nu niets kan doen.

Probleem is dat die machine 150 kilometer verderop staat en ik dus niet zomaar alles kan doen :+.

Ik heb hier thuis wel wat opstellingen maar ik heb 't probleem hier niet, dus het is moeilijk er een oplossing voor te vinden.

Het is trouwens gekomen na die power outage in telecity, maar volgens dmesg zijn alle disks gechecked en is hij keurig terug gekomen.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 22:58 schreef jep het volgende:
Het is trouwens gekomen na die power outage in telecity
Kijk, dat had je er net niet bijgezegd. :P.

• jep
Op maandag 06 mei 2002 23:57 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Kijk, dat had je er net niet bijgezegd. :P.
Ik voer de spanning langzaam op :P.

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Het was een DMA probleem, en inmiddels opgelost.

Toch maar is bootscripts maken :P.
Pagina: 1