Op zoek naar een switch

Pagina: 1
Acties:

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:14

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een switch waarbij ik de poorten aan een MAC adres kan koppelen.
Voldoet dan elke manageble switch?
En met welke producten hebben jullie de beste ervaringen?
Het gaat ongeveer om 40 a 50 pc's.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

Pogostokje

* twiet *

Ik ben op zoek naar een switch waarbij ik de poorten aan een MAC adres kan koppelen.
Je bedoelt om geen andere pc's toe te laten tot je switch en dus je netwerk? Of bedoel je iets anders?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 09:21 schreef Pogostokje het volgende:

[..]

Je bedoelt om geen andere pc's toe te laten tot je switch en dus je netwerk? Of bedoel je iets anders?
Ja, dus wanneer iemand met z'n laptop binnen komt, en in de muur prikt, dat de switch dan ziet he dat MAC adres ken ik niet, die komt er niet in.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jah, daar kun je (bekant iedere) manageble switch voor gebruiken.

ikzelf ben nogal fan van cisco.
ik weet niet wat je budget is, maar voor rond de €4800 ex btw heb je al een Cisco Catalyst 2950 met 48 10/100 poorten.

die kan o.a. MAC adres aan poorten toewijzen. En nog veeeeel meer nuttige dingen die je bedenkt, als je begint met configgen. zoals bijv. dynamische vlan toewijzing, max aantal connections per poort en nog veel meer.

EDIT: kijk anders ook even naar 3com en HP. 2 andre grote bafrikanten van switchspulletjes :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 13:09 schreef Dirk-Jan het volgende:
Jah, daar kun je (bekant iedere) manageble switch voor gebruiken.

ikzelf ben nogal fan van cisco.
ik weet niet wat je budget is, maar voor rond de €4800 ex btw heb je al een Cisco Catalyst 2950 met 48 10/100 poorten.

die kan o.a. MAC adres aan poorten toewijzen. En nog veeeeel meer nuttige dingen die je bedenkt, als je begint met configgen. zoals bijv. dynamische vlan toewijzing, max aantal connections per poort en nog veel meer.

EDIT: kijk anders ook even naar 3com en HP. 2 andre grote bafrikanten van switchspulletjes :)
Hmz, maar dan worden een poort ook dichtgegooid wanneer het MAC adres niet overeenkomt? en kun je zo ie zo bepaalde poorten uitzetten?

Budget is geen probleem overigens.

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Je kan inderdaad de cisco switch zo instellen dat ie geen andere mac-adressen toelaat.
En met die dynamische vlan's, kun je zelfs instellen dat bepaalde mac-adressen maar tot een gedeelte van het netwerk toegang krijgen (beetje simplistisch gezegd, je moet namelijk dan wel ook nog ergens access-lists hebben draaien of iets dergelijks.)
Pagina: 1