[ASP] Hoe krijg ik ASPExec aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 13:57
Via de search vond ik onlangs een handig progje waarmee je Win en DOSapps kan opstarten via ASP. Ik kreeg een idee'tje om de info gekregen van uptime.exe te tonen op mijn persoonlijk webservertje (Win2K adv server), maar ik krijg die ASPexec niet aan de praat ;(
Ik heb de handleiding gevolgd, maar toch werkt die niet...
* aspexec.dll staat in c:\winnt\system32
* "regsvr32 aspexec.dll" is uitgevoerd
* Bij de services heb ik "Allow Service to Interact with Desktop" enabled bij World Wide Web Publishing Service en nog een paar waar die afhankelijk van is

Verder staat er niets meer bij...
Wat me wel is opgevallen: aspexec.dll is nergens te vinden in de registry, maar daar zou die regsvr32 toch voor moeten zorgen?
Iemand een idee?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Crazy D

I think we should take a look.

In het zipje zitten ook voorbeelden, heb je die geprobeert te runnen? Zo ja, krijg je daar ook een foutmelding? Wat voor melding dan?
"het werkt niet" kunnen we niet zoveel mee... :)

Exact expert nodig?

• freeco
Ik krijg:

The page cannot be displayed
blablabla...
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

-----------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
/server/aspexec.asp, line 7

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705)

Page:
GET /server/aspexec.asp

Time:
Monday, May 06, 2002, 9:09:21 PM

En dit is lijn 7:
Set Executor = Server.CreateObject("ASPExec.Execute")
Waarschijnlijk heeft het dus iets te maken met die ASPexec die niet te vinden is in de registry, maar hoe los ik dit dan op?

Verwijderd

Tis wel van ASPgrid, maar wel de zelfde error

Q103. The line Set Grid = Server.CreateObject("Persits.Grid") generates the following error. How can I fix it?
Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
Invalid ProgID.

A. Make sure the file AspGrid.dll is registered on your server. If necessary, re-register it using the command

regsvr32 c:\path\aspgrid.dll

This error may also mean that the ProgID you are passing to Server.CreateObject is mis-spelled. It should be "Persits.Grid".

Verwijderd

Of je roept hem niet goed aan! Maar ik denk inderdaad dat ie niet goed gereged is!

• freeco
ja, de registratie was blijkbaar niet goed uitgevoerd.
Het was niet "regsvr32 regexec.dll", zoals in de handleiding staat, maar "regsvr32 c:\winnt\system32\regexec.dll".
Dan werkt het wel :)

Verwijderd

Goh de melding "Bad command or filename" deed geen lampje bij je branden? :?

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 09:34

Atmoz

Techno!!

Toevallig ben ik precies met hetzelfde bezig. Eerst heb ik ook alles precies gedaan wat er in de handleiding staat.

En ook alles gedaan zoals de topicstarter al zegt. Maar als ik die test file opstart gebeurt er verder niets. Hier zou toch notepad moeten opstarten dan?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

nobody?

Verwijderd

Je kunt notepad niet via de browaser opstarten, probeer eens wat bestanden te verplaatsen/deleten.

Verwijderd

Net gevind,
een oud progje om een online-shell mee te maken. FF gesloopt moet je dit es proberen. Mot je wel ff autoexec.bak
in je c root zetten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%
Set Executor = Server.CreateObject("ASPExec.Execute")

Command = "cmd /c del c:\autoexec.bak"
Executor.Application = (Command)
strResult = Executor.ExecuteDosApp

Response.Write("<b><font color=silver face=system size=3><plaintext>"&strResult&"")
%>

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ik heb van die code dus een *.ASP file gemaakt. Toen heb ik die file in de wwwroot directory gezet, en IIS opgestart. in de C:\ staat autoexec.bak, maar er gebeurt helemaal niets...

Ik zal wel iets verkeerd doen. Maar wat? Volgens mij komt er meer om de hoek kijken bij ASP, maar helaas weet ik niets van ASP af.

Verwijderd

Zijn de juiste rechten aanwezig :?

En wat is het resultaat/fout melding?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Op vrijdag 10 mei 2002 12:41 schreef vanDee het volgende:
Zijn de juiste rechten aanwezig :?

En wat is het resultaat/fout melding?
Foutmelding: helemaal niets, ik zie gewoon een wit leeg IE scherm. Rechten? hmmmzzz tja...dat weet ik dus allemaal niet. Ik heb gewoon Win2K prof. geinstalleerd, toen IIS (gewoon vanaf de win2000 cd) en toen dat AspExec erop gezet.

Verwijderd

Anders moet je de bron code es bekijken vanaf de browser.
Pagina: 1