Toon posts:

Programma ideetje!

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dit ongewenst maar ik heb een aardig ideetje voor een kleine app. Zelf ben ik gene progger maar een gfx'ert. Maar misschien dat een van jullie dit leuk lijkt.

Het idee komt voor uit een rsi klacht in mijn schouder omdat ik steeds het toetsenbord moet gebruiken en dat eigenlijk maar voor een knop ALT.

Mijn oplossing was simpel ik sluit mijn gravis aan op de pc en map ff een van die joystick buttons naar de alt knop.

Dit bleek vies tegen te vallen er waren wel apjes die dat konden maar alleen voor dos en nt based os'en zeggen dan dus vrolijk :P

Ik weet niet of het ingewikkeld is om iets te maken dat aansluit op de standaard joypad driver van windows. Maar het lijkt mij niet echt heel lastig.. maar goed ik weet er eigenlijk niets van! Dus als iemand zin heeft om zich hieraan te wagen. Ik zou er heel bij mee zijn en wellicht velen anderen?

Progjes die soortgelijke functies hebben zijn:

http://www.emulationzone.org/projects/emutools/joyemu.htm

maar werkt alleen in dos :(

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Volgens mij is dat met directx zo gefixt...nu nog even iemand zo gek krijgen he :)

Verwijderd

Uit je andere topic begrijp ik dat je Gravis niet herkend wordt in Windows en dat maakt het natuurlijk lastig om hem programmatisch aan te spreken. Of is het zo dat je met de standaard driver van windows wel de knoppen van de Gravis kunt testen ?
Het lijkt me handig als je hier wat uitgebreider je probleem beschrijft met configuratie (windows versie, model gravis, welke software je gebruikt, en met welke functies je alt nodig hebt etc.)
Waarom kan je bijv. het On Screen keyboard hulpprogramma niet gebruiken om daar met je muis even [Alt] aan te zetten en daarna weer uit ?
Je kan misschien ook wel wat met de ingebouwde spraakherkenning doen als je WinXP hebt.

Verwijderd

Topicstarter
De joystick werkt prima in windows(2000) de knoppen ook.
Alleen biedt windows geen optie om die buttons te remappen.
Het is een standaard gravis joypad. Maar gebruikt de standaard 4 button gamepad dirver optie in windows. Universeel dus lijkt me.

Die alt knop moet ik heel vaak ff ingedrukt houden tijdnes het 3d'en, daarom weet ik niet of een onscreenkeyboard echt nuttig zal zijn :S hmmm meer info nodig?

Verwijderd

En ipv de alt toets in te drukken ga je nu op de gamepad knop drukken ? Maar dan met je voet of zo, anders lijkt me er nl. niet veel verschil qua RSI oplossing ?
Normaal gesproken zit er bij die joypads software om knoppen naar toetsen te mappen (ook onder Win2K/XP), vandaar mijn vraag naar het model (type gamepad) en je windows versie. Heb je al op de Gravis website gekeken of je bij support niet een driver kunt downloaden ?
Het is waarschijnlijk voordeliger (ik neem zelfs aan dat je werkgever dat wel vergoed) om zo'n gamepad te kopen waarbij die keymap software al zit dan dat hier iemand speciaal iets voor moet coden, of men moet ergens een kant en klare routine hebben liggen.
Ik zag ook nog iets op het web: http://bstar.net/joystick/ en verschillende andere utilities bij http://www.download.com

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:51

HenkS

Da_king alias HenkS

of je koopt een muis waar je onder de middelste knop de ALT zet.. bedoel, ding heb je toch vast....

of is dit geen goed idee?

Verwijderd

Topicstarter
das wel een vijr goed idee ja! echter heb ik hier een muis met een wheel/knop in het midden. Ik dus snel logitech mouseware downloaden en hoera hoera hoera hij kan de middelste knop instellen... en alle opties staan er zo'n beetje bij: shift ctrl backspace f1 f2 f3 etc maar geen alt :(

WAT EEN ETTERS BIJ LOGITECH :(

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Ik hoop dat je geen PS2 muis hebt, anders ben ik niet zeker van de juistheid van mijn antwoord.

Euh, koop een A4 tech scroll muis (serieel dus) en installeer de software, je kan je scrollwieltje instellen als ALT-knop.

Muis heb ik ook, lijkt qua vormgeving op de normale Logitech 3knopsmuis van mijn vader en het mooiste: toen ik een keer mijn scrollmuis op mijn vaders PC moest aansluiten, kwam Windows met de melding "Nieuwe hardware gevonden", daarna kwam er het Logitech-instellingenscherm en die zei doodleuk dat ik er een Logitech 3knops seriele scrollmuis ingestopt had, oftewel A4tech == Almost(Logitech) zeg maar :D.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
deze thread gaat dicht :)
GoT is geen site om mensen te zoeken, zoals in de algemene FAQ en de P&W faq vermelden willen we dat hier niet.
succes met zoeken verder :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

op verzoek van SOURCE
Accoord! ik heb wel de oplossing inmiddles gevonden jammer dat ik dat daar
niet meer kan melden namelijk een progje dat heet: joystick 2 mouse. Werkt
fantastisch!!!

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1