Toon posts:

lag spikes?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis 2 netwerkkaarten. 1 3com 10Mbit kaart voor het internet en 1 realtek rtl8139 100Mbit kaart. De realtek zit aangesloten op een 10/100Mbit switch. Aan die switch hangt ook nog een linux bak met zo'n zelfde realtek 100Mbit kaart erin.

Voorheen ging alles goed, snelheid was prima. Nu heb ik gisteren windows weer opnieuw op me hd gezet dmv een ghost image. Die ghost image gebruik ik altijd als ik ff gauw windows opnieuw wil doen.

Ik draai nu dualboot linux/windows. In linux werken me netwerkkaarten prima, maar in windows heb ik last van wazige 'lag spikes' of disconnects, zowel intern als extern.

bijvoorbeeld:
vanochtend geprobeerd een divx'je te kopieren van de linux bak naar windows. Dit gaat dus zeer langzaam. Hij wil niet harder dan 1Mb/s en na een paar tellen moet ie reconnecten.

Online is t net zo. Bij t spelen van bijv. diablo2 op battle.net heb ik ook last van 'hangen', terwijl me ping prima is.

:? hoe kan dit?

(in de bios pnp os aan of uit maakt geen verschil)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Driver update :?

Als het voorheen gewoon gewerkt heeft lijkt me dit het meest logische.

Heb je zelf nog het één en ander getest/uigezocht?

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 08:48

Pepper

The one and only!!

misschien windows opnieuw installeren zonder ghost te gebruiken?

werkt het dan wel?

dus...

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Zoiets hebben we hier ook, alleen dan met internet. Hele tijd gaat het goed, maar dan opeens krijgen we hele korte periodes van afsluiting, waardoor bijv MSN, UT etc het niet meer doen. Downloaden stopt etc.

Netwerkje: 8 computers, waarvan 3 op router (100Mbps) en 5 op hub (10Mbps) die op de router is aangesloten.

Regelmatig doen we dan een reset van router en modem, maar het komt af en toe toch nog terug...

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 10:51 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Zoiets hebben we hier ook, alleen dan met internet. Hele tijd gaat het goed, maar dan opeens krijgen we hele korte periodes van afsluiting, waardoor bijv MSN, UT etc het niet meer doen. Downloaden stopt etc.

Netwerkje: 8 computers, waarvan 3 op router (100Mbps) en 5 op hub (10Mbps) die op de router is aangesloten.

Regelmatig doen we dan een reset van router en modem, maar het komt af en toe toch nog terug...
alleen heb ik t zo ongeveer om de 2 minuten :(