Dikke problemen met Elsa920 Geforce3

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38
Ik heb nu iets van een maand al een geforce3 van elsa
dikke problemen:

ik haal kaart uit de doos, verwijder de gf2 pro, kaart erin...etc...
pc aan, xp start op en na een tijdje vind herkent ie de Geforce3 , ik download de drivers van nvidia, reboot alles klaar, ik ga internet op en dit gebeurd steeds als ik op internet ga, niet als ik wat in windows rommel.
na een tijdje ineens een wit scherm waar ik ook niet meer uitkwam...pc helemaal vast...
dus ik verwijder de drivers en installeer opnieuw Nvidia xp detonators.....alles lijkt goed...3dmark, games draait allemaal best ok..dacht eindelijk van het rare witte scherm fout af te zijn
i was wrong..het gebeurde zojuist weer toen ik dit aan het typen was, maar nu een wit scherm
met allemaal stippen...BAH!!!!!!!! wat is dit toch altijd voor gefuck...er werd tijdens het drivers installen gezegd dat er al een oudere versie van nvdisp.dll was en nog veel meer van dat soort files
en of ik die wou vervangen, ja deed ik....nu kreeg ik net na het restarten een fout melding van winxp

Het weergavestuurprogramma voor NVIDIA Geforce3 lijkt verantwoordelijk voor de instabiliteit
van het systeem,

szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10DE0200A30C701048
szModName : nv4_disp.dll szModVer : 6.13.10.2832 Offset : F42506EA

Ik weet het ff niet meer, ik dacht er van af te zijn, maar nee hoor, na een korte tijd schiet ie telkens weer op dat
FUCK witte scherm, een kennis heeft exact dezelfde kaart met ook dit probleem..het is verdomd annoying te noemen...
soms als ik echt nog geen 3 seconden op internet zit gebeurd dat weer en soms na een wat langere tijd...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->VB

• devilsnight
Oh = VB???

Ik denk dat ik binnenkort maar weer een Format moet proberen, het gebeurde net weer..sowieso 10x per dag gebeurd dit wel..altijd op internet..te gek voor woorden...

• devilsnight
Nee hoor...weekje geleden PC geformatteerd..het is niks veranderd..telkens weer dat witte scherm het gebeurd sowieso gelijk als ik bijvoorbeeld op internet aan die page-balk draai...aan de rechterzijkant..meteen schiet ie op wit scherm..ik kom er maar niet vanaf.heb al verschillende drivers geprobeerd...ik snap het niet meer.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je post is gemoved van OH naar VB, daar past ie beter thuis en je krijgt ook sneller een antwoord dat het probleem oplost.

Als je standaard Windows drivers installeerd (standaard VGA), gebeurt dit dan ook?

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
je moet eens beta versies van de drivers proberen.

Ik heb hier een Elsa 721 (GF3 ti200)

toen ik pas had , had ik ook enkele problemen :)

- Dus ik stak ze in mijn computer
- pc boot tot in windows
- Erkent ze en vraagt naar de drivers
- ik stop er mijn elsa cdtje in
- drivers worden geinstalleerd en vraagt voor een reboot
- na de reboot, zie ik dat opstartscherm met die bewegende balk, en daarna zwart scherm en soms witte pixels in de linker bovenhoek
- na lang proberen en sukkelen had ik alle kaarten die ik niet nodig had eruit gegooit (men netwerkkaart en men geluidskaart)
- ik had ook de laatste VIA 4in1 geinstalleerd
- computer opnieuw opgestart en drivers geinstalleerd, en ... het werkte ??
- de twee kaarten er ook weer in , geen probleem het bleef werken
- het probleem was precies mijn geluidskaart ...
- dus als ik nieuwe drivers moest installeren , hup mijn geluidskaart eruit en drivers installeren.
- op een bepaald moment kon ik gewoon drivers installeren zonder dat ik mijn geluidskaart er moest uithalen.
- maar de laatste waren allemaal beta-drivers

een paar weken geleden wilde ik de laatste nieuw drivers van Elsa installeren, maar niks nada , lukte niet
Wat er toen gebeurde was nog erger, hij starte wel op maar hij gebruikte dan de standaard vga drivers ...
ik dus snel beta-drivers terug geinstalleerd en het werkte terug ... ?

wel nu nog enkele tips :)
- laatste drivers van je chipset downloaden en installeren
- daarna de nieuwe drivers (of beta :) )
- agp op 2x
- eens spelen met die driving value in de Bios als je die hebt

toen ik nog een ati radeon had, deed ook wel eens van die rare dingen, bv gewoon op een keer (ik was gewoon aan het surfen) precies of ik 200 schermpjes op men scherm had staan enzo...

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Zelfde kaart en geen probs..

| I've got permission to color outside the lines |

• devilsnight
Sorry voor de late reactie....had gelukkig net effe mooi tijd om dingen uit te proberen.

Hey tanathos, je moet niet vergeten dat ik een heel ander soort probleem heb, jij had het meteen in windows maar ik
in internet explorer en zelfs zo nu en dan gewoon in windows zelf..en ik begin er zo fucking flauw van te worden, kan die hele shitpc zooi het raam wel uitkwakken....

net gedaan:

Geluidskaart eruit gehaald, de nvidia display drivers ge-uninstalled en toen mn Elsa cdje erin gedaan en die drivers geinstalleerd, reboot.....ik ga internet op..zit nog geen 2 minuten op een site en het schiet weer op het witte scherm...pc uit, netwerk kaart erook uit....maar ja...das nogal onhandig want op deze manier kon dus niks gebeuren want ik had geeneens internet {zit via netwerk}

ik weet het niet meer, koop je GVD een gloednieuwe geforce3...krijg je deze shit, met mijn asus geforce2 pro???
nooit een probleem gehad...driverkwestie is het niet, heb al zoveel van die rot-drivers geprobeerd...het heeft me zoveel tijd gekost en gewoon geen donder bereikt ermee...

er wordt me aangeraden eens windows98 te proberen en geen XP...maar ja...wat haalt dat nou uit....belachelijk..ik kocht deze kaart op aanraden van iemand en een ZEER goeie review bij guru3d..maar ik heb er alleen maar gefuck mee:(:(:(

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
heb je ook beta drivers getest ?
bv de 29.20

driving value in de bios wat staat er, als ze niet op EA staat moet je hem eens op EA zetten.

in de bios misschien writeback afzetten (of hoe noemt ook weer :) ) van de AGP poort.

netwerk kaart in een ander slot proberen
of misschien als het kan een ander merk van netwerk kaart

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
ik heb die kaart van elsa en heb geen problemen probeer het nog een met de standaard geleverde drivers daarmee heb ik geen problemen gehad en met de xp detenator heb ik af en toe trubbels als ik bijv gta speel

• devilsnight
Op zondag 09 juni 2002 12:18 schreef CaineTanathos het volgende:
heb je ook beta drivers getest ?
bv de 29.20

driving value in de bios wat staat er, als ze niet op EA staat moet je hem eens op EA zetten.

in de bios misschien writeback afzetten (of hoe noemt ook weer :) ) van de AGP poort.

netwerk kaart in een ander slot proberen
of misschien als het kan een ander merk van netwerk kaart
Waar vind ik die Betadrivers??? driving value heb ik niet kunnen vinden in mijn bios, je bedoelt agp fastwrites uitzetten? netwerk kaart heb ik eruit gehaald, in alle sloten geprobeerd...maar waarom zou het aan mijn netwerk kaart liggen, in mijn ogen ligt het aan mobo+videokaart

Net de geforce2mx van mn broer erin gedaan, totaal geen problemen,. tijdje geleden mn oudere viper770 erin gepleurd
helemaal noppes..zodra die elsa erinkomt is het mis...

heb ook mn mobo cd erbij gehaald, maar die geeft alleen maar fouten over dingen, van...,install service pack for NT first....allemaal gedoe door XP hoor ik, dus heb ik al die mobo updates/via drivers handmatig gedownload{tijd geleden alweer} maar niks helpt..dat witte scherm blijft terugkomen, ook mn vidkaart op vga standaard zetten hielp niks...dat probeerde ik een paar dagen geleden, ik dacht na 5 minuten internetten..krijg nu wat ..hij werkt prima..maar nee hoor...wat gebeurde er toen? juist...white screen...:(

moet ik iets van jumpers of ledjes veranderen aan mn mobo?
maar ja, het is echt zo raar..dat andere kaarten perfect werken, nog nooit een van dit soort problemen gehad met mn oudere videokaarten... ik weet niet of ik de pc info al gezegd had, hier weer

AMD TB 1ghz,384 ram{ik haal er een blokje uit, ik ga nu echt de onzinnigste dingen proberen} elsa gladiac920 geforce3 op windows xp PRO english

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Wat voor moederbord heb je? Probeer anders een wat oudere driver, ik gebruik ook nog steeds 23.11 (die van Elsa zelf). Overigens ben ik zeer tevreden met mijn Gladiac 920 :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• devilsnight
Och, alweer vergeten.

MOBO: MSI K7T turbo RAID

En ik heb de drivers van Elsa zelf ook geprobeerd...hielp niks...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik draai nu op 2x AGP, en ik heb helemaal geen problemen meer met de kaart zelf...

Mijn Windows config is niet helemaal super meer, dus 3Dmark draait niet meer helemaal af..

Maar inderdaad, probeer 2x AGP ipv 4x, want deze kaart trekt dan waarschijnlijk teveel van je AGPbus, en dan kunnen rare dingen gebeuren..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• devilsnight
en waar stel ik dat in? in de bios bij......? ben het effe helemaal kwijt.

• devilsnight
waar stel ik dan 2x agp mode in? ik heb in de bios agp 4x mode uitgeschakeld..ik ga nu kijken of het een verandering brengt..maar HOE krijg ik em op 2x agp dan???

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Op maandag 10 juni 2002 19:50 schreef devilsnight het volgende:
waar stel ik dan 2x agp mode in? ik heb in de bios agp 4x mode uitgeschakeld..ik ga nu kijken of het een verandering brengt..maar HOE krijg ik em op 2x agp dan???
als het goed is kun je dat gewoon instellen in je bios ja.
kun jij niet kiezen tussen die snelheden?

• devilsnight
nee dat kan ik niet, ik heb 4x dus gewoon op uit.

mensen, kijk hier effe naar, ik was net op gamers.nl en draaide wat met mn muiswiel...hierdoor gaat het vaak extra snel dat het witte scherm erop komt, na het rebooten krijg ik deze error message van windows..kijk er AUB effe naar..gaat over drawing operation...

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage197634.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage197635.JPG

• devilsnight
Nee blijkbaar niks...

Ik heb de Geforce3 er al uit gedaan, en mn oude geforce2 pro weer erin, kan ik tenminste internetten, ik email homeshop productions zodirect, hopelijk mag ik de kaart inruilen voor een andere van dezelfde prijs{en hopelijk is de kwaliteit net zo goed } die elsa van mij moet een superkaart wezen als ie correct zou werken, wat bij mij niet het geval is dus.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Fast writes?
Pagina: 1