Toon posts:

Langzame HD ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met veel pijn en moeite een bios gevonden voor de asus p2l97 voor de ondersteuning van een maxtor 80gig hd en deze via een ata33 kabel aangesloten op de primaire ide interface.

Nu haal ik onder Redhat Linux 7.2 een schrijfsnelheid op deze hd van rond de 1200 kb/s over het netwerk (10/100mbit/s Realtek) terwijl het lezen met 8mb/s gaat.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe dit misschien te verhelpen is.

Alvast bedankt

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hm, komt me bekend voor, dit al gezien? http://www.maxtor.com/products/diamondmax/diamondmaxplus/QuickSpecs/42093.htm

daar staat
Cable Requirements:
An 80-Wire UDMA Interface Cable is REQUIRED for all UDMA/133, 100 & UDMA/66 hard drives.
(Recommended for UDMA/33)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een ata66 kabel, helaas nog steeds hetzelfde probleem. 1200kb/s schrijven.

Ik neem aan dat zelfs ata33 sneller is dan 1200kb/s

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
Heb je ook al wat lokale testen gedaan op de machine. Het kan ook nog aan je netwerk liggen...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 06 mei 2002 08:54 schreef Poltergeist het volgende:
Heb je ook al wat lokale testen gedaan op de machine. Het kan ook nog aan je netwerk liggen...
Dat idee heb ik ook sterk ja..

Verwijderd

Topicstarter
Enige wat ik onder linux weet wat de hd kan testen is hdparm en deze haalt een snelheid van 12mb/s

Maar aangezien het netwerk wel met lezen 8mb/s haalt zou het daar niet aan kunnen liggen.
Pagina: 1