Toon posts:

links in javascript werken niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik, een verschikkelijke newbee met Javascript, heb vanaf bratta.com een scriptje gedownload voor een menu en dat geimporteerd in mijn homepage. Het is me gelukt om linkjes naar de achterliggende pagina's in te voeren en wat kleine dingentjes aan het menu aan te passen. Nu blijkt echter dat de linkjes die ik in het menu heb gezet niet op alle pcs werken. Het menu zelf is wel zichtbaar en functioneerd maar wanneer je op sommige systemen op een link klikt komt er linksonderin de message "error on page". Hoe kan dit? en beter nog hoe voorkom ik dit probleem?

edit:

ook ff de link erbij voor de volledigheid... http://mauiz.xs4all.nl

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

eeuhmm, wat denk je zelf van deze post. Op bratta.com is ook een supportforum.

Verder is het een beetje een nutteloze post: sommige pcs (welke dan en waarom) kleine dingetjes (welke) error on page (welke error dan) post een link naar een online voorbeeld, aub....

Verwijderd

Topicstarter
Cutter, met "sommige pcz" bedoel ik dat er naar mijn idee weinig anders is dan de machines waar het wel op werkt. Op mijn eigen systemen en dat van een aantal vrienden is de site prima en werkt dus alles, op pcs van andere vrienden werkt het niet. Als ik zou weten wat het verschil was tussen die systemen zou ik misschien ook wat dichter bij de oplossing zijn.
Kleine dingentjes zijn o.a. de volgorde van het menu, de grote van de blokjes en de naam van de menuonderdelen. Deze zaken hebben volgens mij geen invloed op het wel of niet werken van de linken, aangezien ze het op een aantal pcs wel doen...
Hopelijk is er zo wat meer duidelijkheid voor je?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Bij mij laadt de pagina voor de helft... vreemd, zou dus ook aan je webserver kunnen liggen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 06 mei 2002 12:34 schreef cutter het volgende:
Bij mij laadt de pagina voor de helft... vreemd, zou dus ook aan je webserver kunnen liggen.
De pagina komt compleet verneukt bij me binnen.. ligt dus wel zeker aan je webserver..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vraag die vrienden eens welke browser ze hebben, welk OS, welke resolutie?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
oke, misschien dat ik ff wat ga rommelen met apache, wellicht dat daar iets f#cked up me is sinds ik mijn nieuwe site erin heb gekieperd.
Diegene waarbij hij netjes laadt en het ook volledig doet draait XP, 2 win98se machines laden hem wel maar daar werken de linken niet in.. ik dacht in eerste instantie dat het mis ging omdat ze geen javaplugin hebben maar aangezien het menu wel werkt kan ik me dat niet voorstellen, maar nog maals, ik ben een newbee op javagebied.

ps. bosmonster, wat bedoel je met verneukt? Hoe ziet dat eruit?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://213.84.157.195
als ik je site benader via je ip adres lukt het wel

Via mauiz.xs4all.nl stopt ie hiet met laden.
code:
1
2
  else id = e.target;
    var dot =

Verwijderd

Topicstarter
oke, geldt dat ook voor de anderen? Bosmonster?

offtopic:
weet iemand waarmee ik een waterbed kan plakken, hijs lek :( :(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 06 mei 2002 13:23 schreef Mauritz het volgende:
oke, misschien dat ik ff wat ga rommelen met apache, wellicht dat daar iets f#cked up me is sinds ik mijn nieuwe site erin heb gekieperd.
Diegene waarbij hij netjes laadt en het ook volledig doet draait XP, 2 win98se machines laden hem wel maar daar werken de linken niet in.. ik dacht in eerste instantie dat het mis ging omdat ze geen javaplugin hebben maar aangezien het menu wel werkt kan ik me dat niet voorstellen, maar nog maals, ik ben een newbee op javagebied.

ps. bosmonster, wat bedoel je met verneukt? Hoe ziet dat eruit?
Allereerst gaat het over Javascript niet Java.. dus een plugin heb je ook helemaal niet nodig. JS wordt native gesupport door alle moderne browsers.

Wat betreft die verneukerij.. halverwege het document gaat het over in 'rommel':
[...]
// + menuItem.hideCaption()
// + menuItem.startAngle = x - default is 0-degrees which means the first submenu appears
// directly to the right, the following items are traced in a
// clockwise direction
// + menuItem.setCaption("text") - allows you to change a menus caption
// + menuItem.expand() - opens a menus submenus (if they exist)
// + menuIte ? û¢õoÀl øÂ£d3ÅñLe2ñŽäi\i×NøüßdHžXœ×co$Tß»g §D-U56hnpÉçËÊMMtUŽŜ®ið:ÁbŒÌöÉ»äÒmcöøÏx:õUâ[cKW( ¯"ôrèt!p*ž\Ó/ëY3?cS4ÝØ¢ÞÁs,trMlÖ
¢âù8öAPZ¹Ãå£ŜŒlÀ³€[ÔÐ.eWF²«æ}ã
ºåY³lÖ$þâCiêWBå@¥œHTPyÝûþ÷ÀŸðOüâÿøÈGH@ !ù
, n d ü H° Á*\Ȱ¡Ã#JH±¢Å3jÜȱ£Ç CI²€É%aRä$PÊ,£ EZÀ¬ŽÐÎ2ÁŽ\ E/UJxó%P*já
Þªh)B0`ªXéô)E¡?*zÔ ®ââ)6mAZެôjö!K0~l8ÑU+¡¥6ù¹©©"*ÊÙ÷áMºW
4p
3H-Ø¡
Eaa®¬°×šB°R5ê·7þúž ¢Ý¬Þ$ä*íç¬oj~«Ó k*ÃT
õÚàUèÔí֮û,µŒŽ1{ªTWWçKûú@âa©,ÇN±ÁŒZšxwh *äµ7\}¿
}&QQ]ÕUcQQÕMš'ÝT'©TB04'*U^YTüŜ×{Ô!`-²Z}F$ù@KnµÙz¹ô @ÕH°áDýÝŽXKZµTçytÓ+mÈÑ8FôX`4&P%f€BÙlÜÄàT\9&$_*š%l$!s\ô¢a4£EWú!ÐióaDq&¢Eº&!RQUÜFJ'x0èl *Gû9xq+yX
64ö"[°TkR4)Þ&ŜAÀÒmÅ(xq=x+*ìwŽáÄ\ÊÑF
dSž^MÉY*¥7:ç°
§Tý×ÕÊHŜÆÙFOTªÆº¢W^Xî§¡».¥­Ôë[
á£z!·QŸÂö륶 ú)
²6£w]eCµa]©.$ùò£.äÓk-îøðE`B²î_ÊâGZ4k®È;@µ%Œ1ê²h Á~7#qÀ<ÚÐ%)ì+©oÅåu^¥×Jœ€$ ìûF4'°xÏdEH É.âqÄNÒ
ÄÝÞšö»îjG§Åå
[...]
Dat is dus 100% zeker een webserver probleem (of wat er ook nog tussenhangt).

Met IP doet ie het inderdaad wel goed! :) Vaaaaag... maar zal wel een instelling zijn van Apache.. draai eht zelf ook met standaard instellingen en heb er geen problemen mee (Win2K).

Verwijderd

Topicstarter
oke, thanks, apache heeft een tijdje mijn oude site gedraaid en dat was alleen maar html en ging goed. Ik ga eens wat rommelen met de instellingen...

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels het een en ander veranderd. Bosmonster, zou jij nog eens willen kijken of het nu wel goed gaat bij jou?
Pagina: 1