[outlook 2000] mail vanuit andere app

Pagina: 1
Acties:

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
Sinds we op het werk gemigreerd zijn naar office 2000 krijgen we een irritante melding op het scherm als we vanuit een access applicatie geautomatiseerd mail willen versturen. Zoiets als:

"een andere applicatie probeert via uw mail een bericht te versturen, wilt U dit goedkeuren?"

Je moet daarna verplicht 4 seconden wachten en op [OK] drukken om de mail te versturen.

Omdat er 14 mails worden verstuurd met iedere zo'n 5000 records in excelvorm, waar access per mail zo'n 5 minuten mee bezig is wordt dit heel frustrerend. Ik kan nu niet meer bij mijn werkplek weglopen.

Waar zet ik die beveiliging uit?

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 22:50

tomic

Smexylittlebabe!

Vraag het aan degene die de access plugin heeft gebouwd.

Toch maar een weblog?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 09:24 schreef tomic het volgende:
Vraag het aan degene die de access plugin heeft gebouwd.
Ik denk dat je dit toch echt bij Outlook 2000 moet zoeken. Outlook XP heeft ook van die irritante opties bij het synchroniseren van je Palm, maar da's offtopic.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Dit is volgens mij gewoon gevolg van de security update van Outlook.
Normaal gebeurde dit zonder notificatie. Maar met de laatste worm-virussen is dit dus aangepast. Ik weet niet hoe je het uit kan zetten, wellicht security settings van Internet Explorer?

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
:-)

Ik heb die mailactie zelf in vba onder een knop gezet.
Het zit hem op zeker in outlook 2000. Ik kan alleen nergens een vinkje ofzo vinden om het te voorkomen.

Verwijderd

Alsnog een kick.

Ik gebruik Access in combinatie met Outlook XP. Ik heb daar een module geschreven die een persoonlijke mail stuurt naar zo'n 100 mensen. Elke keer moet ik zo'n eerder genoemd schermpje wegklikken. Wie kan me helpen?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:44
Je hebt een registry key die voor bepaalde apps MS Outlook voor een bepaalde tijd openzet, ik zou even moeten zoeken op support.microsoft.com naar de precieze key, maar dat kan je zelf natuurlijk ook even proberen
<edit>
Sorry, zie nu pas dat je het aan moet geven in XP, maar dat je em niet kan uitzetten.
</edit>

[ Voor 21% gewijzigd door Archie_T op 02-06-2003 22:29 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Volgens mij is Microsoft dit keer iets te grondig geweest met een security update. Voor zover ik weet is ie niet uit te zetten. Misschien dat er via registry ingrepen iets gedaan kan worden maar via de reguliere weg kun je 't vergeten.

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier staat het een en ander:
http://msdn.microsoft.com...ml/oldigitalsignature.asp

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 12:56
Misschien niet de juiste oplossing die je zocht maar het werkt wel erg goed (voor mij)
programma heet "Push The Freakin' Button (PTFB)"

Het is free-ware en hier te downloaden
http://www.tlhouse.co.uk/PTFB.shtml

Verwijderd

Heras schreef op 06 mei 2002 @ 10:06:
:-)

Ik heb die mailactie zelf in vba onder een knop gezet.
Het zit hem op zeker in outlook 2000. Ik kan alleen nergens een vinkje ofzo vinden om het te voorkomen.
je hebt waarschijnlijk .receipent.add gebruikt. Dan gaat access zoeken in de database van outlook en krijg je een melding dat je de database van outlook gaat gebruiken. Wanneer je .to gebruikt heb je er geen last van, alleen moet je dan wel je adresgegevens in de access database hebben staan en niet in de outlook contactpersonenlijst. en je moet nog wel op send drukken, misschien dat .send nog wel werkt. niet geprobeerd.

hier mijn code zoals ik er geen last van heb.

Sub SendMessage(Optional AttachmentPath)
Dim objOutlook As Outlook.Application
Dim objOutlookMsg As Outlook.MailItem
Dim objOutlookRecip As Outlook.Recipient
Dim objOutlookAttach As Outlook.Attachment
Dim strformnaam As String
Dim stappname As String

stappname = "C:\Program Files\Microsoft Office\Office\outlook.exe"
Call Shell(stappname, 1)

Set objOutlook = CreateObject("Outlook.Application")

' Maak het bericht.
Set objOutlookMsg = objOutlook.CreateItem(olMailItem)
strformnaam = "frmbedrijfsgegevens"

With objOutlookMsg
' Voeg de geadresseerden voor het vak Aan toe aan het bericht.
.To = (Forms(strformnaam)!cemailb)

End With
objOutlookMsg.Display

Set objOutlookMsg = Nothing
Set objOutlook = Nothing

End Sub
Pagina: 1