mobo kapot maar wat is er precies stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Het gaat om een epox 4sda+. Ik heb er vaker over gemaild en ben op verschillende fora geweest. Het probleem is dat de Diagnostic Led code 02 aangeeft. Dit duidt op een geheugenprobleem.
De code 02 heb ik sinds ik na het flashen van de bios met de nieuwste versie, waarin je het geheugen kan instellen. (vorige had je alleen maar turbo en ultra-settings)
In de vorige bios liep crucial 2100 geheugen cas 2.5 op turbo-mode met fsb van 188. Ditzelfde gehuegen zat op het mobo met het nieuwe bios waar ik dus vrij zware instellingen heb gebruikt.
Sindsdien is het mobo stuk.
Wat heb ik allemaal gedaan: cpu en geheugen laten testen, alles werkt.
Alle kaarten uit de kast gehaald alle kabels los, 1 voor 1 proberen, allleen met pci-video, heel soms kwam ik verder in de bios maar dat was sporadisch. 9 van de 10 gevallen kom ik tot code 02.
ik ga nog het bios-chipje opsturen naar epox maar ik denk ondertussen dat het daar niet inzit maar waar dan wel in???
Kan je mbv zware memory-settings de northbridge opblazen, is het voltage 2.05 volt zijn tol gaan eisen? maar op wat dan??
Tips zouden erg welkom zijn.
ps: aan de voeding ligt het ook niet, ik heb het idee dat ik het bios niet gereset krijg (cmos jumper).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Je mobo is stuk (haal maar een nieuwe). Je hebt de rest al geprobeerd zeg je, dus is je mobo stuk. Ik heb een heleboel ervaring met solderen maar bij een mobo is er gewoon niet aan te beginnen, nieuw mobo halen dus.

• Spice

Spice

Topicstarter
ervaring met solderen maar bij een mobo is er gewoon niet aan te beginnen,
Hier ben ik het niet met je eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2243134388
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1703774635
met dank aan java-doctor :)
Ik denk niet eens aan solderen, ik wil gewoon weten waat het probleem zit. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan: gooi maar weg, dat kan altijd nog. Kijk maar naar de pics van die MSI!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

ik wil hem wel hebben hoor :+

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
ik heb eens een mobo moeten solderen , 3 baantjes tussen cpu en geheugen , 3 banen hersteld...
Bij boten pc brand cpu door... kon zijn dat deze ervoor al stuk was ....

.. toch maar beter gewoon nieuw mb gehaald

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OCE->PMG

• Spice

Spice

Topicstarter
schopje.

• Spice

Spice

Topicstarter
snik

• Spice

Spice

Topicstarter
geen snik meer maar Whoooot! Bioschippie teruggekregen van Epox NL, thx guys! en alles werkt weer. Thx Java-doctor voor het meeste werk!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op verzoek van de topicstarter :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.