Ahh, pc gaat op stand-by en hersteld niet!

Pagina: 1
Acties:

• Archuteuthis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05-2009
Het probleem is dat de pc niet weer wil opstarten. ;(

Ik had mn pc gister aan laten staan en ik was er van weggelopen, maar toen ik terugkwam, was mn pc uit (nou ja, op stand-by dan). Dus ik druk op de muisknop om m'n pc weer te activeren, maar hij bleef op stand-by, dus ik probeer m'n toetsenbord, maar nog steeds geen reactie. Dus pc uit en vervolgens weer aan. Hij blijft hangen (geen POST) dus ik probeer reset, nog steeds geen geluk. Dan maar BIOS resetten, ah kijk, ik kom weer in de BIOS, nou ik zet alles opstandaard (stond ie eerst ook , m.u.v die processor, ik had hem op 1533 gezet in plaats van 1153) Pc start opnieuw op en weer geen reactie: Hij blijft weer hangen. Nou ja dit proces nog twee keer herhaald, maar geen verbetering.
Het lijkt wel of m'n pc niet uit stand-by kan komen, echt heel raar.
Ik heb ook gekeken of alles goed vast zat en dat zat het ook.
Kan dus ook niet meer in windows komen.

Nou ja, mijn specs:

-- Asus a7v266-E
-- AMD 1800+
-- Geforce2mx
-- 256 mb ddr ram
-- 5400 rpm 20 gig HD
-- Soundblasterlive 1024
-- 300 watt voeding

Dit is het belangrijkste en het probleem zou daaraan dus wel liggen, maar ik weet niet precies waaraan, dus als julie een oplossing weten, PLEASE REPLY.
Oh, en geef niet van die replys als "Inruilen bij de NorroD -heb ik hem gekocht- voor een nieuwe, want ik wil eerst dit (proberen) op te lossen.

Nou, ik hoop dat julie me kunnen helpen, En oh, als julie je afvragen waar ik dit op typte --> op mn andere pc.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Bios update geprobeerd??

Zet plug and play is op NO in je bios

/edit je kan ook even al die kaarten eruit halen vooral die :r live!//

btw Die live! MOET in pci slot4 aangezien die geen irq shared!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Archuteuthis
Ja, maar hoe kan ik dat doen als mn pc niet opstart?
Ik kan de BIOS resetten, maar dan moet ik toch eerst een nieuwe versie downloaden....(via windows)
Dus of, kan dat wel.

• noltha

noltha

Hantam!

jep even resetten MMMMAAAAAAAAAARRRR
let op:

Je kan dat bord heel snel vern&*ken: dat reset jumpertje moet je alleen gebruiken als je stroom helemaal van je bord af is. (Dus als het groene lampje helemaal uit is) Er zijn veel mensen (waaronder ikzelf ook) die hun MB's hebben moeten omruilen omdat de bios zijn instellingen niet meer onthield.

Laatste versie van de bios vind je op

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT266A/A7V266-E/1008e_04.zip

EDIT /Linkje aangepast/

het is 1008 beta 4 -> snelle en goeie release

• Archuteuthis
Download doet het niet, maar als ik het goed begrijp moet ik dus m'n BIOS updaten en dan maar hopen dat het prbleem verholpen is? Nou , ik hoop dat het werkt. Want het is toch wel een raar probleem. Maar weet je zeker dat er geen andere oplossing is?!?

• Archuteuthis
Op maandag 06 mei 2002 12:00 schreef noltha het volgende:

btw Die live! MOET in pci slot4 aangezien die geen irq shared!
Ja, maar die had NorroD (na een ander probleem) er in gezet, sindsdien heb ik geen kaart er meer in of uitgezet.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik begrijp dus dat sinds je pc in standby is gegaan hij niks meer doet. misschien was de cooler uitgevallen en is de proc. nu half gefrituurd?

• Archuteuthis
Nee, cooler doet het nu nog, want als ik hem opstart hoor ik de cooler wel (heb hem ook zien draaien toen m'n pc open stond) Maar het probleem is dat alleen dat het doet, voor de rest doet hij niets (tenzij ik BIOS reset, dan kom ik weer in de bios, maar zodra ik de BIOS exit, zit ie weer vast. Een beetje boel irritant, maar waarom zou hij doorgebrand zijn, ik rook en zag niets, dus.

• noltha

noltha

Hantam!

linkje aangepast ;)

Als de proc half gefrituurd is doet ie het ook niet op 1150 mhz!

• Archuteuthis
Ja maar de cooler doet het nog hoor, ik hor en zie hem draaien. M'n processor rook ook niet verbrand ofzo, dus heel vaag. Het lijkt wel of ie voor altijd op stanf-by staat en er niet meer uit kan komen! :'(

Edit: shit ik dacht dat ik het nog niet had gepost. |:(

• noltha

noltha

Hantam!

reset de bios!

download via mijn eerder geposte link de laatste bios.

Flashen!

Plug and play op NO!

en ook suspend to ram -> enable!

Deze twee opties schijn ook te helpen!

Suc6
:)

• Archuteuthis
Goed ik za proberen ,Mijn BIOS te updaten en kijken of het werkt, Maar heb ik nu niet kans dat ik iets zwaar vern**k ?

• noltha

noltha

Hantam!

als je weet wat je doet niet!

• Archuteuthis
Nou, ik heb net NorroD gebeld en die zeiden dat ik de real time clock (rtc) jumper moest resetten. Nou, kom ik er achter dat er helemaal geen jumper op zat dus moest ik contact maken met een schroevendraaier, nou ja. Zo gezegd zo gedaan, maar nu heb ik nog een groter probleem, hij blijft vastzetten in de bios, dus als iemand een oplossing voor mijn (nu nog) grotere probleem :'( , dus HELP!!!!

• noltha

noltha

Hantam!

Je hebt dat hoop ik wel gekortsluit toen je pc helemaal uit was nietwaar?

(ook groene lampje)

Batterij even eruit dan resetten met een schroeven draaier

batterij erin en aanzetten.

Verwijderd

Ga gewoon terug naar NorroD... Jíj hebt toch zeker nix fout gedaan? >:)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Heb ik ook!
Ook bij mijn vorige mobo. Zal wel een windowsbug zijn of zo.

tvw

• Archuteuthis
Ja, alles was uit, ook het groene lampje, maar het heeft allemaal geen effect. M'n Bios loopt nu zelfs vast ;( , go figure!
Maar goed breng hem binnenkort weer terug naar NorroD. Weet je, het gekke is dat ik dit probleem ook al eerder had, toen had ik het ook laten 'repareren', maar sindsdien heb ik niet meer met mn pc gekloot en nu weer precies hetzelfde probleem |:( ,nou ik hoop dat ze hem deze keer goed repareren!
Pagina: 1