Steam: CatBearCow
Sluit em anders op je molex aan
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
stekkertje omkeren? er zit zo'n vorm in dat ie precies op past dus keren iznie nodig denk ik zo...Op maandag 06 mei 2002 02:46 schreef bobo1on1 het volgende:
Keer het stekkertje eens om
Sluit em anders op je molex aan
anderz op me ...molex?
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
1: groot grijs lang, de flatcable: daar gaat alle info door
2: klein en met mooie kleurtjes versiert en naar een grote grijze (lawaaierige) kastje, die de voeding heet.
dat stekkertje bedoelen we, dat heet een molex connector.
en als je de draden goed aansluit (lees: kleurtjes aan elkaar knopen) gaat ie ook draaien, vind je moederbord ook fijner....
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
hier ff hoe het eruit ziet:

klopt hier iets niet?
of zou het gewoon moete werke?
als je wat stillere fan(s) wilt, kan je de + van de fan aan de +12 maken en de min aan de +5 maken, dan komt er 7volt op de fan en is hij een heel stuk stiller.....
Die zwarte zit op het verkeerde pinnetje, die moet op de ground zitten.Op maandag 06 mei 2002 03:02 schreef Bartjeuz het volgende:
ok
hier ff hoe het eruit ziet:
[afbeelding]
klopt hier iets niet?
of zou het gewoon moete werke?
Verwijderd
-GND (zwart)
+12V (rood)
Sens (blauw) RPM/rotation
In alle moederborden die ik heb gezien staat in de handleiding wel welke volgorde ze gebruiken.
De volgorde kun je makkelijk veranderen door met een naald het lipje van zo'n contactpennetje in te duwen, waarna je hem eruit kan trekken.
Nooit de [-GND (zwart)] aan de [Sens (blauw) RPM/rotation] koppelen - zoals jij deed.
Nog stiller (en veiliger) wordt het als je de Fan op een Mobo aansluit die FanControl ondersteund.als je wat stillere fan(s) wilt, kan je de + van de fan aan de +12 maken en de min aan de +5 maken, dan komt er 7volt op de fan en is hij een heel stuk stiller.....
De [12-5=7]-truuk gaat niet op voor elke voeding - 10% die ik tegenkom slaan in de beveiligingsstand omdat de 5 volt lijn onevenredig hierdoor belast wordt (en het feit dat de gescheiden gestabiliseerde 12/5 V lijnen weer aan elkaar geknoopt worden door een flucturerende ventilator). Neem gewoon een oude AT voeding met lekkere potmeters erin waarbij je de 12V lijn fijntjes op 7-10 Volt kan afstellen. Voordeel: je kan lekker 200 W aan koeling verstoken zonder je systeemvoeding te corrupteren.
Verwijderd
je voedings stekkers.....Op maandag 06 mei 2002 02:48 schreef Bartjeuz het volgende:
[..]
anderz op me ...molex?
dit gaat heel makkelijk met oude lego trein gevallen
als je ze kent die stekkertjes. aan het einde van de draad
passen precies
1
2
3
4
| Geel = 12 Zwart = 0 zwart = 0 Rood = 5 |
The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.
www.goedevoedingkopen.nlDe [12-5=7]-truuk gaat niet op voor elke voeding - 10% die ik tegenkom slaan in de beveiligingsstand omdat de 5 volt lijn onevenredig hierdoor belast wordt
dan moet je zoiso als je aan het testen bent een cdspeler of hd even aansluiten (lees: een belasting) zodat die kleine "storing" wegvalt met het verbruik met andere verbruikers... werkt perfect...
anders pak je gewoon een 4 watt 470 oom potmeter.
tnx