Toon posts:

Eurodocsis praktische snelheden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die al praktische ervaringen heeft met de snelheid van EURODOCSIS kabelmodems ? Ik vind hier theoretische maxima van rond de 40 Mbit/s, maar vraag me af of dat in de praktijk gehaald wordt. Is er iemand die het geluk heeft om dit op een niet 'gecapte' (in snelheid beperkt door de provider) verbinding te kunnen testen ? Of weet iemand waar ik deze informatie kan vinden ? Google levert niet echt nuttige info over praktische cijfers.

Het zou interessant zijn om deze praktische cijfers ook in mijn presentatie voor datacom op te nemen. :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je al eens gezocht op docsis alleen (zonder euro dus)?
Ik zit zelf momenteel op een interactieve-TV-klus, en daar hoor ik ook vaak de naam docsis icm kabel etc voorbij komen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Wat jij wil in een contradictie :) Enerzijds wil je niet de theoretische maxima en anderzijds niet de praktische maxima (caps) aanhoren.
Voor zover mij bekend wordt de max snelheid van een modem beperkt door de volgende zaken (belangrijkste beperking eerst):
- theoretisch maximum
- bandbreedte die op de kabel ter beschikking wordt gesteld (mHz-en)
- kwaliteit van de verbinding (signal to noise ratio)
- caps die in het modem gehandhaaft worden
- overige drukte op de kabel in hetzelfde segment

Bij mijn niet gecapte* kabelmodem (DOCSIS) heb ik maximaal wel eens tegen de 500 kB/s gezeten. Of dit beperkt wordt door het overige verkeer op de kabel of door de beperkte bandbreedte op de kabel weet ik niet.

*hierover vragen stellen heeft geen zin :)