Toon posts:

expres verkeerd spellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind overdreven op spelling van anderen letten ook niet zo fijn, voor je het weet heb je zelf een fout gemaakt in je reactie daarop en dan sta je zwaar voor paal.
Waarover ik me nogal verbaas op de forums is zeer veelvuldige foute gebruik van een "d" op het einde van de derde persoon enkelvoud.
Bijvoorbeeld:
Hij loopd. Het ontstaad. etc.
Dit staat gewoon zo achterlijk dat ik me afvraag of er een of ander anti taalpuristen complot is of dat het gewoon een soort gimmick is van elitaite tweakers.
Ben zo benieuwd..
Je moet toch tegenwoordig nog wel de basisschool af maken voor je met een technische opleiding begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmmm wil er graag op ingaan, maar de discussie is al zo vaak gevoerd.

Zoek eens in LA op dit onderwerp ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Dahr iz paz noch eeen toppic ofer geweesd :+

Nou ja... pas... weekje geleden of zo :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

133d :?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben eht nog niet zo vaak tegen gekomen. Maar ja er zijn mensen die express verkeerd spellen, misschien omdat dat L33t (:?) is ofzo.
Ik erger me er ook wel eens aan als het in erge mate gebeurd, maar ja er valt weinig aan te veranderen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Zou dit tot een nieuwe discussie leiden?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"anti taalpuristen complot"

Ik ben voor :)

enehh, je hoeft de basisschool helemaal niet afgemaakt te hebben om een technische baan te krijgen

/me Shima is ongeschoold en verdient prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 00:57
Kijk, zelf ben ik ook niet perfect, in tegendeel zelfs, maar ik ben roerig met je eens dat het er af en toe wel een beetje heel erg triest aan toe gaat. Dit topic is daar een mooi voorbeeld van.

l337 blijft geoorloofd imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
[off topic]
willem169 waar is je front 'spel namen goed'??
Anders subscribe ik ook.
[/off topic] :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het staat tegenwoordig in de faq dat je goed moet spellen. Mensen die het erg bont maken kunnen er dus een OW voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
Op maandag 06 mei 2002 10:23 schreef willem169 het volgende:
Kijk, zelf ben ik ook niet perfect, in tegendeel zelfs, maar ik ben roerig met je eens dat het er af en toe wel een beetje heel erg triest aan toe gaat.
roerig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 06 mei 2002 11:00 schreef polaris het volgende:
Het staat tegenwoordig in de faq dat je goed moet spellen. Mensen die het erg bont maken kunnen er dus een OW voor krijgen.
Zo stel je het wel heel erg bot. ;)
Als iemand opzettelijk irritant gaat zitten doen met zijn/haar taalgebruik dan zal er eerst het eea gevraagd worden aan dit persoon.
Maar zelfs dan denk ik eerder aan een NOW. :)
Op maandag 06 mei 2002 11:01 schreef Azrael het volgende:
roerig :?
En dit kun je beter niet doen in dit topic, zet er dan een beetje meer text bij.
Was het alleen om te grappen dan kun je beter ff naar de HK gaan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 06 mei 2002 11:03 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Zo stel je het wel heel erg bot. ;)
Als iemand opzettelijk irritant gaat zitten doen met zijn/haar taalgebruik dan zal er eerst het eea gevraagd worden aan dit persoon.
Maar zelfs dan denk ik eerder aan een NOW. :)
NOW's bestaan niet meer. Maar er zal wel eerst een mailtje naar de gebruiker gaan met een verzoek tot beter taalgebruik. Pas als hij blijft knoeien komt de OW. Er is nu in ieder geval een stok achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Het woord 'taalpurist' is geen goed Nederlands, het is een tautologie.

Een purist is per definitie iemand die de Nederlandse taal zuiver wil houden. Het woord 'taalpurist' is dus dubbelop.

[/volledig van het onderwerp divergerend gebrabbel van een echte purist ;)]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 11:39 schreef Diadem het volgende:
het is een tautologie.
Ach wat helaas nou voor je. Het is namelijk een pleonasme en geen tautologie.
Voorbeeld tautologie : hij was blij en verheugd.
Voorbeeld pleonasme : de witte sneeuw.

Leuk gedivergeerd, maar helaas de verkeerde kant op.
(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Dus een purist zijn is per definitie op taalgebied?

Ik kan dus geen drankpurist zijn? Of een voedselpurist?

:?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 06 mei 2002 11:39 schreef Diadem het volgende:
Een purist is per definitie iemand die de Nederlandse taal zuiver wil houden. Het woord 'taalpurist' is dus dubbelop.
Laten ze dit in /14 maar niet horen :X

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Op maandag 06 mei 2002 11:54 schreef HanslH het volgende:

[..]

Ach wat helaas nou voor je. Het is namelijk een pleonasme en geen tautologie.
Voorbeeld tautologie : hij was blij en verheugd.
Voorbeeld pleonasme : de witte sneeuw.

Leuk gedivergeerd, maar helaas de verkeerde kant op.
(8>
Oeps.

Maar bekijk het zo: Mijn post is wel correct Nederlands, ook al is wat er staat feitelijk onjuist ;)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
en wat nou als je dislectie heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 06 mei 2002 15:30 schreef [Airwolf] het volgende:
en wat nou als je dislectie heb ?
In dat geval wordt er natuurlijk meer door de vingers gezien. Daar kan je immers niets aan doen. Het is vooral gericht tegen mensen die slecht spellen uit luiheid of om leuk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op maandag 06 mei 2002 11:00 schreef polaris het volgende:
Hehe, ik ken bepaalde topics waarin express verkeerd gespeld word om het vertaalproggies moeilijk te maken.
Enne, sinds wanneer bestaan NietOfficieleWaarschuwingen niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Op maandag 06 mei 2002 16:11 schreef polaris het volgende:
In dat geval wordt er natuurlijk meer door de vingers gezien. Daar kan je immers niets aan doen. Het is vooral gericht tegen mensen die slecht spellen uit luiheid of om leuk te doen.
En, hoe ga jij controleren wie wel en niet dislexies (?) is? Wil je dat bij hun status neerzetten?

Het gedoe over wel of niet goed geschreven en de groep taalpuristen e.d. is hier nu al zo lang bezig en er is nooit wat uit gekomen. En ik verwacht ook niet dat dat nu gebeurt, simpel.

Ik zal vast fouten maken, doe ik niet expres, maar het gebeurt. Ik ga ze ook echt niet allemaal verbeteren. Zolang iedereen maar begrijpt wat ik bedoel dan vind ik het prima.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:24

Basszje

Reisvaap!]

Een paar spelfouten zijn imo ook niet zo'n gigantisch probleem, dat kan altijd gebeuren.

Waar ik me wel helemaal kapot aan erger zijn taalfouten die je in group acht niet eens meer mag maken, maar wel in toenemende mate hier zie .

Paar voorbeeldjes van woorden die je vaak ziet :
hooftpijn
allebij
plijn ( ipv plein )
etc.
En zeker als dit 5 of 6 keer in een zin gebeurt en dan zonder alinea gebruik ( ook dat nog eens :) ) .
Zulke postings lees ik dan maar helemaal niet meer, maar het is wel superirritant.

Bovendien hoe kan je normaal functioneren als je zulke fouten maakt ( behalve dan bij de plantsoendienst ofzo ) :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Op maandag 06 mei 2002 10:17 schreef HanslH het volgende:
Ik vind overdreven op spelling van anderen letten ook niet zo fijn, voor je het weet heb je zelf een fout gemaakt in je reactie daarop en dan sta je zwaar voor paal.
Waarover ik me nogal verbaas op de forums is zeer veelvuldige foute gebruik van een "d" op het einde van de derde persoon enkelvoud.
Bijvoorbeeld:
Hij loopd. Het ontstaad. etc.
Dit staat gewoon zo achterlijk dat ik me afvraag of er een of ander anti taalpuristen complot is of dat het gewoon een soort gimmick is van elitaite tweakers.
Ben zo benieuwd..
Je moet toch tegenwoordig nog wel de basisschool af maken voor je met een technische opleiding begint?
We kunnen ook op iedere slak zout gooien, maar dat komt de sfeer zeker niet ten goede.. Misschien is het wat voor je om een GoT-Spellchecker te maken? :P (nofi)

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 18:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
1. Kijk eens of je de search knop kan vinden, is al een hoop over geweest ;) Maar dan nog een keer:

Denk eens na voordat je zegt dat het expres is, want dat hoeft niet. GoT groeit, steeds meer users en dislectie is dus iets wat vaker voor komt. Ik heb het zelf ook en merk dat ik ook wel eens een fout maak zoals "ik wordt". Meestal zie ik het wel en verbeter ik het, maar ik durf te wedden dat ook in deze post van mij een spelfout staat. Lullig, maar je doet er niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach betuttelen op spelling of op niet genoeg vooronderzoek doen voor een berichtje, het blijft betuttelen als je het doet omdat je het lekker vind.
Wat mij vooral opviel dat mensen die verder volkomen normale berichtjes schreven dit soort echt achterlijke spelfouten maken. Ik bedoel: het ontstaad. Duh.
Dus vroeg ik me echt serieus af of mensen dat expres doen. Dat wilde ik gewoon weten. Dat was nog niet eerder gervraagd. Misschien is er een soort teaker elitairisme taaltje waar ik niet van weet. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Pagina: 1