Beste Tweakerts. Ik kwam laatst op de rete- rete- retecoole site www.quannum.com. Daar maken ze gebruik van een 'drag 'n drop slider' voor de navigatie. Als je de site bezoekt weet je meteen wat ik bedoel. Nu heb ik gezocht (Flashzone, Flashkit, Google, search) of er ergens een tute is die beschrijft hoe dit moet, maar ik kan niets vinden dat dit precies beschrijft. Hebben jullie een ideetje, linkje, of kan iemand het in 10 woorden uitleggen of een paar hints geven?
Hmm, kijk eens op www.zinkhann.nl en vraag of de maker [ elmer@zinkhann.nl ] je tips wil geven...
ander advies kan ik je niet geven
ander advies kan ik je niet geven
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Die jongens van Quannum maken overigens ook rete- rete- retegoede muziek...
Je bedoelt dat menuutje linksonderin?Op maandag 06 mei 2002 12:14 schreef rubenski het volgende:
Daar maken ze gebruik van een 'drag 'n drop slider' voor de navigatie.
Dat is vrij simpel te maken.
Hint:
Button met (ong) deze actions:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| onPress {
startDrag();
}
onRelease {
stopDrag();
} |
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
http://www.flashkit.com/search.php?term=drag+slider&cat=movies&version=--&per=10&field=Description&orderby=Rating&andor=or&page=1&submit=Submit
heel veel movies over draggen van dingen te vinden op flashkit.com ....
heel veel movies over draggen van dingen te vinden op flashkit.com ....
Ok. Ik zal mijn vraag iets nuanceren. Dat dit menu met 'startDrag' en 'stopDrag' werkt begrijp ik ook. Het probleem is juist de acties die hierop volgen.
Ik heb me een aap gezocht op flashkit.com, maar kan geen tute vinden die dit uitlegt.
Ik wil de x-positie van het 'drag-vierkantje' in het navigatiemenu koppelen aan de x-positie van de onderliggende film. Hoe koppel je deze twee x- waarden?
Het moet iets worden als:
OnPress
Startdrag
tijdens drag:
neem a = x-positie drag vierkantje
vernieuw x-positie onderliggende movie op basis van a.
OnRelease
Als de genruiker het navigatievierkantje loslaat moeten én dat vierkantje en de onderliggende pagina naar een bepaald epositie 'uitglijden'. Hiervoor heb ik al een tutorial.
Belangrijkste vraag is dus: Wat is de (slimste) manier om de horizontale positie van de onderliggende film en het vierkantje in het navigatiemenu te koppelen? Link naar een tute is ook goed.
Ik heb me een aap gezocht op flashkit.com, maar kan geen tute vinden die dit uitlegt.
Ik wil de x-positie van het 'drag-vierkantje' in het navigatiemenu koppelen aan de x-positie van de onderliggende film. Hoe koppel je deze twee x- waarden?
Het moet iets worden als:
OnPress
Startdrag
tijdens drag:
neem a = x-positie drag vierkantje
vernieuw x-positie onderliggende movie op basis van a.
OnRelease
Als de genruiker het navigatievierkantje loslaat moeten én dat vierkantje en de onderliggende pagina naar een bepaald epositie 'uitglijden'. Hiervoor heb ik al een tutorial.
Belangrijkste vraag is dus: Wat is de (slimste) manier om de horizontale positie van de onderliggende film en het vierkantje in het navigatiemenu te koppelen? Link naar een tute is ook goed.
Verwijderd
k snap echt niets van wat je nou precies wilt, misschien dat dit helpt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| on(press){
this.startDrag();
}
on(release){
this.stopDrag();
_root.xpos=_x;
} |
Verwijderd
t design gedeelte is cool - maar ik vind de navigatie nogal 'geweest' zeg maar. Dit is nogal vaak gedaan al - te beginnen met Joshua Davis, voor Barneys.com...
Die tute ligt ergens begraven in m'n archief denk ik, je kunt hem niet meer op Praystation vinden helaas...
Movies over Barneys op Flashkit
Het menu vierkantje is met een ratio gekoppeld aan de grote film: menu-deltaX is een fractie van achtergrond-deltaX, op de release-actie check je wat je x is - je zorgt dat je (zeg) 5 punten heb waarop er precies 1 pagina in beeld is. Je laat he menu-vierkantje sliden naar het dichtsbijzijnde vast punt en geeft opdracht aan de achtergronddaar ook naar toe te scrollen...
Die tute ligt ergens begraven in m'n archief denk ik, je kunt hem niet meer op Praystation vinden helaas...
Movies over Barneys op Flashkit
Het menu vierkantje is met een ratio gekoppeld aan de grote film: menu-deltaX is een fractie van achtergrond-deltaX, op de release-actie check je wat je x is - je zorgt dat je (zeg) 5 punten heb waarop er precies 1 pagina in beeld is. Je laat he menu-vierkantje sliden naar het dichtsbijzijnde vast punt en geeft opdracht aan de achtergronddaar ook naar toe te scrollen...
dat "uitdempen" wat jij bedoelt, is gedaan dmv een extra var -> het verschil tussen de huidige positie en de gewenste positie.
wat is er aan de hand:
- verslepen van het kadertje
- verschil tussen kadertje en actuele positie van de movie
- verschil wordt steeds kleiner, waardoor het lijkt alsof ie uitdempt.
Dat is het, meeste (goede) scrollscripts werken zo.
ik hoop dat je er iets aan hebt
en anders laat die ingetrapte open deur maar openstaan, het is toch lekker weer
wat is er aan de hand:
- verslepen van het kadertje
- verschil tussen kadertje en actuele positie van de movie
- verschil wordt steeds kleiner, waardoor het lijkt alsof ie uitdempt.
Dat is het, meeste (goede) scrollscripts werken zo.
ik hoop dat je er iets aan hebt
en anders laat die ingetrapte open deur maar openstaan, het is toch lekker weer
Pagina: 1