is een bepaalde gebruiker ingelogged ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 14:48
Ik ben bezig een script te schrijven om van een groot aantal gebruikers (ongeveer 400) het userprofile te verplaatsen naar een nieuwe lokatie, en gelijktijdig het user profile path aan te passen van de bewuste gebruikers.
Tot zover geen probleem.
Indien een gebruiker nu is ingelogged op het moment dat het profiel van deze gebruiker wordt gekopieerd, dan zal de gebruiker dus een foutmelding krijgen dat hij zijn profiel niet meer kan wegschrijven.
De kopie actie wordt uitgevoerd vanuit een (kix) script, centraal, op 1 machine. Om bovenvermelde problemen te voorkomen wil ik dus in het script een check kunnen doen op het al dan niet ingelogged zijn van de betreffende gebruiker (let wel, dus niet van de gebruiker die het script uitvoerd, maar een willekeurige andere gebruiker.)

Het netwerk bestaat uit een NT 4.0 domain, met voornamelijk NT 4.0 workstations. Het gaat er dus om of een bepaalde gebruiker op het domain is ingelogged.

Verwijderd

Kijk hier eens tussen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=14]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Op maandag 06 mei 2002 10:47 schreef Merely het volgende:
--> [forum=14]
Waarom?
Maar je kan met Kix toch een bestand op de server schrijven? Nou, schrijf gewoon in het bestand wie er zijn ingelogd.

Verder kun je ook een mail naar iedereen versturen met de vraag even opnieuw in te loggen om [tijd]. :)

Verwijderd

... je bedoelt dus neem ik aan dat je figuren die ingelogd zijn op hun PC aan jou netwerk die fout krijgen, in welk geval deze tread verkeerd gemoved is.

Je zou kunnen kijken of het profiel van iedere gebruiker gelockt is --> dan issie in gebruik en dat profiel staat d8 ik in een bestand ergens op je servert.

dit verhaal hierboven lijkt vaag maar dat komt door de slechte probleemstelling

tip: probeer je vraag beter te omschrijven

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Maar waarom kopieer je niet eerst de userdirectory's, verander je dan de inlogpaden op de NT4 server met je Kix Script en verwijder je pas daarna de oude userdirectory's :?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ik denk dat je je er eerst eens wat meer in moet verdiepen
er zijn zat sites die kix uitleggen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.