COM probleem: wil niet openen?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
COM poort is I/O onderdeel dus post ik maar hier.

In verband met andere topic 'Probleem met tv-out' in Videokaarten & Beeldkanonnen subforum krijg ik een nieuw probleem waarvan ik wel raar opkijk.

Windows 2000 Pro, service pack 2
Compoorten zijn 'goed' in Apparaat beheer.

In het prille begin, toen ik een remote controller software IRAssistant installeer, werkt de compoort en kan ik dan met remote controller wat bedienen.

Maar nu haal ik 'm weer eraf en zet Remote Selector 2.01 erop. Tot mijn stomme verbazing zegt het programma dat COM poort onbereikbaar is geworden. Beide poorten zelfs. Teruggekeken op IRAssistant toont inderdaad zelfde probleem.

De moederbord is Chaintech 6VIA5T (microatx mobo) met VIA chipset.

Ik vraag me af waarom de compoorten ineens niet meer reageren, terwijl Apparaatbeheer zegt dat ze in orde zijn.

Wat kan er aan de hand zijn? Welke oorzaken zou het hebben? De moederbord is nog gloednieuw. Alle mogelijke tips zijn welkom. Ik ga ff kijkje nemen in BIOS.

[Edit:]
Oh ja, ik heb effe in register gerommeld. Heb aantal regels dat te maken heeft met WinDVD (of Intervideo) uitgewist. Meer heb ik niet gedaan.

De BIOS bij COM staat op 'Auto'. Zou dat gevolgen hebben dat het uitgeschakeld wordt?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Mijn excuses, ik ben die 'Puma serieel infrarood apparaat' vergeten weg te halen. Stond nog in Apparaat beheer.
Die houdt beide com poorten bezet.
Nadat ik 'm heb weggehaald, zijn beide poorten weer beschikbaar.

Wel een handnekkige driver, zo beide poorten bezet houden.

In dat geval mag dit topic gesloten worden.