Toon posts:

Koelkast en OC-en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de kelder nog een oude koelkast staan en was zo eens aan het denken of het mogelijk is om mijn huidige waterkoeling te vervangen/combineren met onderdelen uit die koelkast.
Is er iemand die dit al eens eerder geprobeerd heeft? of weet waar info is hoe dit te doen?
Het slopen van die koelkast is gene probleem
;)

Ik heb geen zin om dat grote ding hier in mijn kamer te zetten dus het moet wel een apart systeem worden. En dus niet van die oplossingen om het water door de koelkast te laten lopen e.d. ....daar begin ik niet aan.
iemand ???

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Zoek eens op phase change.

Valt genoeg over te vinden. Dabit is er al een tijdje mee bezig.

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik allemaal al gezien en allemaal komen ze met verhaaltjes over pc's in de koelkast stoppen, water door de koelkast laten lopen etc plus het bekende condensatie verhaaltje etc. Maar dat bedoel ik niet. Ik vraag me of of het mogelijk is om het koelsysteem van de fridge aan te sluiten op mijn huidige waterkoeling...dus de koelkast slopen en onderdelen ervan in mijn huidige waterkoeling gebruiken....???!

Verwijderd

En laat da nou precies zijn wat hier beschreven wordt:

http://www.overclockers.com/tips777/

Je sloopt het vrieselement uit je koelkast en bouwt het in een geisoleerde bak die je vol met water+antivries zet. Dat pomp je weer over je processor heen en voila: een prachtig, tweetraps koelsysteem. Ik vrees alleen dat je daarmee je energiemeter ook aardig overklokt.....
Pagina: 1