Kan case heter zijn dan proc?

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Volgens mij niet maar als ik dit zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2208612284
Zijn mijn sensors kapot of zo :?.

tvw

Verwijderd

Je hebt gewoon een super cooler die de lucht uit je kast voor koelt :) Kun je misschien ergen instellen welke sensor die pakt want je CPU temp lijkt me niet erg realistisch

Verwijderd

Dit had ik ook een tijdje... vaag :?

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:50
ik denk ook eerder dat je een andere sensor moet selecteren... Heb ook eens de verkeerde genomen en khad een temp van -26° :) Viel wel snel op dat het niet kon zonder vloeibare stikstof :P
Kijk anders eens in je BIOS. Die is altijd correct, naar mijn weten.

referentie: mijn case is 25°, CPU 31° idle (PIII 800 @ 900 Mhz)

• iets
Misschien komt het omdat ik zo'n ontzettend grote case heb *D. En omdat CPU goed warmte geleid of zo.
En ik heb maar 2 sensors dus dat kan het niet wezen.

tvw

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

D'r was hier laatst iemand met z'n kast op 36*C en z'n proc op 18 ofzo iets... Lijkt meer op of een fout op het moederbord (sensor) of een buggy programma.

• freeco
Als je een Asus mobo hebt, probeer es Asus probe te installen. Die gebruik ik en works like a charm *D

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

die 25c is de temp van de chipset, daar kwam ik ook 8ter toen ik es aan het klooien was met mn (homemade) *D wc setje, toen hij ineens 65c aangaf toen ik mijn case open had en mijn fikken op de heatsink had van de cpu en die temp zag en toen per ongeluk de 440bx aanraakte en mb potem bijna brandde.

* flippy the_virus heeft zijn chipset nu ook watercooled

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• iets
Op maandag 06 mei 2002 01:34 schreef WOmBaT het volgende:
D'r was hier laatst iemand met z'n kast op 36*C en z'n proc op 18 ofzo iets... Lijkt meer op of een fout op het moederbord (sensor) of een buggy programma.
Da ken!
Eerst casefans eraf slopen. Dan een uur Medal of Honor spelen. Daarna half uur niks doen. Water koeling is required. :)

tvw

• iets
Op maandag 06 mei 2002 01:40 schreef the_virus het volgende:
die 25c is de temp van de chipset, daar kwam ik ook 8ter toen ik es aan het klooien was met mn (homemade) *D wc setje, toen hij ineens 65c aangaf toen ik mijn case open had en mijn fikken op de heatsink had van de cpu en die temp zag en toen per ongeluk de 440bx aanraakte en mb potem bijna brandde.

* iets the_virus heeft zijn chipset nu ook watercooled
Waar ligt die chipset dan? En kan je die sensor ook op je CPU lijmen?

tvw

• flippy
  • Niet online

flippy

Op maandag 06 mei 2002 01:39 schreef freeco het volgende:
Als je een Asus mobo hebt, probeer es Asus probe te installen. Die gebruik ik en works like a charm *D
probe inhaleert (lees: zuigt :) )

welkom in de wondere wereld van [b]fanspeed[b].....

stukie stiller ook als je de help ff leest.... :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• freeco
ja kan proberen, maar je mobo heeft een 2tal sensoren standaard ingebouwd (Bij Asus toch 2...)
Ik denk niet dat de andere bij mij in mijn chipset zit, maar gewoon ergens op mijn mobo om de omgevingstemp te meten. Anyhow, mijn chipset krijgt niet zo denderend warm en wordt genoeg gekoeld door de airflow in mijn case

• freeco
stukie stiller ook als je de help ff leest.... :)
stiller?? nu volg ik je niet... Zal wel aan het late uur liggen :P :Z Hoe krijg je software nu stiller :?

• iets
En ik heb een elite P6VXAT mobo. Weet iemand waar die chipset dan uithangt?
* iets wil graag de heuse temp weten van zijn CPU omdat ie opgefokt is.

tvw

• flippy
  • Niet online

flippy

ignorance is bliss >:)

met fanspeed (super leuk klein proggie) kan je de temps en speeds van al je fans lezen (met een rpm meter) en hij kan naar gelang de temps van je cpu of mobo of whatever de snelheid van de fans regelen zodat hij niks doet (lees bijna stil) en op vol vermogen gaan als je gaat stressen...
werkt super als je hem goed instelt (dat is en must)

• flippy
  • Niet online

flippy

Op maandag 06 mei 2002 01:54 schreef joshuasioso het volgende:
En ik heb een elite P6VXAT mobo. Weet iemand waar die chipset dan uithangt?
* flippy wil graag de heuse temp weten van zijn CPU omdat ie opgefokt is.
pak de manual van je mobo en zoek het tekenigetje op van je moederplankje en zoek het vakje met daarin: cpu/socket en 1 met chipset, das dat chippie onder dat strak gekleurde koelblokje midden op je plak :)

editje: geen flame of zo, maar als je nog niet eens de chipset kan vinden, waarm ben je dan aan het o/c'en?

• iets
Op maandag 06 mei 2002 01:57 schreef the_virus het volgende:

[..]

pak de manual van je mobo en zoek het tekenigetje op van je moederplankje en zoek het vakje met daarin: cpu/socket en 1 met chipset, das dat chippie onder dat strak gekleurde koelblokje midden op je plak :)

editje: geen flame of zo, maar als je nog niet eens de chipset kan vinden, waarm ben je dan aan het o/c'en?
jaaaa daar kunnen we wat mee :)
(nu nog de handleiding zoeken wat best wel onmogelijk is in mijn kamer :7)
en ik ben aan het o/c'en omdat ik dacht dat die temp van mijn CPU was niet van mijn chipset.

tvw

• flippy
  • Niet online

flippy

zoals je kan zien bij die bonvenste pic, dat 1 temp voor de cpu is (moet je zelf uizoeken welk)
en de andere is van de chipset, dat is vrij standaard, er wil nog wel es een ntc onder de cpu zelf zitten maar tegenwoordig is het alemaal on-die (op chip).
als je goed in die handleiding kijkt (zoek anders op het net naar de pdf) kan je nog een aansluiting of jumper vinden met jptmp of iets dergelijks, daar kan je een draadje met een sensor (ntc) op aansluiten en dan op je gpu plakken en die temps ook in de gaten houden.

ik zou dus maar 1rst goed uitzoeken welke tmep van je cpu is en welke van je chipset (de grootste chip op het mobo) voordat je verdergaat met o/c'en.
hint: zet winzip of winrar es op vol vermogen aan (haat hem de complete c: maar inpakken of zo, en kijk dan welke temp de lucht in schiet, die is je cpu temp.
en las je ver gaat o/c'en moet je ook die chipset temp in de gaten houden, want die krijgt heel veel te voorduren met hoge fsb's.

• iets
bedankt voor de tips ik zal wat voorzichtiger doen

tvw

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je temperatuur van de case vlakbij sommige delen van het moederbord (je Geforce ofzo :P) of bij de voeding wordt gemeten en je goede koeling op die processor hebt kan dat zeker...
Schroef toch gewoon es je kast open en voel voorzichtig of hou je hand erboven om te proberen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• iets
nou mijn koeling is brak mijn voeding hangt een halve meter boven mijn mobo :P en mijn CPU voelt niet heet aan (duurde wel ff om die fan eraf te slopen).

tvw

Verwijderd

Bij mij is de temperatuur van de CPU (idle) ook lager dan de case temperatuur. Wanneer ik echter iets aan het compileren ben zie je de temp van mijn CPU flink stijgen, terwijl de case temp dan redelijk constant blijft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
temp1:   +33C  (limit =  +60C, hysteresis =  +50C) sensor = thermistor (disk)
temp2:     +26.5C  (limit =  +60C, hysteresis =  +50C) sensor = PII/Celeron diode (CPU)
temp3:     +29.0C  (limit =  +60C, hysteresis =  +50C) sensor = thermistor (case)

na minuut compileren:

temp1:   +33C  (limit =  +60C, hysteresis =  +50C) sensor = thermistor
temp2:     +32.5C  (limit =  +60C, hysteresis =  +50C) sensor = PII/Celeron diode
temp3:     +29.0C  (limit =  +60C, hysteresis =  +50C) sensor = thermistor

Het kan dus wel. Zal iets met airflow en de plaatsing van je sensor te maken hebben denk ik :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dat kan zeker met een koeler gebaseerd op de Peltier-technologie, die kan door de speciale manier van warmte-afvoer inderdaad het gekoelde voorwerp tot onder de omgevings-temperatuur afkoelen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je sensor van je kast in een hoekje zit waar de luchtstroom niet langskomt, zodat het daar warmer is dan in de buurt van de processor.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1