Toon posts:

Voodoo3 kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

op het moment heb ik een Viper V770 2x16mb , Deze wordt via mijn Diamond 3dfx PCI doorgelust. Nou wil ik die Diamond vervangen door een 3dfx Voodoo3 3000 16MB AGP TV-Out (OEM), heeft dat veel effect en werkt die dan wel samen met mijn viper? Of is er een beter alternatief.

Alvast Bedankt,

Debbie

Verwijderd

Blaaat.. sorry niet goed gelezen...

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
De V3 heeft geen doorlusmogelijkheid meer.
Als je een goedkope kaart zoekt, kun je beter ee ATi Radeon 7500 of GeForce 2 Ti kopen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

koop een voodoo 5 5500 die is veel sneller en presteert beter tegenover je viper V770 :) een voodoo 3is ook goed maar het hangt er maar net van af wat je ermee wil !

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:01

Shunt

Boe

gewoon een gforce 4 mx 460 kopen dan heb je nergens meer last van :+ en hij is sneller dan de voodoo 5 en ook nog goedkoop

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Heeft de G Force 2 dan wel doorlusmogelijkheden?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 12:35 schreef Styxie het volgende:
Heeft de G Force 2 dan wel doorlusmogelijkheden?
nee.. alleen de voodoo1 en 2 (en vroeger ook nog een geflopte powerVR) hadden doorlusmogelijkheden.. die kaarten hadden alleen 3d functies, dus voor normaal 2D gebruik moest je je normale videokaart houden. De nieuwere kaarten hebben allemaal 2D en 3D functies, dus zo'n aparte 3D kaart is overbodig. Je Viper V770 (das toch een TNT2?) is ook al stukken sneller dan die Diamond voodoo1. Alleen voor specifieke 3dfx spellen (met Glide) kun je die kaart dan nog gebruiken.

Als je en voodoo3 koopt kun je die diamond voodoo1 al helemaal wel weglaten, want die voodoo3 ondersteunt net als de voodoo1 ook Glide. De voodoo3 is ong. even snel als de TNT2, dus kun je zelf gaan afvragen of die voodoo3 een verstandige aanschaf is.

BTW. waar gebruik je die diamond voodoo1 eigenlijk voor?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, of het is een voodoo 2, weet eigelijk niet. maar die Viper heeft dus zelf geen 3d Ondersteuning, dus gebruik ik mijn voodoo daarvoor. maar bijf. bij Unreal Tournament, kan mijn resolutie niet hoger dan 640x480, dat wil ik veranderen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 13:15 schreef Styxie het volgende:
Nou, of het is een voodoo 2, weet eigelijk niet. maar die Viper heeft dus zelf geen 3d Ondersteuning, dus gebruik ik mijn voodoo daarvoor. maar bijf. bij Unreal Tournament, kan mijn resolutie niet hoger dan 640x480, dat wil ik veranderen
een viper v770 heeft een TNT2 chipset en die ondersteunt wel degelijk 3D.. die kaart is ook nog es stukken sneller dan de voodoo2 en kan veel hogere resuluties aan. Unreal is dan een beetje een uitzonderling omdat dat spel geoptimaliseerd is voor 3dfx voodoo kaarten.. dus het zal met een voodoo2 ong. net zo snel draaien als met de TNT2.. Die voodoo2 ben je eigenlijk helemaal niet nodig. (als het een voodoo1 is, is ie nog langzamer en draait je TNT2 hem er al helemaal 10x uit)

Maar als je toch een nieuwe kaart wilt kopen als vervanging voor die viper en 3dfx kaart, neem dan een geforce2MX. Daar draait UT zeker weten sneller mee dan met bovengenoemde kaarten. En afhankelijk van je budget kun je ook een geforce3 of een radeon 8500 kopen. Koop iig geen voodoo3 (alhoewel dit een hele goede kaart was). 3dfx (de maker van voodoo kaarten) is al een tijdje faillet, dus officiele driverondersteuning is er niet meer.

Wat zijn trouwens de specs van je pc? Dat is ook wel belangrijk..

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk

Viper V770 heeft zeker weten 3d ondersteuning en dat doorlussen heeft niets met samenwerken te maken, de ene kaart doet 3d en de andere 2d. Samen worden ze niet sneller ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.