Toon posts:

MySQL4 en PHP4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er al iemand ervaring met het runnen van de 4.0 versie van MySQL (is wel alfa, maar schijnt al heel stabiel te zien) en PHP4 ?

Ik krijg mn MySQL 4 database prima aan de praat, maar de php4 module kan niet meer connecten met de nieuwe versie. Volgens de docs moet de oude API nog perfect kunnen connecten op de nieuwe versie, maar dat doet hij blijkbaar toch niet.

Heeft hier iemand dus al meer ervaring mee dan mij, en weet hoe dit werkende te krijgen ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Even uppen, we zijn immers al bijna 2 maanden verder ;)

Verwijderd

hahahaha... ik heb MySQL 4 niet... weet ook niet of ie stabiel is, en erger ik moet eerst een f*ckin BUGFIX hebben voordat mensen weer mn PHP pagina's kunnen bekijken :(

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ik dacht dat er wel een aparte PHP extensie voor was...

Rustacean

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 04 juli 2002 08:25 schreef Pjotr223 het volgende:
hahahaha... ik heb MySQL 4 niet... weet ook niet of ie stabiel is, en erger ik moet eerst een f*ckin BUGFIX hebben voordat mensen weer mn PHP pagina's kunnen bekijken :(
En juist. Een nuttige bijdrage aan de discussie!

Maar ik kan er erg weinig over terugvinden op google. Dat kan twee dingen betekenen.
1) Het zou gewoon moeten werken
2) Niemand is er nog mee bezig

2 Lijkt me totaal niet het geval, dus het zou gewoon moeten werken. Ik weet niet op welk OS je draaid, maar ik zou PHP gewoon eens recompilen met de MySQL 4.0 headers (--use-mysql=/pad/naar/headers) en dan eens proberen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:24

Apache

amateur software devver

Mja k'heb het al ff draaien mysql 4.0.1 vlak na de 4.0.1 release en toen nog php 4.0.6 denk ik, heeft altijd goed gewerkt, php gecompiled tov de juiste versie.

phpinfo

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Zowel onder windows als onder linux draai ik php4 en mysql4 zonder nog maar 1 probleem te zijn tegengekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf compilen dus :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
bedankt voor deze melding na een maand :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het bedanken

(zinloos ?)
Pagina: 1