Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een informatica opleiding,
en er wordt in onze projecten flink met
data gesmeten en omdat ik mijn normale
agenda nooit gebruik en alle data op mijn
kladblok zat, maar dat ook niet overzichtelijk is
:)
Zit ik te denken aan een PDA.

Is dit aan te raden?
redenen?
nog suggesties voor merken / modellen?
Prijs niet te hoog, ben student he :D

M'n pa heeft een Palm III van 3Com.
Vindt ik wel grappig ding, moet is vragen of ik em
kan lenen voor een weekje :D, weinig vertrouwen
dat ie dat mag, hehe :)

Maarre suggesties enz zijn welkom, want ik ben echt aan het twijfelen. En ik vraag me zowiezo dus af of PDA's handig zijn voor studenten en het niet alleen is te laten zien hoe stoer iemand wel niet kan zijn ofzo :P

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Als je hem bv. alleen voor agenda neemt, kun je ook zo'n cheapding van 100 Euro nemen, zitten al aardig wat leuke functies op :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

The Bad Seed

Chaotic since 1983

als je alleen de agenda functie gebruikt kan je zo'n goedkoop sharp dingetje nemen :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
damn deze topic had mischien beter in Gadget Talk kunnen komen ziet ik.
Moderators? Zouden jullie het plz plz plz
kunnen verplaatsen?

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 22:18
Een palmpje is voor iedereen handig. Die sharp barreltjes heb ik ook gehad maar die vliegen ook uiteindelijk door het pand heen van iritatie. Die kleine toetsjes werken niet. Het is niet alleen handig als agenda maar ook de ander progjes die je kan downloaden en kopen. (Routeplanner, grafische calc etc.). Niet lenen maar gewoon kopen en eens kijken wat er bij tucows voor zo'n dingetje te vinden is.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 23:38
De Palm 3c is op dit moment in de aanbieding bij dixons .. voor 129,-

Er zijn zat extra programma's te krijgen die voor een student interessant zijn ... zoals div. bier tools, cocktail tips etc. :D .. oh ja .. ook zijn er genoeg tools voor serieus gebruik..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:33

LopeZ

Too much is never enough

Uw wens is mijn bevel, move van OH => GT

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 06 mei 2002 10:43 schreef Taurec het volgende:
De Palm 3c is op dit moment in de aanbieding bij dixons .. voor 129,-

Er zijn zat extra programma's te krijgen die voor een student interessant zijn ... zoals div. bier tools, cocktail tips etc. :D .. oh ja .. ook zijn er genoeg tools voor serieus gebruik..
En nergens meer te krijgen. Hij was in no-time uitverkocht, overal.

Ik heb hem ook (ben ook student) en wilde een pda hebben omdat mijn papieren agenda een zooitje is. Dit werkt echt ideaal, ik zie meteen of ik ergens tijd heb enzo :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zie die aanbieding van Dixons niet op hun site staan...maar de 3C is een beetje oud, maar wel vet natuurlijk met kleurenscherm..vor 129 euro zeker...hmmm....food for thought

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:42 schreef RudiVader het volgende:
Het is niet alleen handig als agenda maar ook de ander progjes die je kan downloaden en kopen. (Routeplanner, grafische calc etc.)
Nou was ik laatst ook op zoek naar een routeplanner voor me Palm maar ik kon toch echt geen 1 vinden..... dus mocht jij toevallig weten waar er 1 te vinden is dan zou ik graag willen weten waar dat is.

Verder heb ik nog een tip voor de topic starter: als je een Palm gaat kopen koop dan niet gelijk de duurste maar koop eerst en m105 ofzo als het dan niet bevalt ben je niet gleijk zo heel veel geld kwijt.

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 06 mei 2002 11:05 schreef wayeax het volgende:

[..]

Nou was ik laatst ook op zoek naar een routeplanner voor me Palm maar ik kon toch echt geen 1 vinden..... dus mocht jij toevallig weten waar er 1 te vinden is dan zou ik graag willen weten waar dat is.

Verder heb ik nog een tip voor de topic starter: als je een Palm gaat kopen koop dan niet gelijk de duurste maar koop eerst en m105 ofzo als het dan niet bevalt ben je niet gleijk zo heel veel geld kwijt.
Het grote nadeel van de M105 is dat er geen accuutje in zit!

(mocht je op zoek gaan: een accu is echt vreselijk veel handiger dan die AAA batterijtjes, ik ken iemand met de M105 en die vertelde me dat hij binnen 1 minuut z'n batterijtjes vervangen moet hebben, anders is hij z'n data kwijt. Ik weet niet of dat helemaal zo is, maar het klinkt best vervelend. De IIIc heeft een Li-on accu :9)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op maandag 06 mei 2002 11:24 schreef Tarin het volgende:

[..]

Het grote nadeel van de M105 is dat er geen accuutje in zit!

(mocht je op zoek gaan: een accu is echt vreselijk veel handiger dan die AAA batterijtjes, ik ken iemand met de M105 en die vertelde me dat hij binnen 1 minuut z'n batterijtjes vervangen moet hebben, anders is hij z'n data kwijt. Ik weet niet of dat helemaal zo is, maar het klinkt best vervelend. De IIIc heeft een Li-on accu :9)
Als je de batterijen er eenmaal uit hebt gehaald, moet je inderdaad nieuwe erin doen binnen een minuut, staat in de handleiding. Maar daarvoor is een periode van 2 weken waarin je Palm niet meer opstart, maar wel het geheugen bewaard word. Oftewel, je kan toch wel binnen 2 weken nieuwe batterijen kopen :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 06 mei 2002 11:36 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Als je de batterijen er eenmaal uit hebt gehaald, moet je inderdaad nieuwe erin doen binnen een minuut, staat in de handleiding. Maar daarvoor is een periode van 2 weken waarin je Palm niet meer opstart, maar wel het geheugen bewaard word. Oftewel, je kan toch wel binnen 2 weken nieuwe batterijen kopen :?
Owh, okay, ik vond het al vreemd :)
Hoe lang doet hij eigenlijk op een setje? Anders moet je er NiMH batterijtjes bij kopen ofzo..

Verwijderd

ik heb gewoon 4 oplaadbare batterijen gekocht en dan doet hij ongeveer een dag of 4 mee, dit is wel veel korter als met normale batterijen maar je kan ze toch wel eens in de 7 dagen opladen(2*4-1) en je weet dan zeker dat je nooit data verliest. Je hebt dan ongeveer hetzelfde effect als een accu, die raakt ook leeg als je hem niet oplaad dus moet je er een gewoonte van maken om hem in de lader te leggen net als met oplaadbare batterijen.

Dat mijn batterijen niet zo lang meegaan kan er ook aanliggen dat ze al vrij oud zijn want ik had ze al een paar jaar toen ik mijn 105 kocht.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nu sinds een paar maanden een Sony Clie en ik gebruik hem echt voor alles (ook school), echt handig.
Veel mensen kijken in het begin wel raar op, maar na een tijdje wennen ze er aan en zien ze allemaal hoe handig het is :)

Owja en ik zou er zeker een met een accu nemen. Als ik hier dat gezooi met batterijen hoor ben ik echt blij dat ik een accu heb, die laad gewoon op als hij in de cradle zit (batterijen gaan nl hard leeg als mensen constant spelletjes op je palm willen spelen :) )

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op maandag 06 mei 2002 11:55 schreef Tarin het volgende:

[..]

Owh, okay, ik vond het al vreemd :)
Hoe lang doet hij eigenlijk op een setje? Anders moet je er NiMH batterijtjes bij kopen ofzo..
Bij mij deed hij ongeveer 3 maanden met een setje Duracell Ultra....dus best lang nog..als je niet teveel spelletjes speelt, en vooral niet té veel infrarood gebruikt (dat is een energievreter...)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 10:44 schreef LopeZ het volgende:
Uw wens is mijn bevel, move van OH => GT
dank je wel!
*D

Verwijderd

Topicstarter
K

ehm iedereen voor zover alvast bedankt voor de reacties.

Maar als ik dus eentje wil met accu.
En een beetje mogelijkheden, op wat voor prijs zit ik dan?
En zit er nog vet verschil in met alle extra (overbodige?) dingen die je met de nieuwe modellen kan?
die ene van dixons heb je dan wat goeds voor die prijs?

en btw PocketPC of die andere van Palm (naam kwijt)
daar zit toch niet echt veel verschil in ?

p.s. begin er nu wel voor warm te lopen :D

Verwijderd

Heb je hier wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 14:07 schreef tjetta het volgende:
Heb je hier wat aan?
zeker wel
:)
thnx

• Bigs
  • Niet online
Als je niet teveel geld kwijt wil zijn, dan zou ik voor een Palm m125 gaan. Die heeft een accu en bovendien ook nog een SD-slot, wat misschien nog wel handig kan zijn.
Een m130 met kleur is ook leuk, maar duurder. Let er ook op dat die m-serie een wat kleiner scherm heeft dan de andere Palms.
Ik had mijn Clie via marktplaats.nl voor 200 Euro, was nog gloednieuw. Die persoon kon er niks mee omdat hij op zijn werk geen USB had. Good for me :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Is die Palm 3c echt uitverkocht? Ben nl. nog wel op zoek naar een leuke pda <€150.

Wat ik me wel afvraag is als je zo'n 'oude' pda koopt of je dan bijv. de software kan upgraden naar het laatste palm OS (4) en of je dan nog geheugen hebt om fatsoenlijk wat applicaties te draaien en er bij op te zetten? Die oude palms hebben nl. geen uitbreidingsmogelijkheden of andere storage.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op maandag 06 mei 2002 14:46 schreef Rukapul het volgende:
Is die Palm 3c echt uitverkocht? Ben nl. nog wel op zoek naar een leuke pda <€150.
Zover ik weet wel, ik was iig op tijd.. :P
Wat ik me wel afvraag is als je zo'n 'oude' pda koopt of je dan bijv. de software kan upgraden naar het laatste palm OS (4) en of je dan nog geheugen hebt om fatsoenlijk wat applicaties te draaien en er bij op te zetten?
Palm OS 4 -> check! >:)

8 MB is ruim voldoende om allerlei meuk op te zetten, dat ding is toch niet geschikt voor mp3 / divx enzo dus ruimteverslindende dingen kom je niet zo gauw tegen.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op maandag 06 mei 2002 14:46 schreef Rukapul het volgende:

Wat ik me wel afvraag is als je zo'n 'oude' pda koopt of je dan bijv. de software kan upgraden naar het laatste palm OS (4) en of je dan nog geheugen hebt om fatsoenlijk wat applicaties te draaien en er bij op te zetten? Die oude palms hebben nl. geen uitbreidingsmogelijkheden of andere storage.
Ik had de laatste IIIc van Dixons Enschede gekocht (1,5 week geleden) en ze zeiden dat ze niet meer weer kwamen...

Ze moesten snel van dit oude model af, was een zaak van belasting over voorraad (voorraad langer dan 18 maanden moet je extra belasting over betalen), dus ze moesten ze dumpen tegen een prijs ongeveer gelijk aan de toenmalige inkoopprijs (129 euro dus)

Ik had nog geen PDA en ik wilde gewoon ff proeven wat PDA's te bieden hadden, dus kon ik beter goedkoop beginnen...

Maar achteraf had ik geen betere konden kopen dan de IIIc.
Deze heeft kleurenscherm, Li-ion batterij, flash-geheugen (dus PalmOS is te flashen naar nieuwste versies), 8MB ROM (genoeg voor tientallen spellen en programma's).

Kortom...de IIIc is de ideale PDA voor mensen die willen ruiken aan de PDA-wereld. Je kan later altijd nog een duurdere kopen, maar voor nu is deze meer dan genoeg voor vrijwel iedereen durf ik te wedden...

Als je deze nog wil kopen, moet je eens naar It's, MediaMarkt (of een andere winkel met laagste-prijs-garantie) gaan. Gewoon zeggen dat hij bij Dixons 129 euro kost en misschien krijg je hem dan ook wel voor die prijs...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Rukapul
  • Nu online
Bedankt voor de 2 reacties hierboven :)
Jammer, dat die actie blijkbaar al oud is. Ik ga vanmiddag in Eindhoven toch eens ff langs een paar zaken :)

Wat ik me nog wel afvraag is wat voor scherm die Palms nou hebben. Er is nl. software voor E-books (een toepassing die ik zo heel af en toe in de trein voor ogen heb) en offline internet pagina's, maar is dat een beetje leesbaar op zo'n scherm? Het is toch maar een paar honder pixels breed en hoog...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op maandag 06 mei 2002 15:07 schreef Rukapul het volgende:
Wat ik me nog wel afvraag is wat voor scherm die Palms nou hebben. Er is nl. software voor E-books (een toepassing die ik zo heel af en toe in de trein voor ogen heb) en offline internet pagina's, maar is dat een beetje leesbaar op zo'n scherm? Het is toch maar een paar honder pixels breed en hoog...
Standaard palm: 160*160
en dat is best goed te lezen!

Hoewel denk ik een zw/w palm prettiger leest (zwarte letters op felwitte achtergrond leest wat irritanter)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 14:22 schreef Bigs het volgende:
Als je niet teveel geld kwijt wil zijn, dan zou ik voor een Palm m125 gaan. Die heeft een accu en bovendien ook nog een SD-slot, wat misschien nog wel handig kan zijn.
Volgens de site van palm gebruikt ie AAA batterijen, maar de M130 is wel oplaadbaar

Enne heb jij zo'n Sony Clie PEG-S300?
Die lijkt me ook wel wat, maar is het verschil met dingen die je ermee kan erg groot? Of alleen de prijs? :)

Verwijderd

Ik zat eerst te twijfelen tussen m125 en m105 en heb toen voor de 105 gekozen omdat deze een stuk goedkoper was en de m125 geen extra voordelen boodt(behalve SD-slot maar om daarna zoveel geld meer voor te betalen :? )

Ik kocht mijn m105 voor 180 euro bij de Radio Modern, maar daar hebben ze hem maar heel zelden op vooraad. Je kan beter kijken bij de Otto ik heb gehoord dat ze hem daar ook voor 180 euro(ex verzendskosten) verkopen en dan heb je hem die dag daarna al in huis.

Wat betreft kleur(m130) ten opzichte van zwart/wit (100,105,125), denk ik dat zwart/wit een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Kleur is wel leuk, maar alleen nuttig als je veel foto's kijkt(maar dat kan ook nog vrij duidelijk in zwart/wit) of veel spelletjes speelt(maar dan kan je beter GBA kopen). Het nadeel van kleur is wel dat het veel meer procesor-capaciteit kost voor de beeldopbouw waardoor 2 gelijk geklokte Palm's de zwart/wit sneller is(dit is denk ik het nadeel van de IIIc).

Maar het ligt er maar net aan wat je eisen zijn en wat je budget is. Ik ben tevreden met mijn 105, want deze voldeet aan mijn eisen en viel binnen mijn budget.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Bedankt voor de 2 reacties hierboven :)
Jammer, dat die actie blijkbaar al oud is. Ik ga vanmiddag in Eindhoven toch eens ff langs een paar zaken :)

AvantGo kun je gebruiken om elke internet-site op je PDA te zetten en up-to-date te houden...werkt prima bij mij, gewoon kleinste lettertype nemen, hoef je niet zoveel te scrollen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Dericteur
  • Laatst online: 10-03 21:09
een palm is zeker interessant voor de student, vooral in combinatie met een opvouwbaar toetsenbord

hier mijn "setup"

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1123122703

/edit: in het kader van een leesbaar GoT het plaatje ff geresized

• Bigs
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 15:36 schreef JayBee het volgende:

[..]

Volgens de site van palm gebruikt ie AAA batterijen, maar de M130 is wel oplaadbaar

Enne heb jij zo'n Sony Clie PEG-S300?
Die lijkt me ook wel wat, maar is het verschil met dingen die je ermee kan erg groot? Of alleen de prijs? :)
Vooral de prijs.. ze kunnen verder allemaal dezelfde software draaien, alleen is deze wat dunner en lichter dan sommige anderen en hij heeft een scrollwiel (zoals elk Sony product). Maar afgezien daarvan maakt het niet echt uit wat je kiest, misschien dat voor de Palms nog wat meer after market spul te krijgen is (hoesjes, stylussen, writeright enzo), maar dat begint voor de andere merken ook steeds meer te komen.

Over dat lezen, ik heb 4 Harry Potter boeken gelezen op mijn Palm en ik neem ook altijd wat Internet-pagina's mee in de bus. Werkt echt wel fijn (het scrollwiel van de Clie is dan wel handig)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat eigenlijk met die Ebooks?
zijn dat gewoon pdf bestanden, of moet je
die apart ergens downen?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.belmenu.nu/illu/bier3.gif:?

Reken maar dat Palm uiterst interesant is voor studenten...

Maar persoonlijk heb ik liever Heineken...

:+

• Rukapul
  • Nu online
Op maandag 06 mei 2002 22:35 schreef Blackwater het volgende:
[afbeelding]:?

Reken maar dat Palm uiterst interesant is voor studenten...

Maar persoonlijk heb ik liever Heineken...

:+
Meesterlijk! * Rukapul gaat ff een litersfles Palm opentrekken!

(Dat compenseert weer iets voor het feit dat ze bij de Dixons geen goedkope Palm IIIc meer hadden :()

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Op maandag 06 mei 2002 17:40 schreef Dericteur het volgende:
een palm is zeker interessant voor de student, vooral in combinatie met een opvouwbaar toetsenbord

hier mijn "setup"

[afbeelding]

/edit: in het kader van een leesbaar GoT het plaatje ff geresized
[offtopic]

BTW waar heb je die hardcase vandaan? ben namelijk nog opzoek naar 1

[offtopic]

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 22:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb een Palm III, en het werkt verbazingwekkend prettig. vooral 's avonds in bed lezen, boekje erin downloaden, backlight aan. veel handiger dan zo'n lomp boek en geen geklooi dat je voor je eigen licht ligt. (heb een lampje rechts naast m'n bed staan en als ik linksom lig dan kijk ik recht in die lamp en als ik rechstom lig dan is 't net te donker omdat ik er voor lig :P )
Heb de afgelopen dagen 3 harry potter boeken op deze manier gelezen en ben nu met nr 4 bezig :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:28

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zelf ook alle 4 de harry boekjes op mijn Palm Vx gelezen en dat ging echt prima. Aangesloten op een palm portable keyboard is het helemaal een handig dingetje. Niet zo zwaar en complex als een laptop maar wel een handig digitaal kladblok. (niet meer schrijven!)

Juist als student heb ik gekozen voor een palm vx. Prima prijs, agenda, todo, adresbook, memo, (plucker voor de krant) enzovoort. Top ding en wil niet meer zonder. Als student zeer zeker aan te raden.

• Dericteur
  • Laatst online: 10-03 21:09
die hardcase heb ik bij DSI vandaan, samen ingekocht met een aantal lui op palmclub.nl

btw: dsi = usa bedrijf
Pagina: 1