Netmeeting met getweaked ADSL modem *

Pagina: 1
Acties:

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
Hallo,

Ik heb een Mxstream verbinding en daarbij heb ik een Alcatel Speed Touch Home modem gekregen. Ik heb hem getweakt naar een router met NAT. Netmeeting werkt nu helaas niet meer goed. Ik kan alleen beeld en geluid verzenden, maar ik ontvang niks van buiten af. In het netwerk werk Netmeeting zonder problemen. Ik heb dus gezocht naar een oplossing, maar helaas kon ik niks vinden. Ik heb hier ook de FAQ doorgelezen over het poorten doorschakelen. Ik hoorde ergens dat die poorten alleen voor het uitgaande verkeer zorgde, maar ik zoek een oplossing zodat ik de videobeeld en geluid ontvang vanaf buiten af. Ik heb gelezen dat er ook nog geen patch voor is uitgebracht. Heeft iemand een idee welke poorten ik open moet zetten zodat ik inkomende beelden kan ontvangen?

BVD

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

:z

/edit:
code:
1
2
3
4
5
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:522 outside_addr=0.0.0.0:522
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:389 outside_addr=0.0.0.0:389
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:1503 outside_addr=0.0.0.0:1503
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:1720 outside_addr=0.0.0.0:1720
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:1731 outside_addr=0.0.0.0:1731

Ervan uitgaande dat je IP van je NIC 10.0.0.150 is...

Godfather Bodybuilding topic reeks

• koos.d
Als ik dus dat openzet werkt de video en spraak van buiten af?

Bedankt!!!

Verwijderd

Hmmm heb deze poorten naar de goede PC gemapt.. maar hij doet het toch echt niet... kan ik niet beter een defserver draaien?! (wil wel secure blijven) :P

Thnx

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Je PC als 'defserver' instellen betekend dat al het verkeerd direct doorgerouteerd wordt naar je NIC van je PC.

Je moet dus op die PC zelf een firewall draaien.

Ik kan persoonlijk ZoneAlarm aanraden. (www.zonelabs.com)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

ook dit heb ik al geprobeerd... maar helaas nog geen een video frame door me PC .... :(

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik op windows 98 kan netmeeting gebruiken achter mijn us robotics firewall? Ik snap er de ballen van namelijk :S

Verwijderd

Volgens mij heb je voor Netmeeting een NAT doos met H323 helper nodig.
Vervolgens hoef je alleen port 1720 maar te mappen.

De H323 helper vertaalt ook adressen in IP data gedeelte , terwijl standaard NAT alleen IP adressen in IP-header verandert.

Verwijderd

Ik vind wat op microsoft.com dat ik met een proxy server kan route, maar die download bestaat niet :S

ik moet op de een of andere manier toch kunnen netmeetingen via een firewall?

• koos.d
ik heb het nooit werkend gekregen achter m'n getweakte adsl modem :(

Verwijderd

ik zit met een us robotics router/switch met ingebouwde firewall, maar heb geen software om die firewall te beheren :S geloof ik.
Pagina: 1