[PHP+SQL] Moeilijk Subformulieren help

Pagina: 1
Acties:

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb overal gezocht maar ik kan dit nog steeds niet vinden.

Ik heb in Access een database met subformulieren die 2 velden aan elkaar koppelen. het is vergelijkbaar met een voetbalcompetitie met als hoofdformulier de datum en lokatie wanneer er gespeeld wordt en met als subformulier de ploegen die tegen elkaar hebben gespeeld met de scores.
De datumID is bijvoorbeeld gekoppeld. Ik kan eventueel de database als voorbeeld mailen.

HOe krijg ik dit in php geprogrammeerd ? Op asp had ik wel een paar vage voorbeelden gezien maar in php absoluut niks.

Eventueel moet er in de toekomst (na een user authentication) data ingevoerd worden en uiteraard moet er gewoon data via quieries te zien zijn.

Ik kan met niet voorstellen dat ik nergens op het web iets hierover kon vinden.

Help me to find a way :'(

• Choller
*schop*

Nieuwe poging.

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Na 2 uur schoppen, wacht 24 uur voordat je gaat schoppen :|

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Dit is wel erg standaard hoor:
select competitie.*, a.*, b.*
from competitie
left join team as a using (id)
left join team as b using (id)

oid...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 06 mei 2002 13:12 schreef chem het volgende:
Dit is wel erg standaard hoor:
select competitie.*, a.*, b.*
from competitie
left join team as a using (id)
left join team as b using (id)

oid...
Als een join z'n bedoeling is wel.
Dat is ook wat ik vaag kan opmaken uit z'n vraag. Maar hoe komt het dan dat ie in ASP wel voorbeelden heeft gezien (van wat?) en in PHP niet als het gewoon SQL is?

Maarja ik snap echt geen donder van de vraag, misschien een herformulatie, met _duidelijke_ voorbeelden

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 06 mei 2002 13:14 schreef Glimi het volgende:
Maarja ik snap echt geen donder van de vraag, misschien een herformulatie, met _duidelijke_ voorbeelden
ik heb er ook 3x doorheen moeten lezen, misschien kan hij nog even toelichten wat hij bedoelt - zo te zien is hij elke 2 uur op het forum en verwacht hij een antwoord :+

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 06 mei 2002 13:15 schreef chem het volgende:

[..]

ik heb er ook 3x doorheen moeten lezen, misschien kan hij nog even toelichten wat hij bedoelt - zo te zien is hij elke 2 uur op het forum en verwacht hij een antwoord :+
Ik ben elke 20 minuten op het forum en verwacht een duidelijk vraag :+

• Choller
Hmm...sorry dat ik het na 2 uur al heb geschopt. Ik was gewoon een beetje wanhopig :(.

Herformulering.
Ik heb 2 tabels.
tabel 1. datum, datumID (autonummering, plaats
tabel 2. datum, datumID, tegenstander1, tegenstander2, score

In access maak ik een forumulier met daarin een subformulier. De datum en datumID velden zijn gekoppeld aan elkaar. Ik kan dit niet anders uitleggen, mocht je subformulieren gebruiken in access dan moet je haast weten wat ik bedoel.
Ik heb geen idee hoe ik dit in php aan elkaar moet koppelen zodat ik het zoals in access staat kan laten zien met html+php+sql.

iig bedankt voor de replies. Het lijkt gewoon alsof het zo duidelijk is maar als er mensen hierover vragen (niet alleen op deze forum) dan is er geen een voorbeeld ofzo te vinden. Ik denk dat als ik het ooit voor mekaar krijg dat ik dat zelf als voorbeeld ga gebruiken voor de andere newbies.

En op de vraag waarom ik in asp wel kon vinden en in php niet.....jah... wat moet ik daarop zeggen. Er was maar een site die hierop duidelijk inging (4guysfromrolla.com, kan de exacte link naar document niet 1,2,3 vinden).

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
http://sqlcourse2.com/joins.html :+ Heeft hele!maal! niets met PHP te maken FYI

• Choller
Bingo...dit had ik precies nodig.

En idd, heeft eigenlijk weinig met php te maken.
Thanx a lot !
Pagina: 1