Marantz PM80 versterker - hoe wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Ff een vraagje...

Ik was aan het zoeken naar een andere versterker om mijn rotte Sony receiver te vervangen. Nu kan ik van iemand een authentieke ;) Marantz PM-80 versterker overnemen, voor 190 euro. Volgens eigen zeggen verkeert hij nog in goede staat.

Is dit een goede prijs?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53
Ik heb meer dan een jaar geleden de marantz pm80mk2 gekocht voor 500 keiharde guldentjes (227 euroos).

Als het niet de mk2 is, dan vind ik 190 euro teveel.
En als het wel de mk2 is, dan nog mag er wel een euro of 20-30 af.

en eigenlijk moet deze dicht
edit: Hij mag open blijven, krijg ik net te horen, joepie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Voor ie dicht gaat :P

Mits in goede staat issie het geld wel waard!

Klassieke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 13:27
Ik heb een paar mnd terug een mk2 voor 225 euro gekocht en hij bevalt prima. Over de prijs kan ik niet zoveel zeggen, maar volgens mij was ook die wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als ik deze test mag geloven is de originele PM-80 meer waard dan zijn opvolger (900 ecu, zeggen ze)
http://www.tnt-audio.com/ampli/pm78e.html

(ik bedoel dus het stukje uit de inleiding van de test)

Kan me ook een Marantz herinneren die de eerste 10 of 15 watt in klasse A stond (zag er ook ongeveer zo uit)

edit. dat was m dus idd (omschakelbaar naar 20 watt klasse A)
Dus als het deze is, dan is 190 euro niet duur.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op zondag 05 mei 2002 23:34 schreef Duck-Twacy het volgende:
Als ik deze test mag geloven is de originele PM-80 meer waard dan zijn opvolger (900 ecu, zeggen ze)
http://www.tnt-audio.com/ampli/pm78e.html

(ik bedoel dus het stukje uit de inleiding van de test)

Kan me ook een Marantz herinneren die de eerste 10 of 15 watt in klasse A stond (zag er ook ongeveer zo uit)

edit. dat was m dus idd (omschakelbaar naar 20 watt klasse A)
Dus als het deze is, dan is 190 euro niet duur.
hohoho, ff corrigeren :P
De inleiding in dat artikel gaat over nieuwprijzen. En uiteraard is de eerste het duurst.

De rest van het artikel gaat over de pm78. De meningen die ik totnutoe over dat ding heb gehoord, is dat de pm80(mk2) een betere keuze is.
En de mk2 is wel wat beter dan de originele pm80. Maar niet zoveel beter, dat je hem daarom (de pm80 dus) moet laten staan.
Maar dan niet voor 190 euro, maar eerder 150-160 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 05 mei 2002 23:41 schreef Lampje het volgende:

[..]

hohoho, ff corrigeren :P

De rest van het artikel gaat over de pm78. De meningen die ik totnutoe over dat ding heb gehoord, is dat de pm80(mk2) een betere keuze is.
En de mk2 is wel wat beter dan de originele pm80. Maar niet zoveel beter, dat je hem daarom (de pm80 dus) moet laten staan.
Maar dan niet voor 190 euro, maar eerder 150-160 euro
Altijd beter weten he :)
Pas op of ik roep Willie (Wortel) erbij.

Maar ff serieus, Doet die MKII ook 20 watt klasse A? Zo nee, weet je zeker dat het een verbetering was (vaak zie je dat een fabrikant bij een opvolgend model allerlei bezuinigingen doorvoert, zeg niet dat dat hier ook zo is).
De originele PM-80 had best wel enige faam (in de jaren 90)

(en ik verwees naar de de inleidng, niet de test zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 13:27
Volgens mij doet hij idd 20W class A en de rest B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op zondag 05 mei 2002 23:51 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Maar ff serieus, Doet die MKII ook 20 watt klasse A?
25 zelfs. Bij latere uitvoeringen van mk2 is dat teruggeschroefd naar minder (18 ofso) omdat de consument (eikels zijn het, die consumenten >:) )het apparaat steeds in mooie afgesloten kastjes zette. Wat niet slim is, met meer dan 300 watt continu verbruik (oververhitting van alles wat in die kast stond)

Edit: Het is niet zo dat hij de "eerste" 25 watt in klasse A doet en de rest in B. Er zit een knoppie op, waarmee je hem in klasse A kan schakelen.
Zo nee, weet je zeker dat het een verbetering was (vaak zie je dat een fabrikant bij een opvolgend model allerlei bezuinigingen doorvoert, zeg niet dat dat hier ook zo is).
Alleen van derden. Die wisten mij te vertellen dat de mk2 wat beter is (zowel intern, als wat de buitenkant bertefd. Volgens mij zit er wat verschil in schakelaars ed.)
(en ik verwees naar de de inleidng, niet de test zelf)
Je had je post stiekem ge-edit :P
Maar ik wilde alleen maar even aanstippen dat het om nieuwprijzen ging (ligt vrij voor de hand, met prijzen als 900 ecu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 06 mei 2002 00:15 schreef Lampje het volgende:

[..]
Je had je post stiekem ge-edit :P
Maar ik wilde alleen maar even aanstippen dat het om nieuwprijzen ging (ligt vrij voor de hand, met prijzen als 900 ecu).
Ja (want begreep wel dat het anders te onduidelijk was), maar editte voordat ik jou (re)actie gezien had :)

Blijf t toch een mooi apparaat vinden (voor een "grotere" leverancier). Van mij mogen daar meer van gemaakt worden ipv het overschot aan dts receivers (no offence, heb er zelf ook 1).

Wat de waarde is van zo'n ding? 190 euro (400 piek). Voor van een particulier is dat niet supergoedkoop (geen garantie ed). Maar als het apparaat nog goed is (hoe lang gaan torren, elco's etc mee?) dan is ie het wel waard (vind ik). Maar 160 euro is natuurlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Ah...nou het gaat mij om het volgende: ik ben dus op zoek naar een nieuwe versterker. Dan koop ik liever een 'oude' versterker die destijds een stuk duurder was dan een nieuwe, omdat je dan in feite meer waar voor je geld krijgt, toch?

De PM4200 van Marantz kost nu iets van 300 euro; als we garantie e.d. achterwege laten, dan is deze PM80 toch een betere koop, of niet?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zou zeggen, zolang je niet verwacht dat ie nog minimaal 10 jaar (24/7) mee gaat wel (net als bij 2e hands auto's. Een tweedehands Merc rijdt meestal beter dan een nieuwe Koreaan, als ie goed behandeld is. Maar eens houdt het op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Op maandag 06 mei 2002 08:36 schreef Knakker het volgende:
Ah...nou het gaat mij om het volgende: ik ben dus op zoek naar een nieuwe versterker. Dan koop ik liever een 'oude' versterker die destijds een stuk duurder was dan een nieuwe, omdat je dan in feite meer waar voor je geld krijgt, toch?

De PM4200 van Marantz kost nu iets van 300 euro; als we garantie e.d. achterwege laten, dan is deze PM80 toch een betere koop, of niet?
Heb een tijdje geleden de PM80MkII verkocht voor 200 euro. Als je hem naar een geode hifi-zaak brengt kijkt deze hem na en zegt dan of je hem moet laten reviseren omdat door slecht gebruik je potmeters naar de klote zijn en dus hij niet meer zo fijn werkt als voorheen. Qua geluid is de PM80 stukken beter dan de PM4200, en zeker dynamisch is die heel strak. Hij levert veel vermogen aan 4 Ohm 160 Watt, das best veel hoor. Heb nog wel egens een oude HVT liggen met een test van de PM80mkII, als je intresse hebt na de aankoop moet je het maar even laten weten, ik had hem wel gekocht. Degene die ik heb verkocht was na een week in de winkel al weer verdwenen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54694

Op zich grappig, daar een PM78 een PM80MkII met AB is... schakeling is opnieuw gelayout voor SMD maar inhoudelijk exact hetzelfde.

Niks mis met de MkII trouwens, ik heb 'm ruim een half jaar bezeten, da's meer dan gemiddeld in die tijd *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Deze brave winkelier biedt een MKII aan voor 455 euro. Dus 190 is zo gek nog niet.

Overigens best wel een goede winkel hoor (man wil ook een beetje winst maken en misschien is ie erg nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

biedt een MKII aan voor 455 euro
Ik kocht 'm in september 97 voor 700 gulden nieuw in doos dus echt een koopje is dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik ken deze versterker behoorlijk goed omdat 2 goede vrienden van me er beiden 1tje hebben (de MKI).

Persoonlijk vind ik het een hele mooie opstap naar de betere HiFi weergave. Deze versterker werd een paar jaar terug (1997-1998) voor behoorlijk weinig geld aangeboden inderdaad (550,- gulden nieuw in doos).

Is ie 190 euro waard? Absoluut zeker weten! Heel veel kwaliteit voor het geld naar mijn mening.
Moet ie nog goedkoper te vinden zijn? Misschien wel... misschien vind je em voor 20 euro minder maar ja; is dat het wachten waard? In ieder geval is hij absoluut niet "overpriced" IMHO.

Suc6 met zoeken :)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 06 mei 2002 16:46 schreef UltrAnalog het volgende:

[..]

Ik kocht 'm in september 97 voor 700 gulden nieuw in doos dus echt een koopje is dit niet...
idd (misschien is ie "vergeten" door 2.2 te delen, staat wel onder dat het in euro's is)

Wat is je hofleverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is je hofleverancier?
De PM80MkII kwam van de raf, alle versterkers sindsdien betrek ik intern van de afdeling produktie, ik krijg korting op arbeidsloon *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Ik heb zelf een pm80 mkii en ik kan je zeggen dat het een perfecte koop is!

KOPEN DUS!

Anders moet je maar even luisteren in de zaak en laat hem ze maar eens aansluiten op een echte hifi cdspeler en dito luidsprekers.
Je weet niet wat je hoort en zeker niet voor dat geld.

De reden dat je ze jaren geleden kon kopen tegen dumpprijzen was omdat marantz met een nieuwe serie kwam dus moesten de oude geruimd worden zoals dat wel vaker gaat.

Uiteraard zegt dit helemaal niets over de kwaliteit. Een echt goede versterker van jaren geleden is dat nu nog maar zoals altijd is het een kwestie van aansluiten en zelf naar luisteren.

Iken

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Pagina: 1