MP3's normalizen?

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ik download regelmatig een MP3'tje van een live MIX. Nu is het probleem dat die MP3's soms wel erug stil zijn, dus dat het geluidsniveau erug laag is zodat ik m'n speakers vol open moet zetten.

Is er nergens geen progy (liefst freeware) waarmee ik die MP3's hun vollume wat kan opkrikken, want als ik zo op MD wil zetten voor in de auto is het wel erug lastig als je radio op MAX staat en je ineens verkeersinformatie te horen krijgt, AAAARRRRRGGGGGGHHH

Verwijderd

Winamp:

Gebruik pre-amp slider in equalizer

Nero:

Gebruik volume-slider onder track properties, filters, equalizer......

Suc6 :)

• Orbit
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Winamp:
Gebruik pre-amp slider in equalizer[/quote]Da zal ni veel helpen, ik neem die over via de optische uitgang op een fortissimo kaartje. Dus de vollumecontrols hebben daar geen enkele invloed op.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nero:

Gebruik volume-slider onder track properties, filters, equalizer......[/quote]Ik moet die MP3 ni op CD hebben, maar op MD, en voor zover ik weet heb ik nero niet echt nodig om een MD'ke te maken.

Verwijderd

MP3 Trim zou moeten doen wat jij wil.
http://www.logiccell.com/~mp3trim/

• Orbit
Die MP3 trim kan geen files aan die zo groot zijn (80MB) anders was het perfect hetgeen ik nodig had geweest.

Verwijderd

Tja, dat wist ik niet. Heb verder nooit met mp3trim gewerkt. Er zijn meer van dat soort programma's maar daar heb ik de naam even niet van.
Zit er niets anders op dan de .mp3 om te zetten naar .wav. Bewerken met je favoriet sound-edit proggie (SoundForge, CoolEdit 2000, o.i.d.) en dan gewoon opnemen. 80MB? Moet je wel 1 a 2 GB vrije ruimte hebben :)

• Orbit
Das de techniek die ik nu hanteer, maar handig is anders hoor.

Iemand nog sugesties?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

SoundForge (tis wel geen freeware maar ja |:)

Greetz Jur

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

ehhhh sorry ff te snel geklikt
:(

• afterburn
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

CoolEdit kan mp3's lezen en schrijven, dus je hoeft niks te coverteren. Gewoon inlezen, normalize button aanklikken, saven. Simpel toch?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

AudioGrabber doet alles in 1 keer.:)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Heeft je MD-recorder geen digitale volumeregeling voor opname? Alle nieuwere hebben dat en daarmee kan je het signaal flink opkrikken.
Pagina: 1