[alg] Vraagprijs phpopdrachten

Pagina: 1
Acties:

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Hoi,

Ik heb hier via via mijn eerste php-mysql opdracht liggen, maar heb geen flauw benul van een realistische vraagprijs.
Het betrefd:
- Een simpel nieuwsarchief.
- Een nieuwsbrief, met archief en ledenadministratie (aanmelding, controle en afmelden).

Al met al verwacht ik hier 1 dagje mee bezig te zijn, maar wat is realistische prijs?

Verwijderd

ik zou er +/- € 500 a € 750 voor vragen, als bedrijf.

edit:

hmm, 1 dagje zeg je. == 8 uur * uurprijs? (€ 30/40 als het je eerste opdracht is... misschien minder als je het in loondienst/freelance doet)

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Als je dat in goede code maakt in een dag, mag je meteen bij komen werken :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is eigenlijk geheel afhankelijk van wat je kunt. Nadeel is dat klanten dit vaak niet zien :).. Maar als je het aan mij zou verkopen dan zou ik eerst wat ander PHP werk van je willen zien. De prijs kan dan varieren tusen 0 en 500 (Ikzelf zou absoluut niet meer dan 500 geven voor zo'n toch redelijk standaard script.)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:17 schreef _DeWie_ het volgende:
Als je dat in goede code maakt in een dag, mag je meteen bij komen werken :)
of bij mij :)

als jij 1 dag denkt, reken er dan maar 2 :)

• Gaafy
Verkijk ik mij op de hoeveelheid werk?

Het eerste script is in 2 uurtje gepiept denk ik. Ik heb hier nog wel iets soortgelijks liggen wat ik even om kan bouwen.

Het tweede script is lastiger, vooral die leden administratie, maar volgens mij moet dat in de resterende 6 uur wel lukken.

Ik heb geen bedrijf.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 06 mei 2002 10:18 schreef decrypt het volgende:

[..]

of bij mij :)

als jij 1 dag denkt, reken er dan maar 2 :)
Een leraar van mij zei altijd "vermenigvuldig de tijd die je verwacht altijd met 3 voor je hem op de offerte zet.".. Maak er maar 3 van :)

[edit]Leraar schrijf je met 1 e :)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:20 schreef Janoz het volgende:

[..]

Een leeraar van mij zei altijd "vermenigvuldig de tijd die je verwacht altijd met 3 voor je hem op de offerte zet.".. Maak er maar 3 van :)
bedankt voor de tip :P

• Gaafy
Op maandag 06 mei 2002 10:20 schreef Janoz het volgende:Een leeraar van mij zei altijd "vermenigvuldig de tijd die je verwacht altijd met 3 voor je hem op de offerte zet.".. Maak er maar 3 van :)
In verband met de winst, of om het realistisch te houden?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Gaafy:
Beide :)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 06 mei 2002 10:24 schreef Gaafy het volgende:

[..]

Ik ken weinig projecten die ver voor de deadline af zijn. Go figure :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Wat eigenlijk belangrijker is:
-Hoe vermogend is de klant?
-Hoeveel denk je dat hij als prijs nog zal accepteren?

Who is John Galt?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is dat het _altijd_ langer duurt. De meeste techies vergeten ook dat er nog getest moet worden (ja dat is _altijd_ nodig, is gewoon een ervaringsfeit). De ervaring die ik heb zegt dat 99% van alle schattingen van programmeurs er van uit gaan dat :
1. Er geen typos of bugs in de code sluipen
2. De eerste rev. meteen ook de laatste is
3. De wensen van de klant meteen goed begrepen zijn
4. Er geen onverwachte dingen gebeuren

In het algemeen wordt er geen rekening mee gehouden dat er altijd dingen gebeuren die je van tevoren niet had zien aankomen, en die wel tijd kosten. Rationele, exact denkende mensen als programmeurs hebben moeite dat te onderkennen (Ja ik ook). :7

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:28 schreef justmental het volgende:
De zakenman :7

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:28 schreef justmental het volgende:
tja...ik wil over het algemeen best zakken in prijs, maar daar kan ik natuurlijk niet hetzelfde 'product' voor leveren... snijden op prijs == snijden op product :7

(ben wel goed maar niet gek) :)

• Dennis
Gewoon veel vragen, anders kom je ook over als amateurtje en zal hij je misschien proberen af te zetten (in de toekomst).

Verwijderd

Mmzzz als ik freelance werk vraag ik tussen de 50 tot 300 euro per uur, ik ben ook PHP programmeur.
Maar aangezien ik het idee heb dat jij een 'rookie' bent met een eerste opdracht zou ik voor tussen de 20 tot 60 euro per uur gaan zitten.
Of gewoon een vast bedrag overeenkomen.
Indien je alleen de 'engine' van de applicatie schrijft en het volledige design niet voor je rekening neemt dan zou ik zeggen tussen de 200 en 800 euro.
Geen onrealistische bedragen aangezien ik weet wat er voor applicaties betaald wordt, ik ken een voorbeeld waar een bedrijf 45.000 euro voor vroeg om te maken en dat ik in 20 euro gereed had :) waar dat was ga ik niet vertellen (beroepsgeheim) en wat ik er voor gevangen heb...tja me salaris (vast-dienstverband).

• Gaafy
Ik heb helaas weinig inzicht in de opdrachtgever. Al contact is per e-mail verlopen.

Ik zit nu hier aan te denken:
Eerste project 5 uur x € 20 = €100
Tweede project 15 uur x € 20 = €300

Is dit realistischer?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 06 mei 2002 10:33 schreef ddc het volgende:
Gewoon veel vragen, anders kom je ook over als amateurtje en zal hij je misschien proberen af te zetten (in de toekomst).
Het gebodene slecht verkopen en vervolgens veel vragen is wat je als amateur over doet komen.

Als je laat zien dat je een professionele werkwijze hanteert en jezelf en het te maken produkt goed verkocht hebt dan kun je veel gaan vragen.

Who is John Galt?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Uhmz, doe jij dit zwart of freelance of? Dat bepaalt ook HEEL erg de prijs.

20 euro per uur als je dit zeg maar freelance doet waarna je dus eigenlijk nog loonbelasting moet betalen en andere sociale dingen blijft niet veel over. De helft ongeveer 10 euro dus.

denk ook aan dat jij eigenlijk je computer moet afschaffen, legale software moet gebruiken (officieel, of je het doet is een andere zaak) dat moet je ook allemaal betalen van dat geld.

Ik vraag eigenlijk standaard 60 euro voor elk uur dat ik werk. Of het nu HTML of PHP of Consultancy of whatever is. (overigens html en php ik niet zelf dat besteed ik ook weer uit) Maar 60 euro is niet veel. Gezien het feit wat jij daar nog allemaal van moet betalen.

Pak eens iemand van een grotere automatiseerder die allemaal in een lease wagen rijden, mobieltje en laptop hebben die gasten kosten minimaal 100 euro per uur.

Ik zou dus toch in jouw geval op minimaal op de helft gaan zitten als je tenminste gewoon een factuur kan sturen aan dat bedrijf. Anders op 15 euro ofzow. Is een leuke vergoeding toch?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:39 schreef justmental het volgende:

[..]

Het gebodene slecht verkopen en vervolgens veel vragen is wat je als amateur over doet komen.

Als je laat zien dat je een professionele werkwijze hanteert en jezelf en het te maken produkt goed verkocht hebt dan kun je veel gaan vragen.
Mischien is het ook verstandig om gewoon hoog intezetten en te onderhandelen...en uur tarief is denk ik het beste :)
Tevens ook contract ondertekenen om onenighedigen te ontkomen!

• HGM
  • Niet online

HGM

Waarom niet gewoon als beginner (,want dat ben je,) een leuke projectprijs afspreken waar jij tevreden mee bent en de klant het voor wil kopen.

Hetgeen jij moet maken is IMO niet meer dan 500 euro waard, spreek daarbij goed af wat de klant kan verwachten en wat eventuele latere aanpassingen gaan kosten.

• Gaafy
Ik ben niet helemaal een beginner op php gebied. Afgelopen zomer heb ik in loondienst een intranet gemaakt, waar ik nu onregelmatig nog wat aanpassing aan doe.
De opdrachtgever wil graag een prijs voor elk van de projecten, en daarom denk ik dat ik ga voor 100€ voor het eerste en 300€ voor het tweede project.

Hartelijk bedankt allemaal, ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is (of ik de opdracht heb gehad).

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 06 mei 2002 10:44 schreef skunkah het volgende:
Mischien is het ook verstandig om gewoon hoog intezetten en te onderhandelen...en uur tarief is denk ik het beste :)
Tevens ook contract ondertekenen om onenighedigen te ontkomen!
Wat ik wil zeggen is: ga eens in de schoenen van de kopende partij staan en vraag jezelf af of jij met jezelf in zee zou gaan.

Als ik als klant een leverancier zou zoeken om iets voor mij te bouwen dan zou ik een summiere beschrijving maken van was ik ongeveer wil hebben.
Dan zou ik potentiele kandidaatleveranciers vragen 'kun je dat?' en 'wat gaat dat kosten?'.

Leverancier 1 komt met:
'ja dat kunnen we, 800 euro'

Leverancier 2 komt met:
'Vanuit onze ervaring met dergelijke opdrachten weten wij dat de kosten van een kwalitatief goede site met deze functionaliteit zo tussen de 5000 en 10000 euro liggen.
Helaas hebben we nog onvoldoende gegevens om een gefundeerde inschatting te maken.
Wij zouden voor willen stellen om gezamelijk de wensen verder uit te werken in een sessie.
Deze sessie kunnen wij u aanbieden voor 200 euro.'

Met wie ga je in zee?

Who is John Galt?

• Gaafy
440 gulden voor een gesprek!
Ik denk dat ik het zelf zou doen!

• Dennis
justmental:
bla
1 :?

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 06 mei 2002 10:53 schreef justmental het volgende:
Met wie ga je in zee?
Geen van beide. Aan het verkrijgen van opdrachten zit nu eenmaal risico. Als je dat als bedrijf niet wilt nemen dan helaas zoeken we iemand anders.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 06 mei 2002 10:56 schreef HGM het volgende:
Geen van beide. Aan het verkrijgen van opdrachten zit nu eenmaal risico. Als je dat als bedrijf niet wilt nemen dan helaas zoeken we iemand anders.
Als dit de opdracht was:
- Een simpel nieuwsarchief.
- Een nieuwsbrief, met archief en ledenadministratie (aanmelding, controle en afmelden)
Zou jij daar een fixed price offerte op geven?

Who is John Galt?

• Gaafy
De exacte opdracht heb ik hier liggen, maar het leek mij niet nodig die helemaal te posten.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:59 schreef justmental het volgende:

[..]

Als dit de opdracht was:
[..]

Zou jij daar een fixed price offerte op geven?
Ikke wel hoor :) veel vragen >:)
Pagina: 1