Op maandag 06 mei 2002 13:15 schreef Styxie het volgende:
Nou, of het is een voodoo 2, weet eigelijk niet. maar die Viper heeft dus zelf geen 3d Ondersteuning, dus gebruik ik mijn voodoo daarvoor. maar bijf. bij Unreal Tournament, kan mijn resolutie niet hoger dan 640x480, dat wil ik veranderen
een viper v770 heeft een TNT2 chipset en die ondersteunt wel degelijk 3D.. die kaart is ook nog es stukken sneller dan de voodoo2 en kan veel hogere resuluties aan. Unreal is dan een beetje een uitzonderling omdat dat spel geoptimaliseerd is voor 3dfx voodoo kaarten.. dus het zal met een voodoo2 ong. net zo snel draaien als met de TNT2.. Die voodoo2 ben je eigenlijk helemaal niet nodig. (als het een voodoo1 is, is ie nog langzamer en draait je TNT2 hem er al helemaal 10x uit)
Maar als je toch een nieuwe kaart wilt kopen als vervanging voor die viper en 3dfx kaart, neem dan een geforce2MX. Daar draait UT zeker weten sneller mee dan met bovengenoemde kaarten. En afhankelijk van je budget kun je ook een geforce3 of een radeon 8500 kopen. Koop iig geen voodoo3 (alhoewel dit een hele goede kaart was). 3dfx (de maker van voodoo kaarten) is al een tijdje faillet, dus officiele driverondersteuning is er niet meer.
Wat zijn trouwens de specs van je pc? Dat is ook wel belangrijk..