Printer print 1 karakter bij het opstarten :?

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik heb een HP Laserjet 5L en draai Windows 2000 Pro. De printer zit in zijn 1tje op de LPT poort aangesloten. In het apparaatbeheer staat de poort als volgt beschreven: Printerpoort LPT1

Elke keer als ik Windows opstart wordt er 1 karakter in de linker bovenhoek van de bladzijde geprint. Het is soms hetzelfde karakter en soms een andere (ik heb al omega's, sterretjes en gewone letter gezien).

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen en hoe ik dit uit kan schakelen?

-edit-

Mijn BIOS (EP-8KHA-L, laaste BIOS versie):
Onboard Parallel Port: [378/IRQ7]
Parallel Port Mode: [SPP]

Ik gebruik de standaard windows drivers.
Het gebeurt niet bij herstarten of opnieuw inloggen, alleen bij een koude start.

Verwijderd

dit had ik vroeger ook altijd met mijn Olivetti DM 99 (jajaja old stuff rules ;))
Dit loste ik toen op hem als Epson FX 80 te installeren. Het is dus een driverprobleem en je zult met drivers moeten gaan experimenteren.

• -Mous-
Het is gelukt! Ik heb een nieuwe driver gedownload van de hp-site.

Weet niemand trouwens hoe dit komt? Lijkt me sterk dat zich bij iedereen met deze printer en Win2K dit probleem voor doet.

• Fostar82
  • Laatst online: 11-12-2025
Door een driver-bug wordt de acknowledge waarschijnlijk gedeeltelijk naar een verkeerde pin gestuurd waardoor deze als data wordt aangezien en dus wordt uitgeprint. :P

.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• -Mous-
Ik kick deze nog ff, want het probleem is weer terug...

Drivers helpen niet en dat zullen ze denk ik ook niet doen aangezien de printer al gaat printen voor het starten van windows.

Zou het aan mijn BIOS settings kunnen liggen?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Check of tie het ook doet als ie op een andere pc staat aangesloten. Doet ie niets, dan ligt het aan je bios ofzo.
Print ie dan ook dan ligt het aan de soft/hardware in je printer zelf.
Pagina: 1