Kast en CPU blijft heet?

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 23:19
Ik heb thuis een miditower staan (Aopen 600 ding), met daarin een XP1600+ (niet overgeklokt). Alle kabels netjes geround.

In de 600-kast zit standaard een outtake in de buurt van de fan.

Nu de temps (cpu):
Idle 48-50 graden
Stressed idem dito :?

Wat warm naar mijn mening.
Gisteren een intake aan de voorkant geplaatst, draait op 7v.

Alleen de temps blijven hetzelfde:?

Iemand enig idee wat er aan de hand is? De temps zijn gemeten met SpeedFan. Moet ik misschien de koelprut opnieuw aanbrengen?

Iemand enig idee? Ik wilde de fan in de voeding eigenlijk wat langzamer laten lopen maar ben bang dat dat niet verstandig is met deze temps :'(

Verwijderd

Het kan een paar oorzaken hebben:

De koeler op de cpu koelt gewoon niet beter (temp is bijdeweg niets om je zorgen over te maken).

Die extra fan hoeft niet altijd te helpen, vaak is een fan aan de voorkant alleen maar slechter voor de airflow.

Speedfan/Je mobo geeft de verkeerde temp aan. Mijn cpu temp verschild ook per biosupdate, dus zo gek is dat niet!

• rik
Ik was helaas nog niet aan een biosupdate toegekomen (geen zin om een bootflop te maken), maar zal het vanmiddag eens gaan bekijken.

Nog meer opties? ;)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op maandag 06 mei 2002 10:20 schreef Flipke het volgende:
Het kan een paar oorzaken hebben:

De koeler op de cpu koelt gewoon niet beter (temp is bijdeweg niets om je zorgen over te maken).
Zou kunnen
Die extra fan hoeft niet altijd te helpen, vaak is een fan aan de voorkant alleen maar slechter voor de airflow.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk
Speedfan/Je mobo geeft de verkeerde temp aan. Mijn cpu temp verschild ook per biosupdate, dus zo gek is dat niet!
Idd, dat kan soms echt 5C ofzo schelen

Verwijderd

die temperaturen zijn ok voor een AMD. tot 55 graden kan nog, vaak worden ze daarboven instabiel.

wat voor koeler heb je er op zitten, op de CPU ??

Verwijderd

Jemig, die van mij geeft rond de 70 graden C aan :(
moet ik ook maar eens gaan koelen!!! :)

• rik
Op maandag 06 mei 2002 10:28 schreef Phytagoras het volgende:
die temperaturen zijn ok voor een AMD. tot 55 graden kan nog, vaak worden ze daarboven instabiel.

wat voor koeler heb je er op zitten, op de CPU ??
De bekende coolermaster. Ik had hiervoor een tt Volcano maar die maakte me toch iets teveel herrie.
Ik weet het, niet de beste koeler, maar toch wel goed genoeg om m op bijvoorbeeld 40 idle te houden?

• rik
Wat ik zo storend vind is dat de cpu idle en stressed (burn-in) vrijwel even warm blijft. Dat kan toch niet goed zijn?

Verwijderd

Wat is je temp in je case ?
Als deze bv 35c is, dan is idle 48/50 niet slecht.Maar dan is je case temp wel te hoog.(kamertemp+7/8c is een mooie case temp.)
Maar als je case temp bv 28c is en dan je cpu 48/50 idle,dan koeld je koeler niet genoeg of hij maakt niet 100% contact.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

gewoon ff stress-testen zonder side-panels *D
Dan weet je of het aan te kast temp ligt.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• rik
Oke mijn kast is momenteel dicht, en heeft een temp van 41 graden. De CPU is idle, en is 50 graden.

Iemand die iets zinnigs erover kan zeggen?

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:28
Probeer de koeler eens opnieuw op de CPU te zetten, een klein beetje pasta. Ik gebruik Silver Grease, dat scheelde bij mij enkele graden. Toen heb ik mijn Volcano koeler geruild voor een NoiseControl Silverado, is stil en bracht de temp omlaag van 55 naar 29 graden. Perfect. Ben zeer tevreden met deze koeler was wel prijzig maar was het waard.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

• rik
Dat is wel een erg groot verschil :-)

Ik zal eens kijken naar die NoiseControl Silverado. Kan ik mn fans ook eens wat langzamer laten draaien, scheelt weer herrie :)

• rik
Die is me toch te duur :(

Tips zijn welkom.
Hoe kan het dat idle en stressed even warm zijn?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Omdattie idle blijkbaar niet op de energiezuinig gezet wordt door je mobo. Nieuwe BIOS en/of CPUIdle zal helpen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• rik
Het nieuwste bios erop hezet; helaas gen resultaat.
Zal van de week eens de koeler er opnieuw op plaatsen..

Verwijderd

heb je toevallig je stand op je mobo op "reserved" gezet ipv athlon/duron?

zo ja dan schommelt je temp max 2 graden

• rik
Op maandag 13 mei 2002 08:57 schreef johndope het volgende:
heb je toevallig je stand op je mobo op "reserved" gezet ipv athlon/duron?

zo ja dan schommelt je temp max 2 graden
Wat voor stand bedoel je?
Pagina: 1