amd patch voor FlasK mpeg nutteloos?

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb net een test gedaan voor mezelf.

Je kan voor FlasK MPEG een AMD patch downloaden.

Ik heb dus even getest wat nou eigenlijk het snelste gaat. Na het installeren van die patch zijn de onderste drie mogelijkheden erbij gekomen. Speciaal voor de amd :?

Waarom zijn geen van die opties dan sneller voor mij?
code:
1
2
3
4
5
6
MMX iDCT (fastest)     40 sec
Non-MMX fast iDCT       42 sec
IEEE-1180 reference   N/A (duurde meer dan een minuut)
Athlon x87 optimized     52 sec
Athlon 3Dnow! Optimized    47 sec
Athlon 3Dnow! Vector     44 sec

test DVD:
Unbreakable
eerste 30 seconden
DivX 4
1 keyframe p/s
bitrate 2100 kb/s

test systeem:
AMDXP 1700+
512MB ram
A7V266-E raid
Win2k Prof

en daar mijn vraag:

Waarom is er een atlon patch? ik kan me herinneren dat ie bij een AMD Thunderbird 1ghz ook geen versnelling opleverde.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, merkte ook niet veel verschil met die patch..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
schopje ;) iemand?

Verwijderd

Ja vet, de eerste 30 seconden.

Een beetje film heeft daar al 2 minuten intro zitten, met de eerste 5 seconden zwart beeld - met een hele trage fade-in die 10 seconden duurt. Neem dan een druk stuk ergens in het midden van de film.

Maar dat verklaard niet het verschil.

Wat waren de resultaten zonder die patch op jouw systeem ? (wel dezelfde vid.sequence vergelijken)

Wat deed DivX3-SBC/Nandub ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Die patch was uit gebracht voordat DivX-4 er was. Mischien dat 'ie met DivX-3 wel sneller was.
Ik heb tot op heden nog niet veel nut gehad van die geoptimaliseerde versies, daar m'n PC nog een celeron was (sinds vrijdag een P-4, dus ik ga het van de week ook ff proberen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 11:03 schreef euss het volgende:
Ja vet, de eerste 30 seconden.

Een beetje film heeft daar al 2 minuten intro zitten, met de eerste 5 seconden zwart beeld - met een hele trage fade-in die 10 seconden duurt. Neem dan een druk stuk ergens in het midden van de film.

Maar dat verklaard niet het verschil.

Wat waren de resultaten zonder die patch op jouw systeem ? (wel dezelfde vid.sequence vergelijken)

Wat deed DivX3-SBC/Nandub ?
ik heb dertig seconden gepakt omdat hij bij de complete film ook gewoon trager is bij alle andere opties dan de bovenste

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 23:06
Ik denk dat deze patch vooal effect heeft op een gewone AMD proc, en niet op een XP.....
Pagina: 1