Toon posts:

[Onbekend] Probleem met volgorde laden pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke dit heeft misschien niks met programming & webscripting te maken maar het is blijkbaar te moeilijk voor de andere fora, sinds niemand het daar schijnt te weten.

het probleem is als volgt:
ik heb een pagina die opgebouwt is in tabellen, met daarin backgroudn plaatjes, deze plaatjes vormen het menu, dan heb ik nog een javascript menu geplaatst met div's wat tussen d ie plaatjes staat

vervolgens heb ik dit alles dus op een fotopagina staan, waar 20 niet al te kleine foto's staan, het probleem is als volgt de verschillende Browsers laden alles door elkaar, dus hij laadt eerst alle foto's dan de plaatjes in de tabellen en als allerlaatste verschijnt het JS menu,

url= www.zowned.com/dikkuh/winter1.php

is er iemand die misschien weet met behulp van welke soort script language en welke codering de volgorde van het laden van de onderdelen van de pagina te beinvloeden is, dus eerst de plaatjes van het menu (in die tabellen) dan het JS menu en <I>DAN</I> pas de foto's op de pagina

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik krijg gewoon de site te zien en dan pas de foto's hoor..(wel ADSL verbinding)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat gaat dus heel snel, maar bij tragere conns (zoals bij mij, bagger cable) worden alle plaatjes door elkaar geladen, en als allerlaatste menu...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het heeft te maken met het feit dat het JS menu dynamisch content toevoegd aan de HTML (achteraan dus); dus wordt die als laatste gerendert. Echter is de code voor de foto's op dat moment al aanwezig en is de browser druk bezig die foto's binnen te halen.
Ik zou de foto's in de HTML nog geen src toekennen, en dat met javascript doen in een functie die je aanroept NA je writemenus() functie.

Intentionally left blank

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:30
[offtopic en nofi]
Je site ziet er met Netscape (6.2.1) ronduit slecht uit: niet aansluitende elementen in kader.
[/offtopic en nofi]