ik heb nu een compaq presario 5170 staan, pentium II 350 mhz en 64 mb geheugen. Nu wil ik hem flink upgraden voor het spelen van spellen. Kan ik er zomaar een andere processor ingooien of moet ik ook een ander moederbord dan gelijk?
Het ligt aan je moederbord hoever je kan gaan. Dus pak het boekje erbij (of kijk op internet) en kijk hoever je kan gaan.
Waarschijnlijk wordt het dus een nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuwe videokaart, nieuwe voeding.... waarschijnlijk nieuw geheugen. Misschien heb je een oud model kast en dan moet je ook een nieuwe kast..
Waarschijnlijk wordt het dus een nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuwe videokaart, nieuwe voeding.... waarschijnlijk nieuw geheugen. Misschien heb je een oud model kast en dan moet je ook een nieuwe kast..
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
http://communities.compaq.com/servlet/ProcessRequest?RHIVEID=121&RNAME=searchAllWithKeyword&HKEYWORD=cpu+upgrade+presario+5170&x=23&y=9
Richting de 1GHz moet je wel kunnen halen...
en anders even vragen: 030 - 2839111
http://www.compaq.nl/support/ask/askpresario/index.asp
Richting de 1GHz moet je wel kunnen halen...
en anders even vragen: 030 - 2839111
http://www.compaq.nl/support/ask/askpresario/index.asp
Verwijderd
Jup, marv heeft wel gelijk....Op maandag 06 mei 2002 08:14 schreef Marv het volgende:
Het ligt aan je moederbord hoever je kan gaan. Dus pak het boekje erbij (of kijk op internet) en kijk hoever je kan gaan.
Als je een nieuwe moederbord moet kopen, kun je er niet zomaar EEN moederbord in gooien, dat moet van compaq....
geheugen kan je hoogstwaarschijnlijk nog wel gebruiken, hoewel dat wel 2x32mb zal zijn, en de video kaart, tja, bij compaq zullen ze er geen 64meg Geforce in gooien ben ik bang...
Verwijderd
Als het een BX moederboard is kan je de 733 Mhz (coppermine Pentium 3) wel halen (na een BIOS update waarschijnlijk)Op maandag 06 mei 2002 08:14 schreef Marv het volgende:
Als je dan een reepje van 256MB haalt (dacht 100 Euro)
dan ben je al een stuk verder.
Ik denk dat dit de beste stap is die je kan nemen, anders kan je beter naar een nieuwe compu kijken
Verwijderd
Gewoon een nieuwe pc kopen, ben je goedkoper uit!
Voor een kleine 500 Euro heb je bv al een 1Ghz Duron + 256mb + 20gig Hd + geforce 2mx 32mb etcetc...
Voor een kleine 500 Euro heb je bv al een 1Ghz Duron + 256mb + 20gig Hd + geforce 2mx 32mb etcetc...
Zie hierboven.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()