Sygate probleem

Pagina: 1
Acties:

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een goeden avond hier het zoveelste sygate probleem *heb de search al door gespit* .

Situatie is als volgt:
192.168.0.1 = moeder draait sygate
192.168.0.2 = ik
192.168.0.4 = lethys (linux bak met ssh)
Draaien nog een paar systemen in het netwerk maar die zijn niet relevant.

Heb dus sygate office-network v4.2 op het systeem van mijn moeder (win98se wil niets anders |:( ) heb hierin filetranfer van icq wel netjes aan de gang. Maar wil ik op de zelfde manier een ftp en ssh toevoegen *ftp staat d'r standaart al bij*. Heb dus netjes die ftp access rule toegevoegt ip van mijn systeem ingevult en sygate opnieuwgestart. Boven ftp opnieuw gestart en daarna geprobeerd in te loggen. Maar dit werkte niet :?

Heb toen rond gezocht in de search en toen las ik wat over apprule.cfg maar die kan ik niet vinden (gesearched met winhoos zelf).

In het netwerk doet alles het op dcc-chat en filesend van msn.

Wat ik dus wil is dat ik lethys (192.168.0.4) via het internet kan aanspreken met behulp van ssh (22). En dat ik op mijn ftp server (192.168.0.2) kan inloggen vanaf mijn stage.

[er kunnen spelfouten in staan hievoor mijn excuses nederlands is niet mijn goeiste vak :'( ]

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet niet alleen FTP toelaten, maar ook portmappen naar je andere systeem. Je moet er dus voor zorgen dat wat binnenkomt op de SyGate PC op poort 21 (FTP) door wordt gestuurd naar poort 21 van 192.168.0.2. Heb je dit al aangegeven in SyGate?
Hetzelfde met de SSH client, alleen dan naar een ander IP.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MICHIEL123
  • Niet online
Ja dat snap ik maar het kan ook aan mij liggen dat ik weer wat doms over het hoofd zie.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~jf.eskes/sygate.jpg

zo moet het toch kloppen?
Dit is dan alleen de ftp.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• blackd
  • Niet online
Bovenstaande gebeuren is dus wel goed.

Voor SSH moet je overigens 22 openzetten, zowel TCP als UDP.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij FTP kun je beter ook poort 20 doorlussen...
anders moet je op je FTP Client aangeven dat je PASV mode wilt gebruiken.

Maar wat voor foutmelding krijg je nou bij je FTP, is wel heel handig om hier neer te zetten.
Als je je FTP server niet kan pingen, dan is er iets mis bij de poortmap.
Kun je wel inloggen, maar krijg je geen dir-listing -> zie boven :)

PS Leer het zeggen van "goeiste" vak maar af... daarvoor ergerde ik me niet eens aan de grammaticale fouten :)

• Speed24
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 23:48 schreef blackd het volgende:
Bovenstaande gebeuren is dus wel goed.

Voor SSH moet je overigens 22 openzetten, zowel TCP als UDP.
Die edit was een goeie :)

http://archive.ncsa.uiuc.edu/General/CC/kerberos/firewall.html

Je hoeft dus niet UDP open te zetten ( leek me ook totaal onlogisch... UDP is voor multicast e.d. :) ), maar wel TCP poort 22 ...

Dus ff 2 toevoegingen doen in je portmap van Sygate, en you're ready to go :)

• blackd
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 00:00 schreef speed24 het volgende:

[..]

Die edit was een goeie :)

http://archive.ncsa.uiuc.edu/General/CC/kerberos/firewall.html

Je hoeft dus niet UDP open te zetten ( leek me ook totaal onlogisch... UDP is voor multicast e.d. :) ), maar wel TCP poort 22 ...

Dus ff 2 toevoegingen doen in je portmap van Sygate, en you're ready to go :)
Ik heb ff in /etc/services gekeken bij mijn linuxbak, daar staan zowel UDP als TCP, maargoed als hier staat alleen TCP, dan vinnik dat ook best ;) heb nog niet zoveel kaas gegeten van SSH ;)

• Speed24
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 00:02 schreef blackd het volgende:

[..]

Ik heb ff in /etc/services gekeken bij mijn linuxbak, daar staan zowel UDP als TCP, maargoed als hier staat alleen TCP, dan vinnik dat ook best ;) heb nog niet zoveel kaas gegeten van SSH ;)
Ik ook niet, maar weet wel dat UDP niet voor dingen als SSH gebruikt wordt :)

• blackd
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 00:07 schreef speed24 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar weet wel dat UDP niet voor dingen als SSH gebruikt wordt :)
Ik niet, niet zoveel verstand van netwerken ;)

Maar MICHIEL123, is 't al gelukt?

• MICHIEL123
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 00:02 schreef blackd het volgende:

[..]

Kan het nu niet testen mijn moeder zit d'r beneden achter en ik lig te pitten (morgen om half 7 d'r weer uit :( ). Maar voor ssh heb je alleen maar tcp nodig want het heeft eerder namelijk wel gewerkt.

Kleine update ik krijg het nogsteeds niet voor elkaar heb nu sygate opnieuw geinstalleert en de instellingen staan volgens mij goed (net nog even na gekeken). Maar ik kom niet via het internet ip op me linux machine en via netwerk wel.

Pagina: 1