Kabelinternet via Kubnet (@home)

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ToppY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 06:30
Aloha,
Heb even een vraagje. Heb een kabelinternet abo. via de KUB in Tilburg (Kubnet) bij Essent. Dit abo. is goedkoper dan bij Essent (@home) omdat nagenoeg alles is uitbesteed aan de KUB. Je krijgt een kabelmodem die meld zichzelf aan en je krijgt automatisch een ip toegewezen en je kan meteen surfen, althans zo zou het moeten zijn. Wij hebben nu echter al bijna twee maanden het abo. lopen en hij doet nix, als je IE aanzet krijgt ie geen verbinding. Hier op de KUB lopen ze constant te zeggen dat het aan ons ligt (wij hebben alles al gecontroleerd, kabels, netwerkaarten zelfs verschillende computers en OS). Op het modem branden de lampjes van de power, dat ie is aangemeld, dat ie een link heeft met een comp. en het lampje voor dataverkeer knippert. Mijn vraag is nu eigenlijk deze; waar kan het nu aan liggen?!? Jullie zijn mijn laatste hoop. Heb zelf al al m'n kennis erop losgelaten (is niet zo heel veel) maar weet nu nix meer.
Alvast heel erg bedankt!
gr. ToppY
B-)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Goede hostname ingevult?
Goede DNS ingevuld?

probeer eens in een DOS-box:
ping 212.120.66.194

Als je dan reply krijgt, betekend dit dat je DNS niet goed is.

Probeer eens:
[windows98] Start -> run --> winipcfg
[win2k/xp] Dosbox --> ipconfig

Heb je dan wel een IP :?

• ToppY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 06:30
Als ik ipconfig doe (win2k trouwens) dan krijg ik zo'n ip van windows zelf. Alle instellingen gaan automatisch (DHCP of zoiets). Het rare is trouwens dat hij het in het begin even heeft gedaan. We hadden de opgegeven (mac-adres) netwerkkaart in mijn comp. zitten. Gekeken of internet het deed, dat deed ie. Daarna in server gezet deed ie nix meer. Terug in mijn comp. deed nix, toen weer wel en daarna helemaal dood. Daarna dus ook nog met andere (opgegeven) netwerkkaart geprobeerd maar deed nix. Zou het misschien ook kunnen dat het aan Essent ligt? Storing ofzo?