gdm kan niet als root inloggen :(

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik gebruik momenteel gdm, maar als ik daarmee als root wil inloggen krijg ik de melding dat dat niet mag :'(

Toen ik nog kdm gebruikte was dit gewoon mogelijk en dat wil ik dus weer terug, maar hoe kan ik zorgen dat kdm gebruikt word ipv gdm?

Of is er een manier om via gdm wel als root in te loggen?

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
je kan gdmconfig draaien. Bij expert kan je instellen dat root wel mag inloggen.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarom wil je dat? Het wordt niet voor niets zo moeilijk gemaakt.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 13:43 schreef mithalph het volgende:
Waarom zou je dat niet willen? Alleen remote is het misschien niet slim, maar lokaal kun je best via *dm als root inloggen hoor.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 13:43 schreef mithalph het volgende:
Misschien dat ik iets als root moet doen in X-modus

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 06 mei 2002 13:46 schreef Bigs het volgende:
Waarom zou je dat niet willen? Alleen remote is het misschien niet slim, maar lokaal kun je best via *dm als root inloggen hoor.
Nou nee... Dan draai je X als root, je WM/DE als root, en alle progs die je start als root. Dat is *niet* verstandig. Elk prog wat je dan draait heeft namelijk het recht om in het geheugen van elk ander prog (inclusief kernel) te kalken... Dan is zeg maar elke vorm van userspace protectie weg.
Op maandag 06 mei 2002 19:34 schreef Mataraty het volgende:
Misschien dat ik iets als root moet doen in X-modus
Misschien moet je dan gewoon als user inloggen, een terminal openen, met 'su' root worden en vanuit die terminal je prog starten dat zo nodig als root moet draaien.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 22:41 schreef deadinspace het volgende:

Misschien moet je dan gewoon als user inloggen, een terminal openen, met 'su' root worden en vanuit die terminal je prog starten dat zo nodig als root moet draaien.
Ja dat is natuurlijk ook mogelijk, maar het is soms gewoon verdomde handig om ff snel in als root in te loggen onder X en dan wat aanpassingen te doen.
Daarbij zit ik bijna nooit als root onder linux, maar soms moet dat wel :)
Pagina: 1