Een goeden avond hier het zoveelste sygate probleem *heb de search al door gespit* .
Situatie is als volgt:
192.168.0.1 = moeder draait sygate
192.168.0.2 = ik
192.168.0.4 = lethys (linux bak met ssh)
Draaien nog een paar systemen in het netwerk maar die zijn niet relevant.
Heb dus sygate office-network v4.2 op het systeem van mijn moeder (win98se wil niets anders
) heb hierin filetranfer van icq wel netjes aan de gang. Maar wil ik op de zelfde manier een ftp en ssh toevoegen *ftp staat d'r standaart al bij*. Heb dus netjes die ftp access rule toegevoegt ip van mijn systeem ingevult en sygate opnieuwgestart. Boven ftp opnieuw gestart en daarna geprobeerd in te loggen. Maar dit werkte niet 
Heb toen rond gezocht in de search en toen las ik wat over apprule.cfg maar die kan ik niet vinden (gesearched met winhoos zelf).
In het netwerk doet alles het op dcc-chat en filesend van msn.
Wat ik dus wil is dat ik lethys (192.168.0.4) via het internet kan aanspreken met behulp van ssh (22). En dat ik op mijn ftp server (192.168.0.2) kan inloggen vanaf mijn stage.
[er kunnen spelfouten in staan hievoor mijn excuses nederlands is niet mijn goeiste vak
]
Situatie is als volgt:
192.168.0.1 = moeder draait sygate
192.168.0.2 = ik
192.168.0.4 = lethys (linux bak met ssh)
Draaien nog een paar systemen in het netwerk maar die zijn niet relevant.
Heb dus sygate office-network v4.2 op het systeem van mijn moeder (win98se wil niets anders
Heb toen rond gezocht in de search en toen las ik wat over apprule.cfg maar die kan ik niet vinden (gesearched met winhoos zelf).
In het netwerk doet alles het op dcc-chat en filesend van msn.
Wat ik dus wil is dat ik lethys (192.168.0.4) via het internet kan aanspreken met behulp van ssh (22). En dat ik op mijn ftp server (192.168.0.2) kan inloggen vanaf mijn stage.
[er kunnen spelfouten in staan hievoor mijn excuses nederlands is niet mijn goeiste vak
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)