Firewire capture probleem Sony TRV30....

Pagina: 1
Acties:

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 01:03
mijn specs:

Amd Athlon TB 1Ghz
Asus A7V133
2x IBM 60GXP 40GB (Raid0)
Geforce 2GTS 32mb
SoundBlaster PCI128
2 netwerkkaarten
1 Dynalink firewirekaart
1 scisi adapter
1 IDE cdrom
1 scsi cdrom
1 scsi cdwriter

Het probleem is het volgende:

Ik heb die Dynalink firewire kaart gekocht toen ik net mijn digitale camera had, een Sony TRV30e. Ik was al bekend met Adobe Premiere, dus gebruikte deze om mee te capturen. Dit ging allemaal prima... Tot ik, na een tijdje het niet meer gedaan te hebben, weer eens wat wilde capturen.. Oppeens liep mijn pc vast een paar seconden nadat ik op record drukte.
Het gekke was dus dat ik niet echt iets veranderd had aan mijn pc, geen hardware erbij, en ook niet echt software die er iets mee te maken zou kunnen hebben.

Ik heb hierna van alles geprobeerd, o.a. capturen met een ander programma --> precies hetzelfde probleem, ik kan previewen, maar zodra ik record indruk dan loopt hij al gauw vast, ik heb veel verschillende instellingen geproberd in de verschillende software, en ik heb een dvcapture update geinstalleerd, zonder succes...

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen, of waar dit aan kan liggen. Ik vind het vooral zo raar dat hij het eerder gewoon probleemloos gedaan heeft..

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
1. firewirekaart opnieuw installeren..
anders
2. Alle niet 'relevante' kaarten eruit halen.. en dan proberen.
anders
3. Windows opnieuw installeren (en dat wil je niet :( )

iOS N3rd

• chux
1) en 3) heb ik gedaan, zonder succes helaas. 2 was ik idd vergeten, en ga ik metteen morgen proberen..

• chux
Eindelijk tijd gehad om dit te proberen.
Ik heb alle kaarten eruit gehaald, en als alles behalve me videokaart eruit was deed hij het, MAAR alleen in PCI slot 1. Maargoed zodra ik er weer andere kaarten bij gooi heb ik weer hetzelfde probleem. Toch iets met IRQshit dan neem ik aan. In me device manager geeft hij nergens een conflict aan. Verder kan ik ook niet echt duidelijk zien welke IRQ hij shared dan, doordat alles op ACPI staat, staat alles geshared op IRQ 9.

Heeft iemand nog een idee wat ik nog zou kunnen proberen, ik vind het namelijk wel erg onhandig als ik steeds al me PCI's leeg moet trekken om te kunnen capturen.

:'(

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

Kaart uninstallen, eruit halen en dan overnieuw erin zetten...

K draag ook maar een simpele oplossing aan